شناسهٔ خبر: 66559818 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تغییر سیستم کشت مکانیزه در اراضی شور و کم بازده با کف‌کار غلات 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه از خرید دو دستگاه کارنده کف کار غلات از محل اعتبارات یارانه دار دولتی، جهت تغییر الگو و تغییر سیستم کشت در اراضی شور و کم بازده برای اولین بار در شهرستان ارومیه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،پرویز امجدی با بیان اینکه برخی اراضی حاشیه دریاچه ارومیه از عملکرد مطلوبی برخوردار نیستند ادامه داد: انتظار می‌رود با بکارگیری کارنده کف‌کار غلات در این اراضی عملکردی قابل قبول و اقتصادی نصیب کشاورزان گردد.

وی کاهش مصرف بذر، استقرار کود‌های مورد نیاز گیاه در زمان کاشت و افزایش بهره‌وری آبیاری را از مزایای این روش شمرد و بر کاهش هزینه‌های تولید، افزایش عملکرد و درآمد کشاورزان مبتنی بر اهداف مکانیزاسیون اشاره نمود.

امجدی تصریح کرد: توانایی این دستگاه بدلیل ایجاد جویچه و استقرار بذر و کود در کف جوی و ایجاد پشته با سیر حرکت شوری آب و خاک به سمت راس پشته بوده که گامی نوین در تقویت سیستم مکانیزاسیون در اراضی کم بازده می‌باشد.

گفتنی است دو میلیارد ریال سهم یارانه دولتی از محل طرح الگوی کشت برای تحویل دو دستگاه کارنده کف‌کار به این شهرستان اختصاص داده شده است.

نظر شما