شناسهٔ خبر: 66582324 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نصب تله‌های فرمونی در باغات و مزارع شهر قوشچی

تله‌های فرمونی در باغات و مزارع شهر قوشچی توسط کارشناس مرکز جهاد کشاورزی انزل ارومیه جهت پایش و ردیابی آفات مهم منطقه و آفات قرنطینه‌ای نصب شد.

صاحب‌خبر -

نصب تله‌های فرمونی در باغات و مزارع شهر قوشچی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،تله دلتا یا تله فرمونی وسیله‌ای ایده‌آل برای به دام انداختن آفات (پروانه‌های نر، شپشک آرد آلود، مگس‌ها، پشه‌ها و …) در گلخانه و محصولات فضای باز است که می‌تواند همراه با تعدادی فرمون استفاده شود. فرمون‌ها برای گونه‌های خاص هستند و بنابراین تأثیر حداقلی بر حشرات مفید دارند. نظارت دقیق برای به حداقل رساندن خسارت و حفاظت از محصولات ضروری است. بنابراین، نصب تله دلتا به شما اطمینان می‌دهد که در مراحل اولیه از حضور آفات ناخواسته آگاه می‌شوید، حشرات را قبل از تبدیل شدن به یک مشکل بزرگ شناسایی می‌کنید و امکان درمان به موقع و موثر را فراهم می‌کند.

همچنین استفاده از روش شکار انبوه با بکار گیری از تله فرمونی یکی دیگر از روش‌های کنترل آفت می‌باشد که در این روش به ازای هر هکتار ۱۰ عدد تله دلتا محتوی فرمون پروانه ماده، کار گذاشته می‌شود که بهتر است تله‌ها سبز رنگ باشند و در درختان با ارتفاع بالای ۶ متر در زیر محدوده کانوپی درخت گذاشته شود.

نظر شما