شناسهٔ خبر: 66557089 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای عملیات مبارزه با بیماری زنگ زرد در گندمزارهای منطقه

بیش از 50 هزارهکتار از مزارع گندم مهاباد علیه بیماری «زنگ زرد» ایمن سازی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد ، مانور مقابله با بیماری برگی غلات  «زنگ زرد» همزمان با سراسر استان در مزارع شهرستان مهاباد آغازشد.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: باتوجه به بارندگی های اخیر و شرایط آب و هوایی، این طرح باید در بیش از 50 هزار هکتار از اراضی دیم و آبی اجرا شود.

حق گوی افزود: امسال سطح زیرکشت غلات در مزارع شهرستان مهاباد پنجاه هزار و 500 هکتار است که از این مجموع پنج هزار و 500 هکتار از مزارع آبی و 45 هزار هکتار هم دیم است که این مبارزه باید در سطح مزارع زیر کشت انجام بگیرد باتوجه به اینکه این بیماری یک بیماری قارچی است و شاید بعد از بارندگی های بعدی خودش را نمایان کند.

کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی و جامعه مهندسین بسیج کشاورزی در قالب طرح جهش تولید در این مدت به صورت میدانی وضعیت مزارع غلات را برای ایمن کردن محصول در برابر این بیماری  بررسی می کنند.

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد هم گفت: برای پیشگیری باید در مزارع آبی که حتی علایم هم مشاهده نشد امر مقابله و در مزارع دیم هم باید به محض مشاهده اولین علایم مبارزه صورت گیرد.

شمس برهان افزود: در قالب این طرح سطح مزارع را رصد می کنیم و به کشاورزان برای مقابله درست و صحیح کمک می کنیم.

 مقابله به موقع و پیشگیری دو امر مهم برای مبارزه با این بیماری و کمک برزگی است به افزایش محصول وجهش تولید در گندم زارهای استان است.

مبارزه با بیماری برگی غلات زنگ زرد تا اواخر اردبیهشت در سطح مزارع منطقه ما ادامه دارد.

<div id="video-display-embed-code_11090050"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4228149/11090050?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما