شناسهٔ خبر: 67351046 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس خبر داد

صادرات ۲ و نیم میلیون دلاری صنایع‌دستی فارس /اشتغال ۴ هزار و ۷۵۸ نفر در حوزه صنایع‌ دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس گفت: از شهریور ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ دو میلیون و ۵۴۸ میلیون دلار صنایع‌ دستی استان صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمد ثابت اقلیدی در تشریح عملکرد معاونت صنایع دستی این اداره کل از شهریور ۱۴۰۰ تا خرداد سال‌جاری اشاره و اظهار کرد: پیشرفت‌های مناسبی در حوزه صنایع دستی در دولت سیزدهم در استان فارس صورت گرفته است که برای نمونه می‌توان به اشتغال چهار هزار و ۷۵۸ نفر در این حوزه اشاره کرد.

وی افزود: اشتغال صنایع دستی در سال ۱۴۰۰ به یک هزار و ۸۸ نفر رسید که این رقم با ۵۶ درصد افزایش در بازده زمانی شهریور ۱۴۰۲ تا خرداد سال‌جاری به دو هزار و ۵۰۵ نفر رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس همچنین با اشاره به رشد ۳۲ درصدی برگزاری دوره‌های آموزش صنایع دستی تصریح کرد: از شهریور ۱۴۰۰ تا خرداد سال‌جاری دو هزار و ۹۲۲ کلاس آموزش برای انواع رشته‌های صنایع دستی در استان فارس برگزار شده است.

ثابت اقلیدی ادامه داد: طی مدت مذکور ۴ هزار و ۱۳۷ پروانه تولیدی انفرادی و دو هزار و ۳۸۳ کارت شناسایی برای هنرمندان صنایع دستی استان صادر شده است، همچنین ۱۷ پرونده کارگاهی نیز در اولویت قرار گرفته است.

نظر شما