شناسهٔ خبر: 66548199 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مطرح کرد

برخورد جدی با متخلفان عرضه سموم کشاورزی در محمودآباد

سارا اسماعیلی

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گفت: فروش سموم تاریخ گذشته ممنوع بوده و همچنین با متخلفان عرضه سموم و کود قاچاق، غیرمجاز، تقلبی و تاریخ گذشته در شهرستان به طور جدی و قاطع برخورد می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمد هادی زاده در گفت‌وگو با ایسنا یکی از اقدامات مؤثر بخش کشاورزی را انتقال فناوری‌ها و دانش نوین کشاورزی به مهمترین حلقه تولید یعنی کشاورزان و بهره‌ برداران دانست و گفت: ۹ سایت الگویی کشت برنج و ۷ سایت الگویی سایر محصولات کشاورزی در سال گذشته برگزار شد.

وی با اعلام اینکه کشت مکانیزه برنج، تجهیز و نوسازی و کاهش مصرف نهادهای شیمیایی محورهای اصلی کلاس‌های آموزشی بوده است، افزود: ۹ سایت الگویی کشت برنج با محوریت کشت مکانیزه برنج، ۳ پروژه تحقیقی ترویجی و ۱ کانون ملی یادگیری برنج و انتقال دانش و فن نیز در روستای یوسف آباد و این شهرستان در دست اجرا است.

هادی زاده با اظهار اینکه سطح زیر کشت باغ‌های مرکبات محمودآباد ۶۶۷ هکتار است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۹ هزار و ۱۰۰ تن مرکبات در این شهرستان تولید شده است.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد ادامه داد: هدف از رصد و پایش فروشگاه‌های سموم محمودآباد این بوده است که پروانه تاسیس فروشگاه‌ها، پروانه اشتغال به کار مسئولین فنی و وضعیت سموم بررسی شود.

این مسئول ذکر کرد: متقاضیان فروشندگی‌های سموم، قبل از اقدام به فروش سموم باید پروانه بهره برداری فروشندگی را از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان دریافت کنند.

هادی زاده بیان کرد: نمایندگان سم فروشی‌های مجاز در شهرستان نیز سعی کنند با رعایت ضوابط، مقررات و توصیه‌های فنی و کارشناسی که توسط همکاران حفظ نباتات صورت می‌گیرد، نسبت به عرضه سموم اقدام کنند.

انتهای پیام

نظر شما