شناسهٔ خبر: 66748939 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

لزوم استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی قزوین در برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی

در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر قزوین بر استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی در برگزاری اعیاد و مناسبت‌های ملی و مذهبی تأکید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور اعضا، مدیرعامل سازمان زیباسازی و با هدف بحث و بررسی پیرامون برگزاری جشن بزرگ عید غدیر با همکاری و مشارکت گروه‌های مردمی و همچنین بررسی لوایح شهرداری شامگاه _یکشنبه، سی‌ام اردیبهشت_ در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

قاسم الهیاری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین در این جلسه با بیان اینکه یکی از رویکردهای کمیسیون فرهنگی شورای شهر و سازمان فرهنگی شهرداری قزوین افزایش سطح برگزاری رخدادهای خیابانی در مناسبت‌های مختلف ایام سال است، اظهار کرد: باید بتوانیم با برگزاری رخدادهای فرهنگی- هنری خیابانی شور و نشاط اجتماعی بیشتری را در سطح شهر حاکم کرده و با کمک حلقه‌های میانی سطح مشارکت‌های مردمی را در برگزاری این رخدادها افزایش دهیم.

وی ادامه داد: تجربه برگزاری جشن بزرگ پیامبر مهربانی (ص) و جشن نیمه شعبان از اقدامات فرهنگی خوبی بود که در سطح شهر قزوین برگزار شد و مجموعه‌های مختلف مردمی در این برنامه شرکت داشتند و نگاه ما این است که اجرای رخدادهای فرهنگی از این قبیل در نیمه شعبان، عید غدیر و سایر مناسبت‌ها تداوم داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر یادآور شد: همواره در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی شاهد برگزاری برنامه‌های مختلف در سطح مساجد، منازل، هیئت‌ها و کانون‌های فرهنگی و هنری هستیم که اقدام ارزشمندی است، اما ما به دنبال اثرگذاری بیشتر برنامه‌های فرهنگی با بهره‌مندی از مشارکت مردمی هستیم.

اللهیاری با اشاره به برگزاری جشن خیابانی چند کیلومتری در عید غدیر سال گذشته تهران با مشارکت همه مجموعه‌های مردمی گفت: اولویت ما حمایت، مساعدت و پشتیبانی از طرح‌های این چنینی است و در این راستا انتظار داریم مجموعه‌های فرهنگی، طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه و جذاب خود را برای اجتماع بزرگ جشن خیابانی مردم قزوین در عید غدیر پیشنهاد دهند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: به منظور بهره‌مندی از ظرفیت گروه‌های مردمی شورای مردمی برای برگزاری جشن عید غدیر تشکیل خواهد شد تا برنامه منسجم‌تری با حضور حلقه‌های میانی و مشارکت بیشتر مردم داشته باشیم.

دبیر پارلمان محلی شهر قزوین همچنین با اشاره به اینکه مناسبت عید غدیر در هفته ابتدایی تیرماه است، خواستار تسریع در برنامه‌ریزی‌ها آمادگی هر چه بیشتر در ایجاد زیرساخت‌های مناسب توسط شهرداری قزوین شد.

در بخش دیگری از این جلسه مهری‌السادات تقوی، دبیر این کمیسیون هم طی سخنانی ضمن تبریک به مجموعه شورای شهر قزوین به سبب کسب رتبه برتر در رویداد ملی جایزه جوانی جمعیت گفت: با سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوب و مسنجم مجموعه شورای اسلامی شهر قزوین و ابلاغ این سیاست‌ها جهت اجرا به شهرداری قزوین توانستیم در سطح کشور خوش بدرخشیم و نشان ویژه و جایزه بخش مدیران برتر را در این رویداد ملی از آن شهر قزوین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هرچند راه طولانی برای تحقق سیاست‌های جوانی جمعیت در پیش است، اما در گام اول سیاست‌های تشویقی و اجرای آن‌ها در شهرداری قزوین بسیار خوب است.

دبیر کمیسیون اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین همچنین در طرح دیدگاه خود پیرامون دستور کار جلسه و برنامه‌ریزی جهت برگزاری جشن عید غدیر گفت: لازم است تا از ظرفیت همه گروه‌های مردمی در جشن‌ها و اعیاد استفاده شود و مشارکت بیشتر مردم را داشته باشیم.

به گزارش ایمنا، در ادامه این جلسه علیرضا منجم مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین به بیان پیشنهادات و نقطه نظرات خود پیرامون برگزاری جشن متمرکز و خیابانی عید غدیر پرداختند.

نظر شما