شناسهٔ خبر: 66748838 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

آیت‌الله شعبانی موثقی:

حمایت از مراکز مشاوره، سرمایه‌گذاری برای فرهنگ است

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان باتأکید بر اینکه حمایت از مراکز مشاوره، سرمایه‌گذاری برای فرهنگ استان است، گفت: امروز نیاز است تا مجموعه‌های دولتی و متولیان فرهنگی از مراکز مشاوره با تمام توان حمایت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی در مراسم افتتاحیه مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده سماح زندگی، با تقدیر از همراهی مجموعه‌ها و نهادهای مختلف در عرصه تشکیل و فعالیت این مجموعه، اظهار کرد: در شهر و استان همدان و در بین مردم، متاسفانه هنوز فرهنگ مشاوره جا نیفتاده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ مشاوره در استان مظلوم است، گفت: با وجود مشکلات خانوادگی، جمعیت و ازدواج، اما خیلی از مردم آن طور که باید با مراکز مشاوره آشنایی ندارند.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه بخشی از علل این مشکل به عدم تبدیل شدن فرهنگ مراجعه به مراکز مشاوره به عنوان فرهنگ عمومی برمی‌گردد، ابراز کرد: بخشی هم مربوط به تلاش ما، برای فرهنگ‌سازی و معرفی این اصل مهم در جامعه برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه باید مراکز مشاوره در سطح شهر به درستی معرفی شوند، اظهار کرد: دسترسی خانواده‌ها به مراکز مشاوره باید راحت و سهل باشد.

شعبانی با تأکید بر اینکه حمایت از مراکز مشاوره، سرمایه‌گذاری برای فرهنگ استان است، یادآور شد: امروز نیاز است تا مجموعه‌های دولتی و متولیان فرهنگی از مراکز مشاوره با تمام توان حمایت کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت در عرصه مشاوره یک امر تخصصی است، گفت: امر مشاوره نیاز به تحصیلات و تخصص مرتبط دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خواستار ارتباط گیری مشاوران این مرکز مشاوره‌ای با مراکز دیگر شد و اظهار کرد: باید در سطح شهر مشاوران با یکدیگر تعامل داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت ارائه مشاوره‌هایی مبتنی بر اصول اسلامی و فرهنگی، گفت: برگزاری جلسات مشترک بین مشاوران مراکز مختلف امروز یک ضرورت است که نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما