شناسهٔ خبر: 66544998 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توجه به مقوله مهم سرمایه‌گذاری در هجدهمین جشنواره شیخ بهایی

معرفی ۱۰ طرح برگزیده نهایی در جشنواره شیخ بهایی در اصفهان

در هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی ۱۰ برگزیده نهایی از فناوران معرفی می‌شوند.

صاحب‌خبر -

معرفی ۱۰ طرح برگزیده نهایی در جشنواره شیخ بهایی در اصفهانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان ؛ دبیر هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی،محوریت برگزاری این دوره از جشنواره را توجه سرمایه‌گذاری دانست و گفت: علاوه بر دو بخش اصلی جشنواره، سه جایزه ویژه «فناوری صنعت ساز»،«مدیریت شهری» و «آب» هم به برگزیدگان اعطا خواهد شد و بر این اساس از ۴۸۱ طرح اولیه از ۲۶ استان کشور، بیش از ۱۰ طرح به عنوان برگزیدگان نهایی در بخش‌های مختلف معرفی می‌شوند. سعید آجلی افزود: جشنواره شیخ بهایی به یاد این حکیم نامگذاری شده و تاکنون نیز بر فن آفرینی و خلق ثروت از فناوری تمرکز داشته است. در همین راستا و به منظور اثرگذاری بیشتر، جوایز هجدهمین دوره این جشنواره نسبت به دوره پیشین ۵۰ درصد افزایش یافت.

وی، برگزاری این رویداد را در دو بخش مسابقه‌ای و غیر مسابقه‌ای معرفی کردو افزود: بخش مسابقه‌ای جشنواره هجدهمین در دو بخش «طراحان کسب‌وکار» و «فن آفرینی و تجاری‌سازی فناوری» برگزار خواهد شد که در بخش طراحان کسب و کار شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌ها هستند که با طرح معرفی‌شده به جشنواره، کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده یا واحدهای تحقیق و توسعه شرکت‌ها و صنایعی هستند که با طرح معرفی‌شده به جشنواره قصد توسعه را دارند. 

دبیر هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی گفت: در این دوره از رویداد، سه جایزه ویژه «فناوری صنعت‌ساز»، «مدیریت شهری» و «آب» نیز به برگزیدگان هر بخش اعطا می‌شود.  در اولین دوره اعطای جایزه ویژه مدیریت شهری، طرح‌های برگزیده ارتباطت قوی‌تری با مجموعه مدیریت شهری پیدا کردند که برخی از آن‌ها به مرحله امضای قرداد نهایی نیز منجر شده است.

سعید آجلی گفت: بر اساس ثبت نام اولیه ۴۸۱ شرکت از ۲۶ استان در هجدهمین دوره جشنواره شرکت کردند که پس از دو مرحله داوری، ۱۰۲ طرح به مرحله نیمه نهایی راه یافتند. وی افزود: در مرحله نهایی نیز ۲۵طرح بررسی خواهند شد که نفرات اول تا سوم در سه بخش اصلی مسابقه مشخص خواهد شد.

دبیر هجدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی گفت: پراکندگی استانی شرکت‌‌ها در این بخش ۱۲ استان است. در بخش مدیریت شهری و آب نیز به ترتیب ۱۴و ۹ شرکت به مرحله نهایی راه یافته‌اند.

آجلی افزود: در این دوره از جشنواره، ارتباطات و هوشمندسازی ارتباطات بیشتر از سایر دوره‌ها مورد توجه قرار گرفته است. به علاوه سه شرکت راه یافته به مرحله نهایی، طی ۱۰دقیقه توانمندی خود را ارائه خواهند داد که می‌تواند در شناخته شدن این شرکت‌ها و توسعه بازارشان موثر باشد.

هجدهمین دوره جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی ۲۶و ۲۷ اردیبهشت ماه در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود. این محل به دلیل نزدیکی با دانشگاه صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور می‌تواند به تقویت ارتباط میان بخش‌های مختلف و فرهنگ سازی بیشتر میان افراد عامه جامعه بینجامد. در همین راستا نمایشگاهی با حدود ۴۰غرفه برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برنامه‌ریزی شده که محصولات فناورانه آن‌ها را در معرض نمایش قرار خواهد داد.

نظر شما