شناسهٔ خبر: 66590232 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

طرح راه یافته به مرحله داوری نهایی هجدهمین جشنواره شیخ بهایی اصفهان:

معرفی طرحی دانش بنیان درحوزه فولاد در جشنواره شیخ بهایی

طرح تولید انواع لوله و پروفیل‌های فولادی با فناوری نورد سرد و جوش القایی  به مرحله داوری نهایی هجدهمین جشنواره شیخ بهایی راه یافت.

صاحب‌خبر -

تولید انواع لوله و پروفیل‌های فولادی با فناوری نورد سرد و جوش القاییبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ نایب رئیس هیئت مدیره شرکتی فولادی ، این شرکت را فعال در زمینه تولید مقاطع فولادی با ضخامت بالا دانست و گفت: در این دوره از جشنواره شیخ بهایی، مقاطع فولادی مربعی و مستطیلی شکل را ارائه کرده که با فناوری نورد سرد و با جوش القایی (ERW) ساخته می‌شود و در سازه‌های ساختمانی، شهری و زیرساختی کاربرد دارد بطوریکه استفاده از این محصولات موجب حذف کامل خطای انسانی می شود.

مهدی موقر افزود: فناوری ارائه شده در این شرکت امکان نورد ورق‌هایی با ضخامت‌های بالا (ضخامت 16 میلی متر) را فراهم  می‌کند در حالی که هیچ شرکتی در خاورمیانه چنین امکانی ندارد.

وی گفت: در این فناوری اتصال دو سر کویل‌های ورق‌های فولادی در خط تولید با سرعت ۳۰ متر بر دقیقه، امکان‌پذیر می‌شود و به دلیل حذف خطای انسانی و دقت بالا نقطه ضعف سازه‌های فولادی از بین می‌رود.

این فناور ، برگزاری جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی را رز اهمیت بالایی در ارائه طرح های دانش بنیان و حمایت از این طرح ها انست و گفت: این جشنواره صد درصد در توسعه کسب و کارهای فناورانه موثر است زیرا یک رویداد علم محور است و باعث می‌شود افرادی که تمایل به استفاده از فناوری روز دنیا دارند، با شرکت‌های ایرانی توانمند در این حوزه آشنا شوند.

مهدی موقر افزود: به بیان دیگر این جشنواره نقش سکوی پرشی را برای شرکت‌های فناور شرکت کننده ایفا می‌کند. هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی ۲۶ و ۲۷اردیبهشت ماه در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می شود.

نظر شما