شناسهٔ خبر: 66748760 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه قزوین:

در عمل به نکات اقتصادی موجود در آیات قرآن موفق نبوده‌ایم

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه ما در حوزه اقتصاد هنوز به آیات قرآن عمل نکرده‌ایم و گرفتاریم، گفت: در مبارزه با ربا هنوز آن‌طور که باید به میدان نیامده‌ایم، در صداقت و راستی هنوز آنطور که باید باشیم نیستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز _یکشنبه، سی‌ام اردیبهشت_ در دیدار با سرپرست مدیریت آموزش‌وپرورش ناحیه یک قزوین اظهار کرد: هر معلمی برای رضای خدا، همان چیزی که خدا می‌پسندد را صادقانه انجام بدهد، خدا هم او را حمایت می‌کند.

وی افزود: خدای متعال عالم را مدرسه می‌بیند و این مدرسه موضوع درس دارد، در واقع خدا می‌فرماید کل عالم مدرسه است، دانشجویان و دانش‌آموزان این مدرسه هم آدم‌ها هستند، موضوع مدرسه هم کرامت است، این مدرسه کتاب و جزوه دارد، کتابش هم بر اساس موضوع مدرسه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه اگر از ظرفیت نماز خوب استفاده کنیم، نماز نباید برای ما تکراری باشد، گفت: یک چیزهایی وجود دارد که خداوند می‌فرماید ای پیغمبر (ص)، اگر تو این‌ها را به مردم یاد ندهی مردم نمی‌توانند آن را یاد بگیرند، ما نیز باید به دنبال آن‌ها باشیم، این‌ها باید دغدغه ما باشد و آن را به دانش‌آموزان هم انتقال دهیم.

عابدینی افزود: در مدرسه‌ها باید قرآن را به دانش‌آموزان یاد دهیم، البته بحث ما فقط حفظ یا روان‌خوانی قرآن نیست، اگرچه برای حفظ قرآن هم باید اهتمام بورزیم، اما قرآن چیزهای دیگری هم دارد. تمام سرمایه معلمان نور است، اگر این نور در وجود معلمان باشد، کارشان برکت پیدا خواهد کرد، در غیر این صورت کارشان فقط وقت‌گذرانی است.

امام جمعه شهر قزوین گفت: اگر ما آیه «وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً» را به دانش‌آموزان انتقال بدهیم، اکنون خانواده‌های ما باید مستحکم باشند و آمار طلاق نباید در جامعه این‌طور آزاردهنده باشد.

وی ادامه داد: همچنین خدای متعال در آیه ۶۰ سوره انفال می‌فرماید «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ»، ما در این زمینه نمره قبولی داشتیم، ما در ایام دفاع مقدس حتی برای خمپاره شصت در مضیقه بودیم، اما اکنون موشک‌های دوربرد داریم، این موفقیت‌ها به خاطر عمل به آیه ۶۰ سوره انفال است.

در اقتصاد هنوز به قرآن عمل نکردیم

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه ما در حوزه اقتصاد هنوز به آیات قرآن عمل نکرده‌ایم و گرفتاریم، گفت: در مبارزه با ربا هنوز آن‌طور که باید به میدان نیامده‌ایم، در صداقت و راستی هنوز آنطور که باید باشیم نیستیم، در حلال‌خوری هنوز به رتبه برتر نرسیده‌ایم، اگر خوب تدریس نکنیم، مدیون می‌شویم، اگر کارمند اداره باشیم و کار ارباب رجوع را راه نیندازیم حقوق‌مان حلال نخواهد بود.

عابدینی تصریح کرد: مطابق آیه ۲۵۷ سوره بقره باید بدانیم ۲ ولایت شامل ولایت طاغوت و شیطان داریم، ما در کدام سمت قرار داریم؟ خیلی از مردم هنوز تصمیم نگرفته‌اند ولایتشان چه باشد؟ این‌ها جزو گرفتاری‌های ما است. خداوند می‌فرماید اگر به دنبال رزق هم هستید آن را در نماز جمعه جست‌وجو کنید، ما باید این مطالب را به دانش‌آموزان برسانیم.

وی افزود: استفاده از ظرفیت مساجد را باید جدی گرفت، به اعتقاد بنده مدرسه‌ای که در نزدیکی آن مسجدی است، نباید نمازخانه داشته باشد، به این وسیله دانش‌آموزان جهت اقامه نماز به مسجد می‌روند و با مسجد آشنا شوند، حضور در مسجد برکات متنوع و متعددی دارد، نقشه خدا این است که بچه‌های ما مسجدی بار بیایند.

فرهنگ با آمار و گزارش دادن اصلاح نمی‌شود

امام جمعه قزوین با یادآوری اینکه به فرموده رهبر حکیم انقلاب فرمودند نمازهای جمعه قرارگاه هستند، گفت: این قرارگاه باید شهرهای ما را از نظر معنوی و فرهنگی متحول کند، جمعیت مساجد باید به دریای خروشان نماز جمعه به عنوان قرارگاه بریزد، رهبر حکیم انقلاب پسوندهای متعددی را به این قرارگاه اعم از ایمانی، بصیرتی، تقوایی و فرهنگی نسبت دادند، ما چقدر به این قرارگاه اهمیت می‌دهیم؟

عابدینی خاطرنشان کرد: هنر آموزش و پرورش، هنر ائمه جمعه و جماعات، هنر مبلغان و منبری‌ها این است که فرهنگ جامعه را اصلاح کنند، این‌ها با آمار و گزارش دادن درست نمی‌شود، اگر کسی خارج از استان وارد مغازه‌های شهر ما شد و با فروشنده‌های مؤمن، حلال‌خور و با فرهنگ مواجه شد، این یعنی ما کار خود را درست انجام داده‌ایم، اگر در همه شئونات زندگی قرآن، دین و اخلاق ایمانی دیده شود، معلوم می‌شود ما در کار خود موفق بوده‌ایم و در این مسیر همه باید به همدیگر کمک کنیم.

نظر شما