شناسهٔ خبر: 66534338 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری مراسم نمادین ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه روتین واکسیناسون کودکان در نیشابور

مراسم نمادین ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه روتین واکسیناسون کودکان در نیشابوربرگزارشد.

صاحب‌خبر -

برگزاری مراسم نمادین ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه روتین واکسیناسون کودکان در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مرکز خراسان رضوی،سرپرست دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: امروز شاهد آن هستیم که یک واکسن جدید برای پیشگیری از بیماری‌های ناشی از میکروب پنوموکوک به پوشش واکسیناسیون در کشور افزوده شده است، که نشان دهنده اهمیت پیشگیری از بیماری‌های واگیر می‌باشد ضمن این که در سال‌های اخیر به بیماری‌های غیر واگیر بیشتر پرداخته شده است و نباید از اهمیت بیماری‌های واگیر غافل ماند.

دکتر محمدرضا مجدی افزود: از طریق واکسن پنوموکوک از طیف وسیعی از عفونت‌های ناشی از آن و در آینده‌ای نزدیک با ورود واکسن روتاویروس از بیماری‌های اسهالی ناشی از آن پیشگیری می شود.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور هم گفت: اجرای واکسیناسیون پنوموکوک از  یکشنبه شانزدهم اردیبهشت در نیشابور آغاز شد.

دکتر حامد جزجلالیان افزود: سالیانه حدود ۵۱ هزار نفر به این عفونت باکتریایی مبتلا می‌شوند، ۱۵ هزار نفر بستری و حدود یک هزار و ۳۷۰ نفر متاسفانه فوت می‌شوند.

وی همچنین با تشکر از تلاش‌های بهوروزان و مراقبین سلامت در فرایند واکسیناسیون گفت: در سال گذشته، ۱۳۸ هزار و ۲۶۵ دوز واکسن به همّت باین عزیزان تزرریق شده است.

 

 

 

نظر شما