شناسهٔ خبر: 66515312 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تجلیل از ۵۷ استاد دانشگاه قم

۱۰ نفر از استادانی که مورد تقدیر قرار گرفتند، جزو استادان سرآمد علمی و آموزشی دانشگاه بودند.

صاحب‌خبر -

تجلیل از ۵۷ استاد دانشگاه قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین تقدیر از استادان برتر دانشگاه قم گفت: بین مُلک و مِلک از نظر نوشتار تفاوت وجود دارد؛ اگر مُلک را قدرت و مسئولیت بدانیم و مِلک را دارایی و امکانات، مُلک و مِلک مولود مانای معلم است.

محمدعلی زلفی‌گل ادامه داد: در دنیای دوگانه کشور‌های غربی که دم از حقوق بشر می‌زنند نمی‌توانند اعتراض دانشگاه‌ها را برتابند درحالی‌ که در ایران قانونی وجود دارد که اجازه ورود نظامیان را به داخل دانشگاه ممنوع کرده‌است، بنابراین در جمهوری اسلامی ایران جامعه دانشگاهی همواره از حرمت ویژه‌ای برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع درس‌نامه‌های مرجع اشاره کرد و گفت: باید در دانشگاه‌ها درس‌نامه‌های مرجع جمعی تألیف شود که در آیین‌نامه ارتقا نیز برای این امر جایگاه ویژه‌ای دیده شده است پس باید بحث برون داد‌ه ها جامع‌تر دیده شود.

وزیر علوم در پایان تصریح کرد: هفتاد و پنج اقدام در وزارت علوم تحقیقات و فناوری در این دوره انجام شده که از جمله این اقدامات می‌توان به تأسیس صندوق علوم تحقیقات و فناوری، تأسیس سامانه نان (نظام ایده‌ها و نیازها) و تأسیس سامانه جان (جریان اقتصادی نوین) اشاره کرد.

گفتنی است در این مراسم با حضور وزیر علوم از ۵۷ استاد دانشگاه قم که ۱۰ نفر از آنان، جزو اساتید سرآمد علمی و آموزشی دانشگاه بودند تجلیل شد.

نظر شما