شناسهٔ خبر: 66869994 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

درخواست اتحادیه اروپا از آمریکا برای تنظیم‌گری بیشتر بازار فناوری

صاحب‌خبر -

کمیسیونر اتحادیه اروپا در مورد بازار داخلی از آمریکا خواست قوانین جدیدی را در زمینه فناوری وضع کند، به امید اینکه بازار فضای دیجیتال بین دو قاره آمریکا و اروپا هماهنگ‌تر و منسجم‌تر اداره شود.

به گزارش ایرنا، اتحادیه اروپا به عنوان مرجعی پیشرو در زمینه مقررات حوزه فناوری در نظر گرفته می‌شود و با تصویب قوانین مختلفی رویه‌های شرکت‌های بزرگی مانند گوگل را تحت نظر دارد. این اتجادیه اخیرا روند جدیدی را با قوانین تازه‌ای مانند قانون بازار دیجیتال و قانون هوش مصنوعی برای تنظیم گری جدی‌تری حوزه فناوری آغاز کرده است.

اما آمریکا به شدت بر قوانین موجود در زمینه تنظیم‌گری رویه‌های تجاری غول‌های فناوری وابسته است و حالا تیری برتون، کمیسیونر بازار داخلی اتحادیه اروپا در زمینه گفته است ما به قوانین مشابهی نیاز داریم و بهتر است اگر یک بازار جهانی در عرصه فناوری دیجیتال داشته باشیم و نه فقط بازاری برای آمریکا یا اتحادیه اروپا بلکه بازاری برای هر دوی آنها.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا نیز اخیرا و در بحبوحه بحث و چالش ها در مورد خطرهای هوش مصنوعی سال گذشته بعضی از فرمان های اجرایی مرتبط با هوش مصنوعی را امضا کرد که از توسعه دهندگان این فناوری می‌خواهد آزمایش‌های دقیق تری برای سیستم های خود طراحی کنند و دستورالعمل های جدی تری برای کمک به شناخت تصاویر جعلی ارائه دهند.

برتون افزود: اتحاد ما در این زمینه بسیار مهم است؛ به ویژه که در آمریکا و اتحادیه اروپا ارزش های یکسانی داریم.

به گزارش ایرنا، اتحادیه اروپا همچنین اخیرا مجموعه قوانینی را برای تنظیم گری در زمینه حوزه هوش مصنوعی تصویب کرد که جامع‌تر از رویکرد نسبتا سهل‌گیرانه آمریکا است و با رویکرد چین هم تفاوت دارد. این قانون همچنین تعهدات زیادی را بر سیستم‌های هوش مصنوعی تحمیل می‌کند، اما این الزامات را برای مدل‌های هوش مصنوعی با استفاده عمومی تا حدی تسهیل کرده است.

نظر شما