شناسهٔ خبر: 66640600 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

زلفی گل:

برترین استعدادها به تحصیل در رشته شیمی روی آوردند

برترین شیمی‌دانان کشور به انتخاب انجمن شیمی ایران با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری معرفی و تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، برترین شیمی‌دانان سال به انتخاب انجمن شیمی در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و هم‌زمان با بیست و دومین کنگره بین‌المللی شیمی ایران در چهار شاخه مختلف شیمی آلی، شیمی تجزیه، شیمی معدنی و شیمی‌فیزیک با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت پژوهشی وزارت علوم معرفی شدند و مورد تقدیر قرار گرفتند.
سیدمصطفی حبیبی خراسانی؛ در رشته شیمی فیزیک استاد دانشگاه در سیستان و بلوچستان، شایسته دادفرنیا؛ در رشته شیمی تجزیه، استاد دانشگاه یزد، صادق رستم‌نیا؛ رشته شیمی آلی از دانشگاه علم و صنعت ایران و هادی کارگر؛ شیمی معدنی از دانشگاه اردکان برترین شیمی‌دانان کشور بودند که از آنها تجلیل شد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه برگزاری این کنگره، در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ضمن تأکید بر اهمیت علم شیمی و حضور و بروز آن در تک تک زوایای زندگی و حتی تفکر بشر، خواستار تبیین جذابیت‌های این علم از سوی استادان علم شیمی شد؛ به نحوی که نه تنها متقاضیان تحصیل در رشته شیمی افزایش یابند، بلکه برترین استعداد‌ها به این علم گرایش پیدا کنند.
بیست و دومین کنگره بین‌المللی شیمی انجمن شیمی ایران از ۲۴ تا ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ به مدت سه روز به میزبانی پژوهشکده فناوری‌های شیمیایی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و با حضور شیمی‌دانان برتر کشور و اعضای انجمن شیمی برگزار می‌شود.

<div id="video-display-embed-code_11108109"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4232897/11108109?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما