شناسهٔ خبر: 66735658 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجماع استادان دانشگاه‌ها برای نگارش «درسنامه»

به گفته وزیر علوم، مقرر است به منظور تألیف «کتاب‌های مرجع جمعی آموزشی»، گروهی از استادان در رشته‌های مختلف دانشگاهی، یک کتاب را تدوین کنند تا مرجع معتبری برای دانشجویان و دانشگاهیان باشد.

صاحب‌خبر -

اجماع استادان دانشگاه‌ها برای نگارش «درسنامه»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یکی از مهمترین رئوس فعالیت‌های این وزارتخانه را تألیف «کتاب‌های مرجع جمعی آموزشی» دانست و گفت: قرار است جمعی از استادان حوزه‌های دانشگاهی در رشته‌های مختلف، یک کتاب را تدوین، تنظیم و هم‌آفرینی کنند و «درسنامه» نگارش شود و به‌عنوان مرجع و منبع دانشگاهی معتبر، در دسترس دانشجویان و دانشگاهیان قرار گیرد.

محمدعلی زلفی‌گل ادامه داد: این کتاب مرجع، در واقع با مشارکت هیئتی از مؤلفان تشکیل می‌شود که چند استاد دانشگاه، در رشته‌های مختلف دانشگاهی در کنار هم قرار گیرند و هریک با توجه به تخصص خود یک فصل از کتاب را تألیف کنند و در نهایت یک کتاب جامع تدوین و تنظیم شود.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: تدوین کتاب مرجع آموزشی در برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشگاه‌های وزارت علوم انجام شده، اما هنوز تبدیل به فرهنگ نشده است و امیدواریم فعالیت‌های تألیفی به شیوه جمعی سوق داده شود.

وی با اشاره به مشارکت استادان و صاحبان اندیشه برای تولید کتاب‌های دانشگاهی بیان کرد: با ورود فناوری به حوزه نشر دانشگاهی، استادان و دانشگاهیان می‌توانند دانش و اطلاعات هر رشته را در قالب کلیپ‌های تصویری و برنامه‌های بصری به دانشجویان و مخاطبان هر رشته ارائه کنند.

وزیر علوم یکی از اقدامات وزارت علوم را توسعه محتوا‌های آموزشی ذکر و تصریح کرد: به منظور اجرای دقیق این اقدام در آیین‌نامه ارتقاء و آیین‌نامه «پژوهانه» برای اعضای هیئت علمی ترفیع و امتیازاتی در نظر گرفته شده است.

نظر شما