شناسهٔ خبر: 66511534 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس اتاق بازرگانی گرگان:

حضور تجار خارجی در گلستان ۷۰ درصد بیشتر شد

گرگان- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: افزایش ۷۰ درصدی حضور هیات‌های تجاری خارجی به این استان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل نتیجه دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم با کشورهای همسایه است.

صاحب‌خبر -

امیر یوسفی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال قبل ۱۴ هیات تجاری خارجی از کشورهای قزاقستان، روسیه، ازبکستان، ترکمنستان، عراق، چین، پاکستان، بنگلادش و تاجیکستان وارد این استان شده و از نزدیک با توانمندی و قابلیت‌های استان گلستان آشنا شدند.

وی ادامه داد: علاوه براین، سال گذشته چهار هیات تجاری از استان گلستان به قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان و آلمان رفتند تا ضمن تقویت گسترش مبادلات تجاری، از ظرفیت این کشورها برای توسعه زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف به ویژه تولیدی و صنعتی استفاده شود.

یوسفی یادآور شد: عملکرد اتاق بازرگانی گرگان در حوزه اعزام هیات‌های تجاری از استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ برابر رشد داشته است.

یوسفی از تدارک برپایی نمایشگاه تخصصی در حوزه غذا در کشور جمهوری ترکمنستان برای تیرماه سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: برای برگزاری این نمایشگاه، هماهنگی لازم از طریق سازمان توسعه تجارت ایران انجام شده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: طی سال‌های گذشته نیز معظم‌له نسبت به این موضوع برای حمایت از اشتغال، تولید و سرمایه‌گذاری اشاره داشتند.

به گفته وی اکنون ۷۵۰ عضو فعال اقتصادی در گلستان دارای کارت بازرگانی از اتاق بازرگانی گرگان بوده و فعالیت آنان اغلب با کشورهای آسیای میانه است.

مرز خشکی با ترکمنستان و ارتباط با کشورهای آسیای میانه و چین از طریق زمینی و ریلی، دسترسی به بنادر دریای خزر و ارتباط با کشورهای حوزه این دریا از طریق مازندران، وجود فرودگاه‌های گرگان و کلاله و گمرک اینچه‌برون گنبدکاووس، از جمله ویژگی‌های رونق مبادلات تجاری استان گلستان به شمار می‌رود.

استان گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که اقتصاد بیشتر اهالی آن بر پایه کشاورزی است.

نظر شما