شناسهٔ خبر: 66505762 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پلاک‌کوبی سگ‌های بدون صاحب در زنجان

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری زنجان جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب در شهر را جزو اولویت‌ها دانست و گفت: جمع‌آوری این سگ‌ها باید در کنار ساماندهی اصولی آنها انجام شود.

صاحب‌خبر -

پلاک‌کوبی سگ‌های بدون صاحب در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حدیدیان با تأکید بر اینکه معدوم‌سازی سگ‌های بدون صاحب به‌هیچ عنوان مورد قبول نیست و به‌دنبال ساماندهی اصولی این حیوانات هستیم، گفت: سه گروه در شهرداری زنجان اقدام به جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب می‌کنند و آنها را به محلی که برای نگهداری‌شان در نظر گرفته‌ایم، منتقل می‌کنند.

وی افزود: در سایت مهتر به‌دنبال ساخت پناهگاه جدیدی برای نگهداری این سگ‌ها هستیم. مبلغی حدود ۹.۵ میلیارد تومان برای این کار در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری زنجان ادامه داد: اهمیت کار از این جهت است که وجود سگ‌های بدون صاحب در شهر باعث بروز مشکلاتی برای مردم شده است و با توجه به ایمن نبودن آنها، احتمالی هم برای انتقال بیماری هاری از طریق گزش وجود دارد.

حدیدیان با تأکید بر اینکه افراد باید در صورت دیدن سگ بدون صاحب، موارد را به شهرداری اعلام کنند، افزود: جمع‌آوری نکردن این سگ‌ها در بلندمدت مشکلات زیادی را به‌دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: شهرداری زنجان در راستای وظایف کاری خود در این حوزه، اقدام به جمع‌آوری و عقیم کردن این حیوانات می‌کند و در صورت تمایل افراد، آنها را به سرپرست واگذار می‌کند، در غیر این صورت نیز سگ‌ها به پناهگاه نگهداری منتقل می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری زنجان با بیان اینکه در این روش، حیوانات آزار نمی‌بینند، گفت: بیماری هاری بین انسان و سگ مشترک است که با کنترل سگ‌های ولگرد می‌توان از سرایت آن جلوگیری کرد.

حدیدیان با اشاره به انجام درمان بیماری‌های انگلی این حیوان‌ها و واکسیناسیون آنها، افزود: کیست هیداتیک و بیماری‌های عفونی گوارشی این حیوانات قابل انتقال به انسان است، اما برخلاف عقیده رایج، معدوم کردن این حیوانات تنها راه کاهش تعداد آنها و کنترل بیماری‌های ناشی از ارتباط آنها با انسان نیست.

او عقیم کردن را یکی از راهکار‌های مناسب و مؤثر در کنترل تعداد این حیوانات دانست و ادامه داد: امکان واگذاری در صورتی که فرد متقاضی، شرایط لازم را برای نگهداری از حیوان داشته باشد وجود خواهد داشت.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری زنجان گفت: طرح پلاک‌کوبی این حیوانات نیز در حال انجام است، سپس آنها در اماکن مناسب رهاسازی می‌شوند.

نظر شما