شناسهٔ خبر: 66878866 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

راه‌آهن شیراز - بوشهر- عسلویه در تنگستان ۳۳ درصدی پیشرفت دارد

فرماندار تنگستان گفت: از پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصدی خط راه‌آهن شیراز - بوشهر- عسلویه در منطقه این شهرستان خبر داد و گفت: با روند اجرای کنونی، این طرح در سه سال آینده تکمیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

راه‌آهن شیراز - بوشهر- عسلویه در تنگستان ۳۳ درصدی پیشرفت دارد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، احمد لطفی در بازدید از خط راه‌آهن در دست ساخت شیراز - بوشهر-عسلویه در این شهرستان گفت: یکی از کار‌های خوبی که رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی در ابتدای مسئولیتش به عنوان رئیس جمهور انجام دادند رفت و آمد‌های پر تکراری بود که به استان و شهرستان‌ها و مناطق روستایی داشتند که در واقع می‌خواستند وضع موجود را شناسایی و شناخت بهتری از مناطق مختلف داشته باشند.

وی افزود: رئیس جمهور شهید با حضور در کارگاه راه‌آهن شیراز - بوشهر - عسلویه در شهر اهرم پیرامون این طرح در منطقه تنگستان بحث و گفتگو کردند و گزارشی از وضع موجود آن گرفتند.

فرماندار تنگستان ادامه داد: در واقع طرح راه آهن شیراز - بوشهر- عسلویه که از ۱۵ سال پیش شروع شده بود به علت این‌که منابع آن به اندازه کافی تامین نمی‌شد، کارگاه آن در وضعیت غیر فعال و کمترین پیشرفت فیزیکی داشت و تا ابتدای دولت سیزدهم تنها در حدود ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وی اضافه کرد: با نشست خوبی که با رئیس‌جمهور شهید آیت الله‌رئیسی در کارگاه راه‌آهن شیراز - بوشهر-عسلویه برگزار شد، مقدمه تأمین منابع و اعتبارات هموار شد و با پیشنهاد ایشان به رهبر معظم انقلاب، از محل صندوق توسعه ملی منابع لازم تأمین شد و با با تهاتری که از طریق نفت صورت گرفت امروز طرح راه‌آهن شیراز - بوشهر-عسلویه به‌ویژه قطعه‌ای که در تنگستان به عنوان مهمترین و سخت‌ترین قطعه راه آهن قرار دارد، فعال و به صورت مستمر کار آن در حال انجام است.

لطفی یادآور شد: مرحله دوم این طرح به سمت چغادک است که پیمانکار آن انتخاب شده و تجهیز کارگاه صورت گرفته و عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

وی پیشرفت فیزیکی راه آهن شیراز - بوشهر- عسلویه در منطقه تنگستان را ۳۳ درصد اعلام و ابراز امیدواری کرد با روند کنونی اجرای طرح، تا سه سال آینده تکمیل و آماده بهره برداری شود.

فرماندار تنگستان گفت: طول راه آهن شیراز - بوشهر- عسلویه ۴۵۰ کیلومتر است که ۲۵ که کیلومتر آن در حوزه تنگستان قرار دارد.

 

<div id="video-display-embed-code_11158996"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4244966/11158996?width=620&height=350"></script></div>

نظر شما