شناسهٔ خبر: 66418556 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است

اکنون حدود ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد شامل ۷۷۱ اتوبوس فرسوده است.

صاحب‌خبر -

 ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت:  هزار و ۷۱۷ اتوبوس‌های مشهد معادل ۵۵ درصد شامل ۹۹۷ دستگاه اتوبوس سازمانی، ۳۱ دستگاه میدل‌باس سازمانی، ۴۰۵ دستگاه مینی بوس خصوصی و ۲۸۴ اتوبوس خصوصی میانگین عمرشان بین ۷ تا ۱۰ سال است.

 محسن شریعتی افزود:  هم اکنون ۱۶۷ خط اتوبوسرانی در مشهد فعال است که متوسط زمان انتظار مسافران در ایستگاههای اتوبوس پنج دقیقه است.

وی با بیان اینکه این سازمان دارای سه هزار و ۶۹۷ ایستگاه و ۱۸ پایانه متمرکز و ۱۷ پایانه حاشیه ای(خطی) است، افزود: اتوبوسرانی مشهد دارای ۲۹ باجه فروش و شارژ من کارت و ۲۰۰ پایانه دستگاه‌های خودکار شارژ من کارت و ۷۲۸ باب فروشگاه عامل شارژ من کارت در سطح شهر مشهد است.

وی عنوان کرد: به طور متوسط روزانه یک میلیون و ۶ هزار و ۵۱۷ مسافر از ناوگان سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد استفاده می کنند.

شریعتی گفت: خرید ناوگان کف کوتاه مجهز به رمپ ویلچر و کمربند ایمنی ویلچر، توسعه کمی و کیفی زیرساخت‌ها شامل پایانه‌ها توقفگاه‌ها و تعمیرگاه، احداث و توسعه مسیرهای ویژه اتوبوس و خطوط تندرو بی.آر.تی، بازسازی ناوگان فرسوده،رفع نقص دودزایی ناوگان، تجهیز ناوگان به کپسول اطفای حریق و سرویس دهی ویژه دانش‌آموزی، کنترل خشم و استرس امداد و نجات و پیشگیری از تصادفات ویژه راهبران ناوگان، برگزاری دوره‌های روانشناختی برای راهبران پرخطر، تجلیل از اتوبوس رانان نمونه فاقد تصادف و آموزش فرهنگ شهروندی از اقدامات سازمان اتوبوسرانی در راستای ایمنی به شمار می رود.

وی با اشاره به مشکلات و چالشهایی که سازمان اتوبوسرانی با آن مواجه است، ادامه داد: پارک و اشغال ایستگاه‌های اتوبوس توسط سایر خودروها، فرسودگی ناوگان و محدودیت در تامین ناوگان اتوبوسرانی، کیفیت پایین و هزینه بالای قطعات و لوازم یدکی ناوگان اتوبوسرانی، فقدان شبکه معابر مناسب برای سرویس دهی ناوگان در حاشیه شهر مشهد، عدم ایجاد محدودیت در معابر شهری ویژه خودروهای شخصی و نبود اولویت برای تردد ناوگان حمل و نقل عمومی در معابر و تقاطع‌ها از دیگر چالش‌های سازمان اتوبوسرانی مشهد به شمار می‌رود.

طول مسیر اتوبوسرانی در مشهد ٢ هزار و ٧٠٠ کیلومتر است که ٢٣ کیلومتر از آن، مسیر خطوط تندرو و بی. آر. تی است.

نظر شما