شناسهٔ خبر: 66419945 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد

بیش از ۴۰ درصد متکدیان مشهدی، معتاد هستند

تست اعتیاد بیش از ۴۰ درصد متکدیان مشهدی در سال گذشته، مثبت بوده است.

صاحب‌خبر -

بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهدبا بیان اینکه تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود،گفت: برهمین اساس، طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی را در دستورکار خود داریم.

مهدی ابراهیمی  افزود: در سال گذشته بیش از ۴۷۰۰ نفر متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند که. ۷۵ درصد این افراد مرد، ۱۹ درصد زن و ۶ درصد نیز کودکان زیر ۱۸ سال هستند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهدگفت:  تست اعتیاد بیش از ۱۸۹۰ نفر از متکدیان مثبت بوده  است که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند.

ابراهیمی افزود: علاوه بر این در قالب ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی بیش از ۷۹۰ نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند.

وی گفت:  شایع‌ترین موضوع در پدیده تکدی‌گری، سوءاستفاده از احساسات زائران و مجاوران است که متکدیان حرفه‌ای با شیوه‌های متنوع و مختلفی همچون استفاده از عروسک به‌جای نوزاد و تغییر ظاهر از مرد به زن، تکدی‌گری می‌ کنند.

 

نظر شما