شناسهٔ خبر: 68587046 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون استاندار کرمان: دانش باید در کنار تولید استان قرار گیرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: دانش باید در کنار تولید استان و ظرفیت‌ها قرار گیرد، منابع و ظرفیت‌ها باید با دانش به سرمایه تبدیل شوند. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: دانش باید در کنار تولید استان و ظرفیت‌ها قرار گیرد، منابع و ظرفیت‌ها باید با دانش به سرمایه تبدیل شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا؛ امیر حسن‌زاده در نشست بررسی مسائل تامین مالی مربوط به شرکت‌های دانش بنیان و تبیین حمایت‌های صندوق پژوهش و فناوری افزود: ۶۹ مورد خدمت توسط صندوق پژوهش و فناوری به شرکت‌های دانش‌بنیان داده می‌شود.
وی با بیان اینکه منابع و ظرفیت‌ها باید با دانش به سرمایه تبدیل شوند، بر افزایش سرمایه ثبتی صندوق پژوهش و فناوری استان در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به ۱۰۰ میلیارد تومان تاکید کرد.
حسن‌زاده افزود: دانش باید در کنار تولید استان و ظرفیت‌ها قرار گیرد. تنها تغییر نوع بسته‌بندی محصولاتی همچون خرما که محصول اصل استان است، کاری انجام نمی‌دهد.
معاون اقتصادی استاندار کرمان گفت: تا می‌توانید به سمت وام بانکی نروید. از صندوق کمک بگیرد، اما سیستم بانک با درصد سود و پروسه زمان‌بر، برای شرکت‌های دانش‌بنیان سنگین است.

* مشکل تامین مالی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان
حسین کاظمی رئیس پارک علم و فناوری کرمان به اتفاق‌های مثبت استان برای راه‌اندازی صندوق‌های سی‌بی‌سی و صندوق پژوهش فناوری استان اشاره داشت و گفت: بزرگترین مشکل ما در استان، تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور است که هنوز به نتیجه مناسبی نرسیدیم.
وی بیان کرد: ما در تامین مالی شرکت‌های فناور خرد دچار مشکل هستیم و از سویی ۱۵ میلیارد تومان عدم جذب اعتبار و تامین مالی به دلیل بلاتکلیفی مالکیت پارک علم و فناوری را داریم.
کاظمی به رشد ۴۷.۸ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمان و افزایش آنها به ۱۱۸ شرکت اشاره کرد و گفت: سه پارک علم و فناوری در استان داریم که این تعدد مشکل اصلی است.
رئیس پار علم و فناوری استان کرمان ادامه داد: تمام ۲۱ مراکز رشد استان کرمان به غیر از دانشگاه تحصیلات تکمیلی، قرارداد مشترک با پارک علم و فناوری استان دارند.

* صندوق‌های پژوهش نوآوری به تامین مالی ارزان قیمت نیاز دارند
مهدی ابراهیمی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان کرمان نیز عنوان کرد: از ابتدای امسال ساختار‌های مالی صندوق را به نتیجه مطلبی رساندیم، وضعیت تعهد‌ها مشخص شده که مانعی برای تخصیص اعتبار به استان نباشند.
وی ادامه داد: سرمایه ثبتی مانع اصلی در صندوق نوآوری است، در حال حاضر  ۷ میلیارد تومان سرمایه ثبتی صندوق استان است که با این مبلغ عملا اقدامی در تامین مالی شرکت‌های دلنش‌بنیان نمی‌توان کرد.
ابراهیمی افزود: کمکی که ما در قالب صندوق می‌توانیم داشته باشیم، خطوط اعتباری است که در اختیار صندوق قرار می‌گیرد و یا اعتبارات سفر‌های استانی.
وی گفت: صندوق‌های پژوهش نوآوری به تامین مالی ارزان قیمت نیاز دارند تا برای شرکت‌های دانش‌بنیان مقرون به صرفه باشد.
انتهای پیام

نظر شما