شناسهٔ خبر: 68587050 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در جلسه شورای اسلامی شهر بجنورد مطرح شد

‌برخورد با تخلف سد معبر و پیگیری اسناد املاک و معابر شهری

سید پوریا مسلمی

اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد بر ضرورت برخورد قاطع با مصادیق سد معبر و همچنین پیگیری برای صدور اسناد املاک و معابر شهری بجنورد تأکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در ابتدای یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد از زحمات شبانه روزی شهردار بجنورد در حوزه عمران، خدمات شهری و خدمت رسانی به شهروندان و همچنین از رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر و اعضای شورای اسلامی شهر در برگزاری جلسات، بازدیدها و پیگیری مطالبات شهروندان تشکر کرد. 

عین بیگی با اشاره به نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس و استقبال از بهار تعلیم و تربیت از شهرداری بجنورد خواستار آماده سازی شهر، معابر و سرویس‌های حمل و نقل عمومی برای استفاده دانش آموزان و دانشجویان در سال جدید تحصیلی شد. 

اعظم السادات افشین فر رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر بجنورد در نطق پیش از دستور به معضل بزرگ سد معبر اشاره و بیان کرد: در یکسال گذشته چندین بار در این خصوص که مورد انتظار شهروندان به ویژه در نقاط مرکزی شهر است در جلسات رسمی و کمیسیون‌ها تذکر داده‌ایم اما هنوز در نقاطی از شهر مشکل سد معبر تعداد محدودی از کسبه مدیریت نشده که باعث مزاحمت برای شهروندان است و خواستار مدیریت و رفع آن هستم.

‌برخورد با تخلف سد معبر و پیگیری اسناد املاک و معابر شهری

شهردار بجنورد نیز در پاسخ به نطق عضو شورای اسلامی شهر بیان کرد: در این حوزه مشکلاتی داریم و نبود بعضی حمایت‌ها و همراهی دستگاه‌های مرتبط بخشی از این مشکلات است.

سید محمدعلی کشمیری در تکمیل پاسخ خود ادامه داد: رفع سد معابر یکی از موارد دارای حساسیت بالا در شهرها است که با توجه به حواشی و گاها حمایت‌های احساسی عمومی، متاسفانه در محاکم قضایی رأی به نفع شهرداری نبوده که با قول همکاری دادستان شهر بجنورد و تاسیس سازمان ساماندهی مشاغل و مجهز شدن پرسنل و مأموران به دوربین البسه، این موضوع را به صورت ویژه مدیریت خواهیم کرد.

شهردار بجنورد در پایان با اشاره به فرارسیدن بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از آمادگی مدیریت شهری در ساماندهی سرویس‌های مدارس و خطوط حمل و نقل عمومی خبر داد.

سید محسن موسوی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در نطق پیش از دستور خود با اشاره به رویکرد جدید شهرداری‌های کشور در اخذ سند مالکیت برای معابر و فضاهای عمومی شهرها، خواستار اقدامات لازم شهرداری بجنورد برای اخذ سند املاک بدون سند شهرداری بجنورد شد تا ضمن جلوگیری از سوداگری در این زمینه، درآمدهای پایدار و زمینه‌سازی سرمایه گذاری و مولد سازی در شهر را به دنبال داشته باشد.

در ادامه نسبت به قرائت نامه‌های رسیده، گزارش هیأت تطبیق فرمانداری شهرستان بجنورد، مصوبات کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر بجنورد اقدام و پس از بحث و تبادل نظر مواردی از جمله تفاهم نامه فی مابین شهرداری بجنورد و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی، طرح توسعه شبکه گاز شهر بجنورد با همکاری اداره گاز و شهرداری بجنورد، مزایده اجاره خودروهای سبک شهرداری بجنورد و گزارش کمیته حسابرسی شهرداری بجنورد و سازمان های تابعه در سال ۱۴۰۲ مطرح و مصوب شد.

انتهای پیام

نظر شما