شناسهٔ خبر: 66418270 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاکید استاندار مازندران بر همکاری بیشتر بانک‌ها در ارایه تسهیلات به بخش تولید

نوشهر - ایرنا - استاندار مازندران بر ضرورت همکاری بیشتر بانک‌ها در ارایه تسهیلات به صنایع این استان باهدف توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، یوسف نوری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از کارخانه ایران تک نخ نوشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این واحد تولیدی دارای قدمت و سوابق بسیار خوبی است و امسال که سال جهش تولید است به طور طبیعی شرکت های این چنینی برای توسعه نیازمند سرمایه در گردش هستند.

وی اظهارداشت : مقرر شد حدود ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل بانک صنعت و معدن و توسعه و تعاون به این واحد داده شود تا خط تولید جدیدشان را اجرایی کنند و تلاش می کنیم تا این تسهیلات به زودی پرداخت شود.

کارخانه تولیدی ایران تک نخ نوشهر تولید کننده نخ پلی استر استرچ شده،POY,FDY، فعالیت خود را از سال ۷۰ با ۲ سالن و تولید روزانه پنج تا ۶ تن و با ۳۵ نیرو آغاز کرد.

از سال ۱۳۸۵ نسبت به گسترش کارخانه و راه اندازی سایر فازها اقدام شده است.

در زمان حاضر این کارخانه در چهار گام و با تولید روزانه ۵۰ تا ۶۰ تن در زمینه تولید نخ های پارچه بافی، لباس، پرده، روکش صندلی، لباس زیر و...‌ با ۲۴۰ نیرو در سه نوبت کاری یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی کشور محسوب می شود.

این کارخانه بنا به گفته مدیر آن ظرفیت تامین تولیدات داخل و خارج از کشور را دارد.

تاکید استاندار مازندران بر همکاری بیشتر بانک‌ها در ارایه تسهیلات به بخش تولید +فیلم

به گزارش ایرنا، مازندران با ۲۲ شهرستان، ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی و ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی دارد. حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند و از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند. بیشترین سهم واحدهای صنعتی استان نیز متعلق به شهرستان آمل است که حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال دارد. ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند.

همچنین مازندران با دارا بودن ۱.۵ درصد از اراضی کشور و ۲.۵ درصد اراضی کشاورزی کشور سالانه بیش از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی تولید می کند که ۱۱ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است

نظر شما