شناسهٔ خبر: 66708583 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیش بینی خرید ۱۳۲ هزار تن گندم و کلزا در لرستان

پیش بینی می شود بیش از ۱۳۲ هزار تن گندم و کلزا  از مراکز خرید تعاون روستایی استان خریداری شود.

صاحب‌خبر -

پیش بینی خرید ۱۳۲ هزار تن گندم و کلزا در لرستان
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیرکل تعاون روستایی لرستان گفت:خرید تضمینی کلزا در مراکز خرید این سازمان در شهرستان پلدختر آغاز شده و پیش بینی می شود بیش از ۱۳۲ هزار تن گندم و کلزا  از مراکز خرید تعاون روستایی استان خریداری شود.
غلامعلی فتحی افزود: قیمت خرید هر کیلوگرم تضمینی گندم ۱۷۵ هزار ریال و قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم کلزا ۳۲۰ هزار ریال است.
وی با اشاره به آغاز خرید کلزا در مراکز خرید شهرستان پلدختر افزود: چهار کمیسیون خرید در این شهرستان برای خرید گندم و کلزا راه اندازی شده و پس از آن خرید در شهرستان های رومشکان و کوهدشت آغاز خواهد شد.
فتحی گفت: سطح زیر کشت کلزای استان سه هزار و ۲۵۰ هکتار و سطح زیر کشت گندم نیز ۲۳۵ هزار هکتار است که پیش می شود حدود پنج هزار و ۵۰۰ تن کلزا و بیش از ۵۳۰ هزار تن گندم در استان برداشت شود.
وی همچنین با اشاره به ثبت ۲۰ هزار هکتار کشت قراردادی گندم و جو از طریق تعاون روستایی استان در سال زراعی جاری افرود: علاوه بر خرید تضمینی هزینه های حمل و بیمه محصول نیز در قراردادها مشخص بوده و به کشاورزان کمک خواهد شد..
فتحی با اشاره به پیش بینی ۳۵ کمیسیون خرید گندم و کلزا در استان گفت:محصول گندم پس از جمع آوری شده به سیلوهای مادر و کارخانه آرد ارسال شده و محصول کلزا نیز به کارخانجات روغن کشی طرف قرارداد فرستاده می شود.

نظر شما