شناسهٔ خبر: 66708487 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امام جمعه اهل سنت ارومیه

لزوم احساس مسئولیت مسلمانان درقبال مردم مظلوم غزه

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: باید جهان اسلام با اتحادو انسجام روز افزون از مسلمانان غزه حمایت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، ماموستا مامد کلشی‌نژاد در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه با دعوت عموم نمازگزاران مؤمن به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: امروز جهان اسلام نیاز مبرمی به اتحاد و انسجام دارد و این در حالی است که دشمن در تلاش برای اغفال جوانان در زمینه مسائل دینی است.

وی افزود: جوانان به عنوان بزرگترین سرمایه اسلامی به شمار رفته و پایبند به ارزش‌های دینی هستند اما دشمن روی این قشر سرمایه گذاری کرده تا جوانان را از ارزش‌های دینی دور کند در حالی که خداوند متعال اصول و فروع را در دین قرار داده تا انسان با رعایت آنها و کسب معنویات، به پویایی، پیشرفت و توسعه جامعه بشری کمک کند و آنها را از فلاکت و ضلالت و گمراهی نجات دهد.

امام جمعه اهل سنت در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ماه حج بیان کرد: بی‌تردید آنهایی که توانایی مالی دارند باید این فضیلت مهم را انجام دهند و در این راستا، ارتباط با خدا با طواف خانه خدا به دست می‌آید و انسان را از پلیدی و پلشتی در امان نگه می‌دارد و بنابراین یک انسان مسلمان باید در هر پست و مقامی که باشد احساس مسئولیت کرده و در مورد تمام مسائلی که مربوط به اسلام است بصیرت  داشته باشد.

وی افزود: امروز دشمنان، اسلام را پاره پاره کرده و جلوی دیدگان جامعه جهانی مردم غزه را با فجیع‌ترین حالت قتل عام کرده‌اند. در اینجا شعور اسلامی به ما می‌گوید که باید به فکر امت اسلامی بوده و ید واحد برای امت اسلامی بود و در مورد اسلام و مسلمانان غزه احساس مسئولیت داشته داشتیم.

ماموستا کلشی‌نژاد بیان کرد: بی‌تردید اگر امروز پیامبر اسلام(ص) در مناسک حج حضور می‌یافت پیام ایشان به مسلمانان این بود که برای نجات غزه به پا خواسته و در مقابل ظالم ایستادگی کنند و مظلوم را نجات دهند.

وی گفت: تمامی مناسک حج پیام بزرگی دارد پس باید مسلمانان در منا و عرفات خدا را پیدا کنند چون خدا ظلم را قبول نمی‌کند و امر به معروف و نهی از منکر نیز جزو ضروریات دین است که متأسفانه در جامعه اسلامی به فراموشی سپرده شده در حالی که خدا و پیامبر(ص) دستورات وافری در این رابطه فرموده است.

ماموستا کلشی‌نژاد اظهار داشت: هم‌اکنون منکرات در رسانه‌ها و فضای مجازی شیوع یافته و تلاش دشمن قبح‌شکنی است تا گناه را به شکل ساده و ناچیز در جامعه راه اندازد و گناهان را کوچک‌نمایی کند پس پیام حج این است که باید منیت را در خود قربانی کرده و جان را فدای دین کرد تا جامعه در کمال آرامش و آسایش زندگی باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خلأ معنوی در جامعه وجود دارد و باید به معنویت بازگشت و سبب نجات امت اسلامی شد.

نظر شما