شناسهٔ خبر: 66401400 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

تجمع دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا

دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌ علوم پزشکی کاشان در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا و کشورهای اروپایی و محکوم کردن جنایات صهیونیستی در حمله به غزه دوشنبه دهم اردیبهشت ماه سال جاری در جوار یادمان شهدای گمنام دانشگاه تجمع کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا کاشان، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کاشان روز دوشنبه در حمایت از خیزش دانشجویان و اساتید بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و همچنین اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان و اساتید تجمع کردند.

این تجمع همراه با برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه کاشان برپا شد.

امام جمعه کاشان در این مراسم اظهار داشت: هدف از این تجمع آن است که دنیا بداند آمریکا کشوری که مدعی حقوق بشر است خود راس قله ظلم بوده و تنها کشوری است که بمب اتم را در دنیا استفاده کرده است .

حسینی همچنین در سخنان خود به این مطلب اشاره کرد که : طوفان الاقصی عکس العمل به ظلم ۷۵ساله اسراییل در منطقه بود وامروز به برکت انقلاب اسلامی دنیا به این باور رسیده است که کانون ظلم اسرائیل است وهر چه فریاد هست باید بر سر اسرائیل زده شود.

حجت الاسلام حسینی افزود: آمریکا با ضرب وشتم واهانت به دانشجویان کرامت انسان وعلم را زیر سوال برده است و امروز روشنفکرانی که غرب وآمریکا را مهد تمدن و آزادی می دانستند واقعیت را باچشم خود مشاهده نمودند.

وی در ادامه گفت: دانشجویان و اساتید دانشگاه ها نسبت به ظلم هایی که در این شش ماه بر مردم غزه رواداشته شد ساکت نیستند و فلسطین رادر این برهه حساس تاریخی تنها نخواهند گذاشت.

حجت الاسلام و المسلمین عباس ابن علی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در این مراسم گفت: تجمعات زیادی در دانشگاه ها برپا شده است. حمایت از این حرکت رسالت بزرگی است که در درجه اول بر عهده دانشگاهیان است و دانشگاه های دنیا در این حمایت از ما سبقت گرفته اند.

دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با سر دادن شعارهایی همچون مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل از تظاهرات مسالمت آمیز جهانی در حمایت از فلسطین علیه تهاجم وحشیانه نظامی به غزه و جنبش ضد صهیونیسم حمایت کردند.

در پایان بیانیه ای در حمایت از خیزش دانشجویان و اساتید دانشگاه های آمریکا و اروپا قرائت شد.

تجمع دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا

تجمع دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا

تجمع دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا

برچسب‌ها:

نظر شما