شناسهٔ خبر: 66393909 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

تجمع دانشگاهیان کشور در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و خیزش ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا

اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های کشور در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و خیزش ضدصهیونیستی دانشجویان و استادان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا تجمع‌های جداگانه‌ای برگزار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، اساتید، کارکنان و دانشجویان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ضمن پشتیبانی از خیزش دانشجویان آمریکایی و اروپایی در اعتراض به رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین تجمع و بیانیه‌‌‌هایی صادر کردند.

بسم الله الرحمن الرحیم
حملات سنگین و بی‌وقفه رژیم صهیونیستی در طی چند ماه گذشته علیه مردم غزه و کشتار وحشیانه نزدیک به ۳۵ هزار نفز از کودکان، زنان، سالخوردگان، بیماران و مردم بی‌دفاع از یک سو و ناتوانی سازمان‌های بین‌المللی در متوقف ساختن این جنایت‌های ددمنشأنه از سوی دیگر، سبب شد تا وجدان‌های خقته جامعه دانشگاهی در آمریکا و اروپا بیدار شود و فریاد مظلومیت ملت دربند اما قهرمان فلسطین را بشنود.
اکنون با شکل‌گیری و گسترده شدن اعتراضات و تجمعات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا که با همراهی استادان و مسئولان این مراکز علمی همراه شده است، رژیم صهیونیستی و حامیان آن در باتلاقی فرو رفته‌اند، که ر‌هایی از آن امکان‌پذیر نیست و به رغم مقابله گسترده پلیس و دستگاه‌های امنیتی، این اعتراضات روز به روز در حال شعله ورتر شدن است.
ما مسئولان، اعضای هیئت علمی، پژوهشگران، دانشجویان و کارمندان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در این رابطه اعلام می‌داریم:
۱. بدون شک این جنبش دانشجویی و دانشگاهی که دقیقاً همسو با آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران در ارتباط با آزادی قدس است، ظرفیت جهانی‌شدن را دارد و می‌تواند گام بلندی در مسیر نابودی این رژیم جعلی تلقی شود.
۲. ضمن حمایت از خیزش عمومی در جامعه علمی و نخبگانی امریکا و کشور‌های اروپایی، بر‌ایستادگی دانشجویان و استادان و مقاومت در برابر سیاست‌های ظالمانه دولت‌های سرسپرده به صهیونیسم جهانی تأکید می‌کنیم.
۳. ما نگرانی عمیق خود را نسبت به سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز دانشجویان و استادان که به درستی علیه جنگ غزه قیام کرده‌اند، ابراز می‌داریم و با آنان همدری می‌کنیم.
۴. از همه آزدیخواهان جهان می‌خواهیم تا به حمایت از ملت مظلوم فلسطین و آرمان آزادی فلسطین به عنوان هدفی برگشت ناپذیر، برخیزند و همه امکانات مادی و معنوی خود را در این راستا به کارگیرند.
۵. ایالات متحده امریکا و برخی کشور‌های اروپایی را به مفاد مواد ۱۹ و ۲۰ اعلامیه جهانی حقوق بشر مبنی بر ضرورت آزادی عقیده و بیان و نیز آزادی گردهمایی مسالمت‌آمیز، متذکر شده و موکدا خواستار التزام به آن و پرهیز از استاندارد‌های دوگانه نسبت به حق بنیادین آزادی بیان هستیم.
۶. از تمامی سازمان‌ها و نهاد‌های سیاسی و قضائی بین‌المللی که مسئولیت مستقیمی در صیانت از صلح بین‌المللی و جلوگیری از تجاوز دارند، می‌خواهیم در برابر رژیمی که همه ارزش‌های انسانی، و قواعد بین‌المللی را زیر پا گذاشته، اقدامات لازم را به عمل آورده و نشان دهند که هنوز سوسوی‌امیدی نسبت به این سازمان‌ها وجود دارد.
۷. از تمامی کشور‌های اسلامی می‌خواهیم با قطع ارتباط سیاسی و اقتصادی خود با این رژیم ددمنش و حامیان آن، در عمل به کمک ملت مظلوم فلسطین بشتابند و در کنار جمهوری اسلامی ایران، آخرین گام‌ها را برای نابودی این غده سرطانی بردارند.

مجتمع آموزش عالی سراوان

دانشگاهیان مجتمع آموزش عالی سراوان در حمایت از دانشجویان آزادی‌خواه حامی فلسطین در جهان علیه جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی در محوطه دانشگاه تجمع و اعلام همبستگی کردند و بیانیه‌ای نیز در این زمینه قرائت شد.
در متن این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
ای دانشجویان و اساتید آزادمرد! چه زیبا و با شهامت در مقابل خوی وحشی‌گری‌های ظالمان عالم که در رژیم منحوس صهیونیستی نمودار شده است قیام کرده‌اید و ندای حمایت از مظلوم را در دانشگاه‌های خود سر می‌دهید.
مدعیان مدافع دروغین حقوق بشر، شما را به خاطر حمایت از مظلوم و دفاع حقیقی از بشر و به خاطر فریاد انسان دوستانه شما در توقف جنگ ویرانگر این رژیم سفاک کودک‌کش، این گونه وحشیانه بازداشت می‌کنند. کجاست آن حقوق بشر که سردمداران دولت‌های غربی به بهانه دروغین آن کشت و کشتار‌ها علیه کودکان و زنان مظلوم را حمایت کرده و البته این شکست مفتضحانه لیبرال دموکراسی غرب است که مکتبی است که تنها برآورده شدن‌امیال جهانخواری مستکبران عالم را مدنظر دارد و واژه‌های آزادی و عدالت تنها برای آراستن ویترین فریبکارانه آنان و انحراف افکار عمومی جهانیان است.
مگر نه این که برای حمایت از رژیم کودک کش مبالغ هنگفتی را در مجامع قانونی خود مصوب می‌کنند و البته این خروش شما و تقابل وحشیگرانه پلیس آمریکا بار دیگر رسوایی برای لیبرال دموکراسی غربی است.
ما دانشجویان و اساتید دانشگاه سراوان، شما دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا که خروش انسانیت و آزادمردی‌تان علیه ظلم و جور و علیه شعار ریاکارانه و فریبکارانه مدعیان آزادی بیان رسوایی دیگری را برای حاکمان غربی در پی داشته است به خواندن نامه رهبر عزیزمان که سال‌های قبل به شما جوانان اروپایی و آمریکای شمالی نوشتند ارجاع می‌دهیم.
ما دانشجویان و اساتید دانشگاه سراوان حمایت خود را از تمامی حرکت‌ها و جنبش‌های انسان دوستانه و آزادی خواه سراسر دنیا علی الخصوص جامعه دانشگاهی آمریکا که مدافع حقیقت و آزادی و حقانیت هستند اعلام می‌داریم و از خداوند می‌خواهیم در مسیری که در پیش گرفتید پیروز شد.

 دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان

بابک کریمی رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان گفت: رژیم صهیونیستی به هیچ یک از قوانین بین‌المللی پایبند نیست در حالی که ادعا دارد کشوری دموکراتیک و عضو سازمان ملل است.
وی در تجمع اعتراضی دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان نسبت به رفتار غیر انسانی، جنایات جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی ضمن محکوم کردن جنایات و نسل‌کشی این رژیم در غزه، افزود: ما همسو با همه دانشگاهیان جهان این جنایت‌ها را محکوم می‌کنیم.
کریمی با بیان اینکه جنایت‌ها و رفتار غیر انسانی رژیم صهیونیستی در برابر ملت فلسطین محکوم است، ادامه داد: باعث تأسف است که کشور‌های غربی از جمله کشور‌های اروپایی و آمریکا با وجود اینکه این همه جنایت‌های ضد انسانی از سوی رژیم صهیونیستی و کشتار بی‌رحمانه رخ می‌دهد، کاملاً سکوت کرده‌اند و حتی با دادن پول و اسلحه از رژیم صهیونیستی حمایت هم می‌کنند.
رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان با بیان اینکه استاندارد دوگانه در مواجهه با مسائل حقوق بشری مورد قبول نیست، گفت: دنیا باید برای بحث‌های انسانی و حقوق بشری استاندارد واحدی داشته باشد، نمی‌شود یک کشوری هر کاری بخواهد بکند و هر جنایتی را انجام دهد و مورد حمایت قرار گیرد ولی کشور‌های دیگری که می‌خواهند از حقوق خوشان دفاع کنند تحت عناوینی مثل حمایت از تروریسم مورد محکومیت قرار گیرند.

 دانشگاه سمنان

اعضای هیئت علمی، دانشجویان و یاوران علمی دانشگاه سمنان همزمان با دانشگاه‌های سراسر کشور در حمایت از مظلومیت مردم مظلوم غزه و نیز خیزش دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی تجمع و برخورد خشن پلیس با اعتراض این دانشجویان را محکوم کردند.
تجمع‌کنندگان ضمن سر دادن شعار‌های مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا از مردم فلسطین و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا حمایت کردند.
همچنین در پایان این مراسم شرکت‌کنندگان با امضای طوماری حمایت خود را از مردم مظلوم غزه و نیز دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی اعلام کردند.
 

مرکز آموزش عالی کاشمر

اساتید، دانشجویان و کارکنان مرکز آموزش عالی کاشمر همگام با دانشگاهیان دانشگاه‌های سراسر کشور در حمایت از دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، یکشنبه نهم اردیبهشت ماه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر مقابل ساختمان اداری مرکزتجمع کردند و شعارهایی بر ضد رژیم جعلی صهیونیستی و استکبار جهانی سر دادند و بیانیه دانشگاهیان مرکز آموزش عالی کاشمر قرائت شد.

 دانشگاه شهید چمران اهواز

تجمع دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در حمایت از خیزش سراسری دانشگاه‌های امریکا علیه صهیونسیت‌ها برگزار شد.

این تجمع با حضور علی‌محمد آخوندعلی، رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عادلی‌نژاد، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه و شماری از اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان همراه بود.

دانشگاهیان شهید چمران اهواز با حضور مقابل سردر این دانشگاه هم‌بستگی خود را با دانشگاهیان کشور امریکا در حمایت از مردم غزه و علیه صهیونیست‌ها، اعلام کردند.

 دانشگاه تفرش

 دانشگاهیان دانشگاه تفرش همزمان با دانشگاه های سراسر کشور در حمایت از خیزش وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم جعلی اسرائیل تجمع کرده و برخورد خشن پلیس آمریکا  با اعتراض دانشجویان و اساتید آزادی‌خواه حامی فلسطین را محکوم کردند.

دانشگاه میبد

دانشگاهیان دانشگاه میبد با سایر دانشجویان آزادی‌خواه جهان اعلام همبستگی کردند.
همزمان با دانشگاه‌های سراسر کشور، تجمع و اعلام هم‌بستگی دانشجویان، اعضای هیئت علمی و یاوران علمی دانشگاه میبد در حمایت از دانشجویان آزادی‌خواه حامی فلسطین در جهان، در صحن دانشجوی دانشگاه میبد برگزار شد و دانشگاهیان دانشگاه میبد، یک‌صدا با فریاد شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل»، با «جنبش دانشجویی حامیان فلسطین» اعلام هم‌بستگی کردند و حمایت خود را از این «جنبش بیداری» نشان دادند.

دانشگاه دامغان 

همزمان با دانشگاه‌های سراسر کشور، تجمع دانشگاهیان دانشگاه دامغان در حمایت از خیزش بیداری بشردوستانه دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی علیه جنایات و نسل‌کشی رژیم جعلی صهیونیستی، در مقابل مسجد رسول اکرم(ص) دانشگاه برگزار شد.

دانشگاهیان اعم از اساتید، کارکنان و دانشجویان بصیر و انقلابی در این تجمع با سر دادن شعارهایی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، اقدامات سرکوب‌گرانه و تاسف‌آور نیروهای نظامی کشورهای غربی در مقابل قیام بیداری انسانی و حق‌طلبانه دانشگاهیان نخبه در بهترین دانشگاه‌های آمریکا و تعدادی از کشورهای اروپایی را برملا کننده چهره واقعی تمدن غربی در پس شعارهای فریبنده آزادی، دموکراسی و حقوق بشر ادعایی‌شان دانسته و حمایت قاطع خود را از این جریان بیدارگرانه بی‌سابقه و گسترده در سطح دانشگاه‌های آمریکا و اروپا اعلام کردند.

در پایان این مراسم نیز بیانیه دانشگاهیان دانشگاه دامغان در حمایت از جریان بیداری انسانی دانشگاهیان در کشورهای غربی علیه جنایات رژیم غاصب صهیونیستی قرائت شد.

دانشگاه یزد

تجمع بزرگ دانشگاهیان دانشگاه یزد همزمان با دیگر دانشگاه‌های کشور، برای حمایت از اعتراضات دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در پی جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در غزه، برگزار شد.

در این تجمع دانشگاهیان باسر دادن شعارهای دانشجو بیدار است از نسل کشی بیزار است، استاد ما بیدار است از نسل کشی بیزار است، دانشجوی حق طلب حمایتت می‌کنیم، اسرائیل بی‌حیا بترس از خشم ما، دانشجوی آزاده حمایتت می‌کنیم، وجدان ما بیدار است از اسرائیل بیزار است، مثلث شوم و پلید و ابلیس، آمریکا و اسرائیل و انگلیس، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا، حمایت خود را از دانشجویان آزادی خواه آمریکا و اروپا اعلام کرده و برخورد خشن پلیس با اعتراض این دانشجویان را محکوم کردند.

دانشگاه محقق اردبیلی

دانشگاهیان دانشگاه محقق اردبیلی در حمایت از دانشجویان حامی غزه و فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا تجمع کردند. 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا مصلح‌نیا مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی  در این تجمع با اشاره به اعتراضات دانشجویی 16 آذر 1332، گفت: طبق فرمایش امام خمینی‌(ره) دانشگاه مبدا همه تحولات است و در همین راستا تحولی ارزشمند است که حول یک محور اتفاق بیفتد. 
وی با تاکید بر اینکه عظمت کار دانشگاهیان آمریکایی در خصوص اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی بسیار بالاست، افزود: این کار هیمنه نظامی و سخت افزاری آمریکا و غرب را به چالش کشید. 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه دانشگاهیانی که زیر فشار پلیس های بی‌رحم آمریکا مقاومت می‌کنند، انگشت اعتراض به سمت دجال آخرالزمانی برده‌اند، ادامه داد: علت دستپاچکی آمریکا در استفاده از پلیس ایالتی و گارد ملی برای برطرف کردن این اعتراض این است که دانشجویان کلام فوکویاما یا به چالش کشیدند. 
وی با بیان اینکه این حرکت آغاز حرکت و جنبشی است که بر مبنای انسانیت و ارزش‌های الهی در جامعه رواج پیدا می‌کند، ادامه داد: دانشجویان با این عمل فرهنگ غرب را به چالش کشیدند. 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی ضمن قوت قلب دادن به دانشجویان، گفت: دانشگاهیان جمهوری اسلامی ایران همراه و دعاگوی آنان هستند تا حرکت آنها منجر به بیداری اسلامی شود و منجی جهان ظهور کرده و عدالت را در همه جهان برقرار کند. 
گفتنی است در ادامه بیانیه حمایت از دانشجویان حامی غزه و فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا قرائت و تجمع‌کنندگان با شعارهای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، مرگ بر صهیونیست، فلسطین فلسطین حمایتت می‌کنیم و ... بیانیه را تائید کردند. 

دانشگاه صنعتی شاهرود 
روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود در پیامی حمایت جامعه دانشگاهی را از جنبش‌های بشردوستانه دانشگاهیان معترض به جنایات رژیم کودک کش اسرائیل در سراسر دنیا اعلام کرد.
درمتن این پیام آمده است:
در جریان جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی‌گناه غزه و نیرو‌های مقاومت، غرب عصاره و ریشه‌های فرهنگی خود را در عدم محکومیت جنایتکاران، عدم حمایت از مظلومان و جلوگیری از آزادی بیان نشان داد.
نهاد دانشگاه همواره محلی برای عدالتخواهی و آزاداندیشی بوده است، دولت آمریکا از یک سو شعار آزادی‌خواهی می‌دهد؛ اما در اقدامی بی‌سابقه شاهد هجوم دولت آمریکا به محوطه و کلاس‌های درس هستیم. حضور نظامیان در دانشگاه و اخراج و دستگیری اساتید و دانشجویان در محیط آموزشی اقدامی خلاف قوانین آموزشی و معیار‌های اخلاقی پذیرفته شده در جهان است. این اقدام بی‌سابقه پایانی بر ادعا‌های حقوق بشری از سوی آمریکاست، این موضوع مهر تأییدی بر استفاده ابزاری از آرمان‌های انسانی و گواهی بر استاندارد‌های دوگانه دولت آمریکا و استکبار جهانی است.
مقابله با این اعتراضات دانشجویی، ضرب و شتم و دستگیری گسترده دانشجویان و هتک حرمت استادان دانشگاه در آمریکا و حتی تهدید و اجبار رؤسای دانشگاه‌ها به برکناری و استعفا، همه حکایت از تنگ‌تر شدن عرصه و باختن قافیه از سوی هیأت حاکم در کشور حامی اصلی رژیم اشغالگر قدس دارد و باطل‌السحر ادعا‌ها و القاگری‌ها درباره آزادی‌اندیشه دانشگاه‌های این کشور است.
اکنون که دانشجویان در آمریکا و اروپا، اراده خود برای‌ایستادگی در برابر ظلمت و سیاهی را فریاد می‌زنند و با وجود مقابله گسترده پلیس و دستگاه‌های امنیتی، نه تنها از مسیر خود منحرف نشده بلکه اعتراضات را گسترده‌تر نموده‌اند، به آن‌ها پیام می‌دهیم که ما در ایران تجربه مقابله با جور را در دوران ستمشاهی داریم، دانشجویان و جوانان و استادان و فرهیختگان بسیاری در کشورمان هزینه داده‌اند تا نهضت به رهبری پیر روشن ضمیر انقلاب اسلامی ایران به نتیجه برسد.
این جنبش دانشجویی ظرفیت جهانی‌شدن را دارد و حتماً آرمان‌های انقلاب اسلامی نقش الهام‌بخشی داشته و دانشگاه‌های ایران و جهان اسلام می‌توانند هم‌صدا با آن‌ها جنبش جهانی دانشجویی برای قطع ریشه صهیونیسم که همه قواعد بین‌المللی و انسانی را زیر پا گذاشته حرکتی مؤثر بر پا کنند. ‌امیدواریم روند مقاومت مردم غزه و محور مقاومت ادامه یابد و شاهد پیروزی مردم فلسطین بر رژیم غاصب صهیونیستی و فروپاشی این رژیم جعلی باشیم.

مسئولین، اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان پژوهشگاه مواد و انرژی با حضور دکتر روح اله سهرابی مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در برنامه‌ریزی و مدیریت راهبردی، با تجمع در جوار مزار شهید گمنام این پژوهشگاه و ایراد بیانیه حمایت خود را از اعتراضات دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های آمریکا در پی جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در غزه که به حمایت جهانی دانشگاهیان و مراکز علمی و فرهنگی جهان از این جنبش اصیل \"همبستگی با غزه\" منجر شد، اعلام نمودند.
پژوهشگاه مواد و انرژی

بیانیه کانون بسیج اساتید پژوهشگاه مواد و انرژی در رابطه با تحولات و حرکت‌های اخیر دانشگاهیان جهان به ویژه دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها در امریکا به شرح زیر است:
بسم الله القاصم الجبارین
در حالی که گوشه‌ای از قلب جهان اسلام ده‌ها سال است که از جور ظلم و دسیسه بداندیشان جهانخوار در رنج و عذاب است و این این درد و رنج در ماه‌های اخیر به اوج خود رسیده، مظلومیت امت اسلام و قصاوت جانیان متوحش دل هر انسان حق طلبی را بدرد آورده است. اینک در کنار سکوت عمیق و حتی تأیید و تشویق داعیه‌داران دروغین حقوق بشر، جامعه دانشگاهی در اروپا و آمریکا لب به اعترض گشوده همه روزه شاهد تجمعات گسترده آنان در محکومیت کشتار کودکان و زنان و مردم بی‌دفاع شده‌اند.
این رژیم منحوس همزمان با نشان دادن خوی درندگی به جهانیان با انجام نسل‌کشی، کشتار و جنگ در غزه خون آزادی خواهان جهان را به جوش آورده و در دانشگاه‌های سراسر جهان به خصوص آمریکا، بزرگ‌ترین تجمعات اعتراضی در حمایت و همبستگی با مردم فلسطین با هدف قطع مراودات علمی با نهاد‌ها و شرکت‌های وابسته به رژیم و توقف ارسال تسلیحات کشتار جمعی به سازه‌ی فاشیستی آن را به وجود آورد است. مستکبران عالم و به خصوص آمریکا سالیان سال است که خود را مهد به اصطلاح «آزادی بیان» و «آزادی آکادمیک» معرفی می‌کنند در حالی که هم اکنون با حمایت از دولت فاشیست و آپارتاید رژیم صهیونیستی، در عمل ارزش‌های آزادی را تحقیر و چهره واقعی خود را نشان داده‌اند و در یک اقدام وحشیانه با هتک حرمت دانشگاه و گسیلِ پلیس ضد شورش، گارد ملی ارتش آمریکا، استقرار نیرو‌های امنیتی و تک‌تیرانداز آن مکان مستقل و ارزشمند را به زندانی همانند گوانتانامو تبدیل کرده‌اند و با همکاری سازمان بدنام موساد نسبت به محاصره دانشگاه و دستگیری، بازداشت و ضرب و شتم صد‌ها استاد، دانشجو و کارمند اعم از زن و مرد اقدام نموده و با پرونده‌سازی مقدمات تعلیق، اخراج، از بین بردن فرصت‌های شغلی را برای آن‌ها به وجود آورده‌اند.

در این برهه حساس که دوره پسافروپاشی و افول هژمونی نظام سلطه حول مسأله فلسطین و غزه قهرمان سپری می‌شود و خیزش نوین ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های جهان به راه افتاده و نیرو‌های ساحت می‌دانی جبهه خود را مشخص و حول این مسأله دست به صف‌آرایی زده‌اند دانشجویان، اساتید و کارمندان پژوهشگاه مواد و انرژی حمایت از مردم فلسطین را رسالت و ماموریت اصلی خود قرار داده‌اند و ضمن حمایت از اقدامات آزادی خواهان عالم و مردم مسلمان منطقه خواستار بیداری سردمداران خفته بعضی کشور‌های اسلامی نسبت به این نسل کشی می‌باشند که با یک اقدام هماهنگ و منسجم از تسلط نیرو‌های منحط، اوباش و شیفتگان دموکراسی صوری و گزینشی آمریکایی بر حوزه عمومی جلوگیری به عمل آورند.
وَ مَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ

دانشگاه رازی

همزمان با تجمع بزرگ دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، تجمع بزرگ دانشگاهیان استان کرمانشاه در محل یادمان شهدای گمنام دانشگاه رازی برگزار شد. 

در این مراسم، محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی با قدردانی از حضور دانشگاهیان در این تجمع ضدصهیونیستی، در سخنانی اظهار داشت: تحصن و اعتراض دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا اتفاق بی‌سابقه‌ای است که نشان از بیداری ملّت‌ها و شکاف و اختلاف نظر دانشجویان، استادان و مردم با هیئت حاکمه در آمریکا است و در این شرایط باید برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین با تمام توان به میدان بیاییم. 

وی با اشاره به برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با استادان و دانشجویان معترض به جنایات صهیونیست‌ها افزود: برخورد خشونت‌آمیز و سرکوب اساتید و دانشجویان و دستگیری معترضان به جنایات صهیونیست‌ها در غزه، نشان از مردود شدن لیبرالیسم و دموکراسی در آمریکای مدعی دموکراسی دارد. 

 احمدی یادآور شد: رژیم غاصب صهیونیستی از 7 اکتبر 2023 تاکنون، هزاران انسان بی‌گناه را در سرزمین‌های اشغالی به شهادت رسانده و خانه‌های مردم را ویران کرده اما در کف میدان بازنده‌اند و امروز افکار عمومی بیدار شده است. 

وی با اشاره به حضور پرشور دانشگاهیان کشور به ویژه استان کرمانشاه در حمایت از خیزش اعتراضی دانشگاه‌های آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی افزود: دانشجویان بابصیرت و بینش باید در این عرصه ایفای نقش کنند و از هر طریق ممکن، از جمله ارسال ایمیل برای رؤسای دانشگاه‌های آمریکا از آنها بخواهند که دست از خشونت علیه استادان و دانشجویان بردارند و امکان آزادی تمامی دانشجویان و استادان معترض به جنایات صهیونیست‌ها را فراهم کنند.

دانشگاه گیلان

دانشگاهیان دانشگاه گیلان در اعلام همبستگی با خیزش دانشجویان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تجمع کردند.

بیش از ۵۰۰ نفر از دانشجویان،استادان و کارمندان دانشگاه گیلان در اعلام همبستگی با دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی مردم غزه و فلسطین در محل مزار مطهر شهدای خوشنام دانشگاه گیلان اجتماع کردند.

دانشگاهیان دانشگاه گیلان در این تجمع با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ضمن حمایت از خیزش دانشجویان اروپایی و آمریکایی؛ اقدام پلیس آمریکا را در ضرب و شتم و برخوردهای خشن و غیرانسانی پلیس و نیروهای ویژه آمریکا با دانشجویان محکوم کردند.

سرپرست دانشگاه گیلان در این تجمع با اشاره به جنایات رژیم غاصب اسرائیل در غزه گفت: در چنین شرایطی که سازمان‌های بین المللی با سکوت تنها به خویشتنداری توصیه می‌کنند، مردم آزادیخواه و مسلمان ایران اسلامی همراه با کشورهای جهان به ایادی استکبار، آمریکا و کشورهای اروپایی و شرقی اعلام کردند که رژیم کودک‌کش اسرائیل را که به پایان حیات خود نزدیک شده، مهار کنند.

 محمد دوستار با اشاره به راهپیمایی گسترده مردم دنیا در روز جهانی قدس در حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع غزه اظهار کرد: مردم در این راهپیمایی از اقدامات رژیم صهیونیستی اعلام انزجار کردند و از سازمان‌های بین‌الملل خواستند تا جلوی این جنایات گرفته شود.

وی به خیزش دانشجویان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه و برخوردهای غیرانسانی پلیس آمریکا با آنان اشاره کرد و افزود: دانشگاهیان، اساتید آزادیخواه جهان به ویژه در کشور آمریکا بپاخواستند و عدالت‌طلبی که در ایران آغاز شده اکنون به کشورهای آمریکایی و آسیایی رسیده است.

دانشگاه شهید باهنر کرمان

به‌منظور حمایت از استادان و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا که به دلیل اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی سرکوب و دستگیر شده‌اند، اعضاء هیئت‌علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه شهید باهنر کرمان، هم‌زمان با دانشگاه‌های سراسر کشور ضمن تجمع در محوطه روبروی تالار وحدت دانشگاه، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت دولت آمریکا از این رژیم را محکوم کردند. 

در بخش تریبون آزاد، حاضرین علاوه بر حمایت از خیزش دانشجویان و اساتید بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکوم‌کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و همچنین اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان و اساتید، با سردادن شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا این حرکت غیرانسانی و وحشیانه را محکوم کردند، و اعلام کردند؛ چگونه کسانی که خود را مدعی آزادی بیان و حقوق بشر می‌دانند؛ آشکار آن را نقض می‌کنند و ما اکنون شاهد انتشار تصاویری تأسف‌برانگیز و شرم‌آور از برخورد خشونت‌بار آنها هستیم.

دانشگاه معارف اسلامی 

تجمع استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه معارف اسلامی در حمایت از دانشجویان آزادی‌خواه حامی فلسطین، در صحن این دانشگاه برگزار شد.
در این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین روان‌بخش نماینده دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ابتدای سخنان خود عنوان کرد: مستکبران و سردمداران کفر و نفاق در عالم تصور می کنند که همیشه غلبه با شمشیر و سلاح است، غافل از این‌که خون بر شمشیر پیروز می‌شود؛ همان‌گونه که در کربلا نیز این‌چنین شد. به برکت خون ۱۶ هزار کودک شهید در غزه، وجدان‌های خفته مردمان دنیا درحال بیدار شدن است و در دنیایی که جز مادی‌گرایی به چیز دیگر نمی‌اندیشند، امروز دانشجویان در همان دانشگاه‌ها، لیبرال دموکراسی را به چالش کشیده‌اند و زمانی که قشر فرهیخته جامعه بیدار می‌‎شود، تأثیر به‌سزایی بر کل جامعه خواهد گذاشت.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: خدا در قرآن وعده داده است که: «وَ لَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ» و وعده خداوند صادق است (ان وعد الله حق). بنابراین نصرت الهی تحقق پیدا می‌کند، مشروط به این که «ینصره» محقق شود.
ایشان مردم بصیر ایران را پرچم‌دار این حرکت و نهضت بیداری عنوان کرد و گفت: به رغم غفلت دولت‌مردان و سران کشورهای منطقه که با اسرائیل هم‌دل و همراه‌اند؛ قلب‌های مردم منطقه با جبهه مقاومت و در کنار ملت مظلوم غزه و به دنبال تحقق نصرت الهی هستند و وعده خدا هم محق خواهد شد و هم‌چون مارکسیسم، مکتب لیبرال دموکراسی نیز به زودی فرو خواهد پاشید.
نماینده مردم قم در ادامه صحبت‌های خود گفت: مدعیان آزادی و دموکراسی در عالم به وضعی گرفتار شده‌اند که برای جلوگیری از حرکت دانشجویان در حمایت از مظلومین غزه، با یورش پلیس و نظامیان خود، وارد محیط‌های علمی شده و با خشونت‌آمیزترین روش‌ها با اساتید و دانشگاهیان خود برخورد می‌نمایند. ما این رفتار ظالمانه را محکوم می‌کنیم و امیدواریم که همه آزادی‌خواهان جهان در مقابل ظلم‌ صهیونیست‌ به‌پاخیزند و به‌زودی شاهد برچیده‌شدن ریشه ظلم در جهان باشیم.(ان‌شاءالله)

مجتمع آموزش عالی بم

اعضای هیئت علمی، دانشجویان و یاوران علمی مجتمع آموزش عالی بم همزمان با دانشگاه‌های سراسر کشور در حمایت از مظلومیت مردم مظلوم غزه و نیز خیزش دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در جوار شهید گمنام تجمع و برخورد خشن پلیس با اعتراض دانشجویان را محکوم کردند.

دانشگاه کردستان

مسئولان، اساتید و دانشجویان دانشگاه کردستان در محکومیت عملکرد شنیع آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادیخواه حامی فلسطین دست به تجمع زدند و شعارهایی علیه اسرائیل و آمریکا سر دادند.

حجت الاسلام حسین عجم، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه کردستان در این تجمع, اظهار کرد: امروز باید شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر انگلیس» سر داد که جز ظلم چیزی در ذهن ندارند.

وی بیان کرد: امروز باید بر حقوق بشری که این روزها سکوت کرده است فریاد مرگ فرستاد که از مردم مظلوم دفاع نمی‌کند و بر ظلم استکبار جهانی نیز سرپوش می‌گذارد.

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کردستان یادآور شد: باید مرگ بر استکباری گفت که دستش به خون مردم مظلوم غزه آغشته شده است.

حجت‌الاسلام عجم تصریح کرد: مسلمانان مظلوم امروز بیش از هفتاد سال است که زیر چکمه‌های خونین استکبار جهانی و سازمان ملل و سازمان‌هایی که دم از حقوق بشر و زن و آزادگی می‌زنند، اسیر شده‌اند.

وی عنوان کرد: کسانی که دم از آزادی و آزادگی می‌زنند کجا هستند چرا سکوت کرده‌اند و اجازه می‌دهند بیش از هفت ماه مردم و کودکان مظلوم غزه در زیر آوارها و جنایات رژیم غاصب گرفتار باشند.

وی یادآور شد: درود بر هرانسان آزاده‌ای از هر طیفی، از هر مذهبی، بودایی، یهودی، مسیحی، مسلمان، شیعه، سنی و هر مسلک و مذهبی که دارند انسان‌های آزاده امروز پا به میدان گذاشته‌اند تا از مظلومان بویژه مردم غزه دفاع کنند.

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کردستان عنوان کرد: امروز سخت می‌گذرد بر پدران و مادرانی که کودکانشان زیر آوار می‌میرند و یا کودکی که مادر و پدر خود را از دست می‌دهند و این نهایت بی شرفی و بی تفاوتی انسان‌هایی است که دم از حقوق بشر می‌زنند.

حجت‌الاسلام عجم خاطرنشان کرد: اگر صدای مظلومیت یک مظلومی را بشنوید و به کمکشان نشتابید انسان نیستید و باید همه برای حمایت از این مردم به پا خیزند و از سکوت دست بردارند.

وی ابراز امیدواری کرد: خداوند راه‌های پیروزی مردم مظلوم را رقم بزند و همه از پروردگار بخواهیم تا لکه ننگین اسرائیل از کره زمین محو شود.

دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره)

اجتماع بزرگ دانشگاهیان دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره) به منظور اعلام همبستگی با قیام اساتید و دانشجویان دانشگاه های آمریکا علیه نسل‌کشی اسرائیل در غزه برگزار شد.

دانشگاه علم و فناوری مازندران  

تجمع اعتراضی همراه با اعلام همبستگی با اساتید و دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا که به‌وسیله پلیس مورد هجوم و هتک حرمت روبرو شده‌اند، با حضور گسترده‌ مدیران، اعضای هیئت علمی، یاوران علمی و دانشجویان در محل یادمان شهدای خوشنام دانشگاه علم و فناوری مازندران برگزار شد.

در این مراسم، احمدرضا ربانی، رئیس دانشگاه علم و فناوری مازندران در سخنانی کوتاه ضمن اعلام همبستگی با اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان و اعلام خشم و انزجار فراوان از جنایات مداوم رژیم جعلی صهیونیستی و حامیان مستکبر جهانی و منطقه‌ای این رژیم، سرکوب دانشجویان و ورود نیروهای نظامی و امنیتی به محوطه دانشگاه‌های کلمبیا، ماساچوست، هاروارد و... را به شدت محکوم کرد.

وی با اشاره به اینکه هیچ وجدان بیداری نمی تواند در مقابل این اتفاقات سکوت اختیار کند افزود: آزادی خواهان جهان و در کنار آنها برخی دانشجویان و اساتید دانشگاههای مطرح آمریکا خواهان پایان بخشیدن به تداوم نسل‌کشی در منطقه غزه هستند و همین درخواست مشروع در قالب تحصن و تجمعات آرام در سطح دانشگاه را تحمل ننموده و با خشونت تمام با دانشجویان و اساتید برخورد کردند.

ربانی در ادامه با اشاره به سکوت جامعه‌ جهانی در قبال این جنایات آشکار و سرکوب آزادی‌خواهی در کشورهای مدعی دموکراسی و آزادی بیان افزود: اگر ذره‌ای از این رفتارها و سرکوب‌ها در سایر کشورهای جهان بویژه ایران صورت می‌گرفت، رسانه‌ها و نهادهای بین‌المللی با بزرگنمایی و تحریف واقعیات، هجمه های سنگینی علیه آن کشور ایجاد می کردند.

سخنرانی باقری، مشاور ریاست دانشگاه و مسئول بسیج اساتید ، رنجبر، عضو هیئت علمی گروه مهندسی صنایع دانشگاه با موضوع، تحلیل شرایط جهان و منطقه، محکومیت جنایات بی‌پایان رژیم سفاک صهیونیستی و اعلام همبستگی با جامعه‌ جهانی دانشگاهیان بخش‌های دیگری از این اجتماع بوده است.

در بخش پایانی این مراسم، بیانیه‌ دانشگاهیان دانشگاه علم و فناوری مازندران در محکومیت سرکوب شدید دانشجویان و اساتید حامی مردم مظلوم غزه بوسیله پلیس آمریکا توسط بسیج دانشجویی دانشگاه قرائت شد.

دانشگاه تربیت مدرس

دانشگاهیان دانشگاه تربیت مدرس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در صحن دانشگاه تجمع کردند.

فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس در این مراسم ضمن محکوم کردن جنایات اسرائیل در کشتار مردم غزه و همچنین سرکوب دانشگاهیان آمریکایی توسط دولت این کشور اظهار داشت: در چند ماه گذشته شاهد جنایات و نسل کشی وقیحانه دولت مردان اسرائیل علیه مردم فلسطین به ویژه نوار غزه بودیم که در آن هزاران زن بیگناه، کودک و مردان غیر نظامی کشته و شهید شدند. این فجایع اینقدر بزرگ است که دل تمام پرچمداران مردم سالاری و حقوق بشر و تمام کسانی که طرفدار مظلوم هستند، به درد آورده‌است. کار به جایی رسیده که اعضای هیأت علمی و دانشجویان تمام دانشگاه‌ها و همه انسان دوستان آزادمنش یک صدا در طرفداری از مظلومین و مخالفت با نسل کشی اسرائیل، به پا خاستند.
وی ادامه داد: دانشجویان و اعضای هیئت علمی آمریکا نیز در محیط دانشگاه به شکل قانونی تجمع کردند که متاسفانه دولت آمریکا دستور سرکوب آزادی‌خواهان در ساحت مقدس دانشگاه را صادر کرد.
دانشجو اضافه کرد: این فاجعه اخیر دولت آمریکا توسط هیچ دانشگاهی قابل قبول نیست. ما نیز در دانشگاه تربیت مدرس هم‌صدا با دانشگاهیان سراسر دنیا از نظام‌های بین المللی می‌خواهیم که جنایت آمریکا را محکوم کرده و جلوی این رفتار غیر مردم سالاری را بگیرند.
رئیس دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به وعده خداوند در یاری کسانی که در دفاع از حق و مظلوم در برابر ظالم می‌ایستند گفت: باکمک و یاری خداوند و طبق وعده حضرت حق، همه شاهد بودند که فلسطینی‌ها چگونه با استقامت در برابر تمام نظام‌های مستکبر دنیا ایستادند.
دانشجو تاکید کرد: پیروزی نزدیک است و ان شاالله وعده مقام معظم رهبری محقق شده و اسرائیل نابود و مردم فلسطین پیروز خواهند شد.
حجت الاسلام سید مهدی ساداتی نژاد رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس نیز در سخنانی اظهار داشت: دانشگاهیان تربیت مدرس امروز همراه با دانشگاهیان سراسر کشور جمع شدند تا از مظلومیت و حقیقت دفاع کنند.
وی افزود: بعد از گذشت ۷ ماه از جنایات و کشتار مظلومین در غزه وضعیت به جایی رسیده که ما فریاد بیداری را در سرزمین غرب؛ جایی که غول‌های رسانه‌ای نگذاشتند حقیقت مشخص شود، در بیش از ۵۰ دانشگاه در کشورهایی که مدعی دمکراسی هستند مانند آمریکا، اروپا، کانادا، استرالیا و در همه جای جهان شاهد هستیم.
حجت الاسلام ساداتی نژاد با اشاره به تجمع اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در دفاع از حق مردم مظلوم فلسطین گفت: کشورهایی که ادعای حقوق بشر دارند و کشورهای آزادی‌خواه جهان را متهم می‌کنند و حتی حرکت‌هایی که در نظام جمهوری اسلامی شکل می‌گیرد به شکل غیر واقعی ماه‌ها پوشش خبری می‌دهند، عجیب است که خودشان زشت‌ترین رفتارها را با دانشجویان و اساتید خود انجام داده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه این اقدام دانشجویان آگاه آمریکا در قلب واشنگتن نوید بخش بیداری است تاکید کرد: عصر ظهور زمانی خواهد بود که وجدان‌های خفته بشر بیدار شود.امروز نوید بخش بیداری و ظهور است و امیدواریم همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند این نسل نابودی اسرائیل و ظهور حضرت ولی عصر(عج) را به چشم ببیند.
بروجردیان، عضو هیئت علمی و دبیر هم اندیشی‌های دانشگاه تربیت مدرس در تجمع دانشگاهیان گفت: در دنیای عجیبی زندگی می‌کنیم که در آن جرم‌های عیان اتفاق می‌افتد. شورای امنیت ۳۵ قطع نامه علیه اسرائیل برای توقف نسل کشی صادر می‌کند اما همه آنها توسط امریکا وتو می‌شود. دیوان لاهه اسرائیل را محکوم می‌کند اما دولت اسرائیل آشکارا این حکم را به رسمیت نمی‌شناسد و این نشان دهنده نا کارآمدی سازمان‌های بین المللی است.
وی ادامه داد: امروز فسق و گناه آشکار مستکبران برای تمام مردم دنیا مشخص شده است و مردم امریکایی هم از سد رسانه‌ها عبور کرده و با حقایق آشنا شده‌اند. امیدواریم به یاری خداوند به زودی شاهد نابودی اسرائیل و پیروزی حق باشیم.
در بخش پایانی این تجمع، بیانیه دانشگاه تربیت مدرس توسط نماینده تشکل‌های دانشجویی قرائت شد و دانشگاهیان با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» بر  مزار شهدای گمنام حاضر و با آرمان‌های شهدا تجدید پیمان کردند.

دانشگاه شهرکرد

تجمع و اعلام همبستگی دانشگاهیان دانشگاه شهرکرد در حمایت از دانشجویان آزادی‌خواه حامی فلسطین در جهان هم‌زمان با دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور یاسر پیرعلی رییس دانشگاه شهرکرد، حجت الاسلام مالک حسنی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دانشگاه و جمعی از دانشگاهیان برگزار شد.

پیرعلی ضمن محکومیت برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان گفت: دانشگاه شهرکرد در همه عرصه‌ها از مظلومین دفاع خواهد کرد و اتفاقات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا و غرب نویدبخش انقلاب دانشجویان بیدار است که ارکان سلطه آمریکا را به لرزه در می‌آورند.

 رئیس دانشگاه شهرکرد با اشاره به بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران افزود: جریانات در فلسطین و قدس، نشان گویایی از سخنان معمار کبیر انقلاب است که فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد و قطعاً فلسطین و قدس شریف از دستان پلید رژیم صهیونیستی آزاد خواهند شد.

پیرعلی با بیان اینکه جنبش دانشجویی در سال ۵۷ در ایران آغاز شد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران الگویی برای تمامی آزادی‌خواهان و عدالت‌خواهان است و خیزش دانشجویی در آمریکا و اروپا در حمایت از فلسطین بزرگ‌ترین اعتراضات ضد اسرائیلی در دل غرب از زمان تأسیس این رژیم صهیونیستی است و نویدبخش فعال شدن دوباره جنبش دانشجویی در آمریکا و اروپا این بار علیه اسرائیل است.

 رئیس دانشگاه شهرکرد به نامه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به جوانان در کشورهای غربی‌ اشاره کرد و افزود: در این نامه به جوانان غربی توصیه شده است که به دنبال حقیقت باشند و بدانند آمریکا و اسرائیل به دنبال نسل‌کشی به‌ویژه در نوار غزه و فلسطین اشغالی هستند و اکنون جوانان کشورهای غربی این نامه را شنیده‌اند و بیدار شده‌اند.

 پیرعلی حمله موشکی به رژیم صهیونیستی را یادآور شد وگفت: با این حرکت عظیم هیمنه رژیم صهیونیستی شکسته شد و جهانیان دانستند پشتوانه محکمی دارند و انشاءالله بتوانیم با ادامه دادن گفتمان امام و رهبری و ایجاد تمدن نوین اسلامی، شر فساد و ظلم را کم کنیم.

 حجت‌الاسلام مالک حسنی نیز با بیان اینکه جوانان غربی به واقعیت‌ها و شعارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی پی برده‌اند گفت: آمریکا و اسرائیل درعین‌حالی که دم از دموکراسی می‌زنند در بیشتر جنگ‌های دنیا مشارکت داشته‌اند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با تاکید بر اینکه دانشگاهیان در مقابل ظلم، ستم و چپاول ابرقدرت‌ها ایستادگی خواهد کرد افزود: نخبگان دانشگاه شهرکرد با تجمع خود می‌خواهند این پیام را برسانند که دوران ظلم و ستم و زورگویی به پایان رسیده است و تمام حرف‌های که از طریق رسانه به مردم دیکته می‌شده، دروغ و پوشالی بوده است.

حجت‌الاسلام مالک حسنی امروز را تلاقی خون کودکان و بی‌گناهان غزه و وجدان بیدار خواند و تصریح کرد: تمام این بی‌نظمی جهان از رژیم صهیونیستی است وما نیز درکنار نخبگان و دانشگاهیان سراسر دنیا در مقابل این ظلم و ستم خواهیم ایستاد.

دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، تجمع اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های خراسان جنوبی به منظور حمایت از خیزش جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در محکومیت ظلم و بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی، در جوار مزار شهید گمنام دانشگاه بیرجند برگزار شد.
بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند، بسیج اساتید، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان جنوبی، معاونت فرهنگی و اجتماعی و روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند برای حضور در این تجمع از دانشگاهیان دعوت کردند. دانشگاهیان در این تجمع،  همصدا با استادان و دانشجویان عدالتخواه دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، با در دست داشتن‌ پرچم‌ فلسطین و سر دادن شعارهایی همچون مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و ... بر استمرار و تقویت موج جهانی حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم غزه تاکید کردند. قرائت بیانیه دانشگاهیان استان، توسط نایب دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند پایان بخش این مراسم بود.
همچنین، سخنران محوری این مراسم بر عهده دکتر فرزانه پور، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بود. معاون دانشگاه بیرجند در بخشی از سخنانش گفت: حرکت دانشجویان عدالتخواه و آزادیخواه در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، از حرکتهای دانشجویی بی‌نظیر در دنیا است.
وی با اعلام اینکه صداهای حق طلبانه در آمریکا و اروپا علیرغم شعار دموکراسی آنها در گلو خفه می‌شود، افزود: دستگیری اساتید و دانشجویان با لابی‌رژیم صهیونیست صورت گرفته و این نشان می‌دهد که دولت آمریکا به عنوان نماد استکبار کاملا تحت کنترل رژیم صهیونیستی است.
وی با بیان اینکه تحولات اساسی در عرصه بین‌الملل و خاورمیانه رخ داده است گفت: امروز علاوه بر کشورهای اسلامی شاهد یک حرکت جهانی تحت عنوان بیداری انسانی هستیم.
دکتر حسین فرزانه پور افزود: یکی از مظاهر این بیداری ایجاد محافل علمی و دانشگاهی جهان به ویژه در ایالات متحده آمریکا و دانشگاه‌های اروپایی به نفع مساله فلسطین است.
وی گفت: امروز در کشورهایی که شاید خیلی از دانشجویان آنها مسلمان نیستند یا دارای ادیان متعدد هستند علیه اشغالگری فلسطین و آنچه در غزه می‌گذرد، قیام کرده‌اند. وی افزود: به عنوان دموکراسی حرف از آزادی بیان، اندیشه و اجتماعات می‌زنند اما امروز در مهد دمکراسی چه می‌گذرد، تعدادی از دانشجویان به طرز وحشتناکی دستگیر یا محکوم می‌شوند. معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه تشت رسوایی آزادی اندیشه‌ها از بام افتاده، گفت: تجمع ما به این خاطر است تا از دانشجویانی که مورد ضرب و شتم قرار گرفتند حمایت و پشتیبانی کنیم.

دانشگاه قم

نظر بر اعلام انزجار وجدان‌های بیدار در همه جوامع به ویژه اقشار دانشگاهی در کشورهای مختلف نسبت به جنایات ددمنشانه رژیم نامشروع صهیونیستی در نسل کشی ملت مظلوم فلسطین، دانشگاهیان در دانشگاه قم در مسجد دانشگاه همگام با دیگر دانشگاه‌های کشور تجمعی در حمایت از  مردم غزه برگزار کردند.

در ابتدای این اجتماع دانشگاهیان همیشه بیدار با سردادن شعارهایی انزجار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمدحسین شریفی رئیس دانشگاه قم در راستای حمایت از فلسطین و دانشجویان معترض آمریکایی عنوان کرد: دنیای غرب بیش‌از دویست سال از شعارهای بلندی را در دست گرفت و در دنیا منتشر کرده و با استفاده از همیتن شعارها سیطره علمی و فرهنگی خود را در برابر جهانیان گسترانده است مانند شعار شعار آزادی بیان، آزادی قلم و آزادی اندیشه.

رئیس دانشگاه قم گفت: در مهد آزادی که مدعی تمدن است هیچ اجازه‌ای به اندیشمندان و جامعه نخبگانی داده نمی‌شود تا علیه اقدامات صهیونیست اعتراض کنند و در مواجهه با این اتفاق پلیس با تمام ادوات نظامی وارد دانشگاه می‌شود، اما این خیزش و آزادی در نتیجه طوفان الاقصی بازگشت‌ناپذیر است و نمی‌توانند مجدد جو خفقان علمی سابق را در فضای دانشگاه‌های غرب ایجاد کنند.

وی ادامه داد: غرب در کل دنیا این اندیشه را به‌عنوان اندیشه نظام لیبرال دموکراسی جا انداخته است، در کشور ما نیز برخی معتقدند لیبرال‌دموکراسی واقعاً مدافع این شعارها است اما عده‌ای از ابتدا آگاه بودند این شعارها بهترین روش برای سلطه بر مردم جهان است.

 شریفی افزود: طوفان الاقصی در دویست روز گذشته تمام داشته‌های دویست سال غرب را مورد هجوم قرار داد و همه را از بین برد و به تعبیر رهبر در واقع غرب به جهت فریب خود را لیبرال دموکراسی نامیده است چرا که نه به لیبرال و نه به دموکراسی پایبند است.

رئیس دانشگاه قم گفت: باید پرسید حقوق بشر زمانی‌ که سی و پنج هزار زن و فرزند از ابتدایی‌ترین امکانات محروم شدند کجا بود، وقتی‌که مهد انسان‌گرایی یعنی غرب قطعنامه‌ها را وتو می‌کرد حقوق بشر چه کاری می‌توانست انجام دهد، در نتیجه با توجه به این امور می‌توان گفت طوفان الاقصی، طوفانی به جان جهانیان انداخت.

وی بیان کرد: در مهد آزادی که مدعی تمدن است هیچ اجازه‌ای به اندیشمندان و جامعه نخبگانی داده نمی‌شود تا علیه اقدامات صهیونیست اعتراض کنند و در مواجهه با این اتفاق پلیس با تمام ادوات نظامی وارد دانشگاه می‌شود، اما این خیزش و آزادی در نتیجه طوفان الاقصی بازگشت‌ناپذیر است و نمی‌توانند مجدد جو خفقان علمی سابق را در فضای دانشگاه‌های غرب ایجاد کنند.

 شریفی ادامه داد: در خصوص عمق استراتژیک شعارهای جمهوری اسلامی ایران باید ذکر کرد که این عمق زمانی دیده می‌شود که در قلب آمریکا شعارهای جمهوری اسلامی ایران سر داده می‌شود از جمله شعار از دریا تا خشکی برای فلسطین است که به سخنان مقام معظم رهبری یعنی از بحر تا نهر برای فلسطین است اشاره دارد.

رئیس دانشگاه قم در پایان گفت: ما نیز از شعارهای استراتژیک جمهوری اسلامی ایران کوتاه نخواهیم آمد و تا پای تحقق آن با هر استکباری مبارزه خواهیم کرد.

پس از سخنرانی ریاست دانشگاه قم بیانیه‌‌ دانشگاه قم توسط دکتر مهدی خداپرست عضو هیئت علمی دانشگاه قم قرائت شد.

مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین

تجمع اعتراضی اعضای هیئت علمی، اساتید، دانشجویان و کارکنان مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین در واکنش به سرکوب دانشجویان و اساتید آمریکایی و اروپایی عدالتخواه حامی فلسطین در اروپا و آمریکا، و محکومیت جنایات رژیم کودک کش اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی برگزار شد.

دانشگاه یاسوج

تجمع بزرگ دانشگاهیان دانشگاه یاسوج با حضور بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج، حجت‌الاسلام امیری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یاسوج، اعضای هیئت رئیسه، هیئت علمی، دانشجویان و یاوران علمی دانشگاه یاسوج همزمان با دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از مظلومیت مردم مظلوم غزه و نیز خیزش دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در محوطه دانشکده علوم انسانی این دانشگاه برگزار شد.

دانشگاه محلات
همزمان با دانشگاه‌های سراسر کشور در حمایت از این دانشجویان، جمعی از دانشجویان و کارمندان و استادان دانشگاه محلات نیز با برگزاری تجمع و شعار‌های مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا و دانشجوی آزاده حمایتت می‌کنیم، از دانشجویان معترض آمریکایی حمایت کردند.
جامعه دانشگاهی دانشگاه محلات در این خصوص بیانیه زیر را صادر کرد:
پس از گذشت بیش از شش ماه از به خاک و خون کشیده شدن کودکان و زنان و مردان مظلوم فلسطینی در شهر غزه، وجدان جهانی هر روز بیدارتر می‌شود و به ماهیت خبیث رژیم جعلی صهیونیستی بیشتر پی می‌برد. حمایت اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط جهان نشان دهنده جوشش وجدان نخبگان جهان در برابر ظلم و حمایت از مظلوم است. جامعه دانشگاهی دانشگاه محلات ضمن حمایت از این جنبش‌های دانشگاهی در حمایت از مظلومین فلسطین، جنایات حکومت‌های حمایت‌گر رژیم صهیونیستی اعم از آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و سایر دول اروپایی و رژیم‌های وابسته عربی را در سرکوب دانشگاهیان محکوم می‌کند و از همه دانشگاهیان جهان جهت حمایت از مردم مظلوم فلسطین دعوت می‌نماید.

دانشگاه ولایت 
جامعه دانشگاهی دانشگاه ولایت، همزمان با دانشگاه‌های سراسر کشور و به منظور حمایت از دانشجویان و اساتید آمریکایی معترض به سیاست‌ها و اقدامات حمایتی دولت آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی در قتل عام مردم مظلوم فلسطین، در محوطه دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه تجمع اعتراضی برپا کردند.

دانشگاهیان در این تجمع، با سردادن شعار‌های " مرگ بر آمریکا" و " مرگ بر اسرائیل"، از دانشگاهیان معترض آمریکا نسبت به نسل کشی و جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی، حمایت کردند.
نجفی آشتیانی، رئیس دانشگاه ولایت در سخنانی در حاشیه این تجمع، اظهار داشت: خیزش دانشجویی که این روز‌ها در آمریکا شاهد آن هستیم مبدا آن دانشگاه کلمبیا است که یکی از دانشگاه‌های برتر این کشور به شمار می‌آید و دانشجویانی که معترض سیاست‌های حمایتی آمریکا از رژیم صهیونیستی هستند فرزندان مسئولان سابق دانشگاه و سیاستمداران و سرمایه‌داران اسبق آمریکا هستند که در تأسیس رژیم جعلی صهیونیستی نقش داشتند و امروز علیه همان سیاست‌های پایه‌گذاری شده، تجمعات اعتراضی برپا می‌کنند.
وی ادامه داد: خیزش دانشجویان آمریکا را می‌توان به ماجرای حضرت موسی (ع) و فرعون که داستانش در قرآن کریم آمده است تشبیه کرد طفلی که در کاخ فرعون رشد یافت علیه خود طاغوت به مبارزه برخاست دانشجویان آمریکایی که در دامان پدران سیاستمدار پرورش یافته‌اند در محکومیت اقدامات حمایتی آن‌ها از جنایات اسرائیل به مخالفت برخاسته‌اند.
نجفی آشتیانی تصریح کرد: در واقع تجمعاتی که امروز در آمریکا و اروپای مدعی حقوق بشر در جریان است نشات گرفته از مکتبی است که امام خمینی (ره) آن را بیش از چهار دهه پیش در ایران پایه‌گذاری کرد و دانشجویان عدالت خواه و آزادی خواه امروز، که در آمریکا تجمعات اعتراضی علیه سیاست‌های این دولت برگزار می‌کنند را می‌توان در زمره مریدان امام عظیم‌شان به حساب آورد که با ترویج و تبلیغ پیام عدالت خواهی مکتب اسلام در قالب انقلاب اسلامی در جهان، امروز الهام بخش حرکت‌های دانشجویی در غرب بوده و دانشجویان بیدار و آزاده غربی علیه سیاستمداران و اقدامات حمایتی‌شان از رژیم جعلی اسرائیل در قتل عام مردم مظلوم غزه، تجمعات اعتراضی برپا می‌کنند و این حرکت نشان دهنده این است که به اذن خداوندمنان داریم به نابودی اسرائیل نزدیک‌تر می‌شویم.
رئیس دانشگاه ولایت در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سخنانی فرموده‌اند: بعد از ۷ اکتبر فضایی جدید در برابر جامعه جهانی گشوده شد، در همین خصوص اضافه کرد: دهه‌ها بود که رسانه‌های غربی یک چهره روتوش و اتوکشیده از رژیم جعلی صهیونیستی را برای مردم آمریکا و اروپا به نمایش می‌گذاشتند اما پس از ۷ اکتبر و به برکت خون شهدا آن چهره در بین افکار عمومی خدشه دار گردید و دیگر هیچ کس حرف رژیم صهیونیستی و سیاستمداران آمریکایی را قبول نخواهد کرد و همه نسبت به جنایت‌های رژیم کودک کش آگاه هستند.
در پایان این تجمع بیانیه دانشگاهیان دانشگاه ولایت در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا توسط یکی از دانشجویان به نام علیرضا سراوانی قرائت شد.

دانشگاه گنبدکاووس

دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه گنبدکاووس در حمایت از خیزش وجدان های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی کشتار مظلومانه مردم بیدفاع فلطسین و غزه و مبارزه با استبداد رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل در محل گلزار شهدای خوشنام دانشگاه گنبدکاووس تجمع ;vnkn.

جعفریان رئیس دانشگاه با تشریح اقدامات موثر دانشگاهیان دنیا در آشکار کردن چهره منحوس رژیم جعلی اسرائیل گفت:  دانشگاه‌هایی که در راستای دفاع از فلسطین و محور مقاومت علیه استکبار و ایادی آن رژیم جعلی که امروز در فلسطین و غزه فاجعه آفرینی می‌کند، اعتراض کرده‌اند اقدامی بسیار تحسین برانگیز است که نشان از ورود به مرحله امت واحده جهان است و حذف کامل این رژیم منحوس است.

در ادامه تجمع کنندگان با شعارهایی اقدامات رژیم صهیونیستی اسرائیل، آمریکا و انگلیس را محکوم کردند.

دانشگاه نیشابور

با هماهنگی دفتر نهاد رهبری، بسیج اساتید، حوزه فرهنگی دانشجویی و بسیج کارکنان و بسیج دانشجویی دانشگاه نیشابور و دانشگاه علوم پزشکی، تجمع بزرگ دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از مظلومیت مردم مظلوم غزه و نیز خیزش دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در دانشگاه نیشابور همزمان با دانشگاه‌های سراسر کشور در جوار آرمگاه شهید گمنام دانشگاه و با ادای احترام به مقام این شهید بزرگوار، برگزار شد.

خیزش جهانی اخیر در حمایت از فلسطین، در واقع نشان‌دهنده سرایت طوفان الاقصی به قلب آمریکا پایتخت‌های کشورهای اروپایی است و نشان می‌دهد رسانه‌های تبلیغاتی غرب نتوانستند جلوی بیدارشدن وجدان ملت‌ها را بگیرند. خیزش دانشجویی اخیر در حمایت از فلسطین در امریکا و اروپا، بزرگ‌ترین اعتراضات ضد اسراییلی در دل غرب از زمان تأسیس این رژیم جعلی است و نویدبخش فعال شدن دوباره جنبش دانشجویی در امریکا و اروپا این بار علیه اسراییل است.

دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

تجمع اعتراضی اعضا هیئت علمی، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاهیان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در واکنش به سرکوب دانشجویان و اساتید آمریکایی و اروپایی عدالتخواه حامی فلسطین در اروپا و آمریکا، و محکومیت جنایات رژیم کودک کش اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی برگزار شد.

دانشگاه صنعتی قوچان

دانشگاه صنعتی قوچان، پس از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا توسط نیروهای نظامی و امنیتی، تجمع جامعه دانشگاهی در حمایت از این اقدام جسورانه و هوشمندانه دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم مظلوم غزه در محل نمازخانه دانشگاه برگزار کردند.

 اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه صنعتی قوچان در این تجمع ضمن اعلام انزجار خود از جنایات رژیم خبیث صهیونیستی و همچنین برخورد خشن و سرکوبگرانه نیروهای پلیس با اساتید و دانشجویان معترض در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا، با سر دادن شعارهای ضداسکتباری نفرت و انزجار خود را از این اقدام ضد بشری به گوش جهانیان رساندند.

دانشگاه جامع امام حسین (ع)

تجمع دانشگاهیان دانشگاه جامع امام حسین (ع) در حمایت از خیزش ضدصهیونیستی دانشجویان دانشگاه‌های جهان برگزار شد.
در این تجمع حسنی آهنگر رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) سخنرانی کرد.

دانشگاه زنجان

تجمع دانشگاهیان دانشگاه‌های زنجان در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت دستگیری دانشجویان و اساتید آزادی خواه حامی فلسطین برگزار شد

دانشگاهیان دانشگاه زنجان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا تجمع کردند.

دانشگاه بزرگمهر قائنات

 همگام با خروش جهانی دانشگاهیان در اعتراض به نسل‌کشی در غزه و همزمان با دانشگاه‌های سراسر کشور، تجمع و اعلام همبستگی دانشگاهیان و حوزویان شهرستان قائنات در حمایت از اساتید و دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین در جهان در محل حسینیه شهدای مدافع حرم و مزار شهید گمنام دانشگاه بزرگمهر قائنات برگزار شد.

دانشگاه ملایر

همگام با خیزش عمومی دانشجویان سراسر دنیا در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایات ددمنشانه صهیونیسم جهان خوار، تجمع اعتراض‌آمیز دانشگاهیان دانشگاه ملایر در حمایت از دانشجویان آزادی خواه در جهان و‌ محکومیت جنایات رژیم کودک کش و غاصب اسرائیل در محوطه روبروی ساختمان سردار شهید سلیمانی برگزار شد.
در ابتدای مراسم هادی مزارعی دبیر تشکل جامعه اسلامی دانشجویان به نمایندگی از دانشجویان در سخنانی ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، از جنبش بیداری دانشجویان سراسر دنیا حمایت کرد و برخورد خشن نیروهای نظامی آمریکا در مواجهه با دانشجویان آزادی¬خواه و عدالت خواه را محکوم کرد.
در ادامه مراسم حجت الاسلام ترکاشوند مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با اشاره به خیزش دانشجویان با وجدان‌های بیدار در سراسر دنیا بویژه در کشورهای غربی، این پدیده را بیداری انسانی قلمداد نمود و برخورد دوگانه کشورهای مدعی دروغین آزادی و دموکراسی را در مواجهه با جنبش دانشجویی به شدت محکوم کرد.
وی با بیان پیروزها و دستاوردهای جبهه مقاومت ادامه تاکید کرد: بنا بر فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، قطعا رژیم اشغالگر قدس نابودشدنی و از بین رفتنی است.
در خاتمه نیز بیانیه دانشجویان توسط ابوالفضل شیرمحمدی نماینده بسیج دانشجویی قرائت شد و حاضرین با آتش زدن پرچم آمریکا و رژیم اشغالگر قدس، شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.

دانشگاه خلیج فارس

جامعه دانشگاهی خلیج فارس همزمان با دانشگاه‌های سراسر کشور در حمایت از خیزش گسترده دانشجویان علیه رژیم صهیونیستی راهپیمایی کردند.

دانشجویان بین الملل دانشگاه خلیج فارس با حضور در این مراسم اظهار داشتند: عملیات وعده صادق عملیاتی بود که قدرت اسلام وشیعه را نشان داد و موجب خوشحالی مسلمانان و مظلومان جهان شد. این عملیات در سطح جهان آنقدر موثر واقع شد که توانست دادخواهان جهان را با خود همراه کند.

این تجمع بعد از اقامه نماز ظهر و عصر بر سکوی شهدا دانشگاه خلیج فارس شکل گرفت.

مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا

تجمع دانشجویان ، اساتید و یاوران علمی مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا در محکومیت رفتار ناشایست دولت آمریکا در سرکوب دانشجویان و اساتید آزادی‌خواه حامی فلسطین برگزار شد.

دانشگاه تبریز

دانشگاهیان دانشگاه تبریز در حمایت از دانشجویان حامی غزه و فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا تجمع کردند. 

دانشگاه مراغه

در اعلام همبستگی از خیزش دانشجویی در آمریکا و اروپا، در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و پاسخ قاطعانه به وحشی‌گری دولت اروپا و آمریکا، دانشگاهیان دانشگاه مراغه در مقابل خانه‌ فرهنگ تجمع کردند. 

در این تجمع، حجت الاسلام و المسلمین زمانی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، از خیزش دانشجویان و اساتید آزادی خواه آمریکایی و اروپایی حامی مردم فلسطین اعلام حمایت کرد. 
وی در ادامه گفت: این حق مظلوم است که منجر به قیام و بیداری بشر می‌شود. مردم فلسطین تا دیروز با سنگ از خاک خود دفاع میکردند، اما امروز در قلب اسرائیل از آنان حمایت می‌شود.
در ادامه تجمع، بسیج دانشجویی دانشگاه مراغه با قرائت بیانیه و حاضرین با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، برخورد خشن و غیرانسانی پلیس آمریکا را محکوم کردند.

دانشگاه ارومیه

با حضور جمعی از اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه ارومیه، تجمع دانشگاهیان دانشگاه ارومیه در حمایت از دانشگاهیان معترض آمریکا و اروپا نسبت به نسل‌کشی و جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد.

دانشگاهیان در این تجمع با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل از دانشگاهیان معترض آمریکا و اروپا نسبت به نسل کشی و جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی، حمایت کردند و خواستار آزادی هر چه زودتر فلسطین اشغالی و پایان جنگ در غزه شدند.

محمدحسن جوادی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه ارومیه در این تجمع با اشاره به آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهنودهای امام خمینی (ره) گفت: آزمان‌های انقلاب اسلامی، الهام بخش این تحولی است که در دانشگاه های آمریکا امروز رخ داده است.

جوادی با اشاره به خواسته‌های دانشجویان معترض آمریکایی گفت: آنها سه خواسته اصلی دارند. خواسته اول توقف جنایت و نسل کشی آشکار در غزه، خواسته دوم این است که کشورهای آمریکایی و اروپایی حمایت‌های خود را از رژیم صهیونیستی قطع کنند و خواسته سوم آنها قطع ارتباط دانشگاه‌های خود با رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: پدیده عجیب در این اعتراضات برخورد خشن پلیس با دانشجویان معترض است که این نشان می‌دهد که دموکراسی و حقوق بشر در غرب فقط یک شعار است. ابزاری برای سلطه‌طلبی غرب بر دیگر کشورها است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه ارومیه در پایان گفت: ما معتقدیم این حرکت آتش ویرانگر رژیم صهیونیستی خواهد که این نتیجه طوفان‌الاقصی و نتیجه وعده صادقی است که نیروهای سپاهی و ارتشی بر علیه رژیم صهیونیستی اجرا کردند.

دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل
رئیس دانشگاه، معاونین، مدیران، اساتید، یاوران علمی و دانشجویان دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل همگام با دانشگاهیان سراسر کشور با اجتماع در محوطه سازمان مرکزی دانشگاه، حمایت خود از دانشجویان حامی غزه و فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را اعلام کردند.
دانشگاهیان دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل ضمن هم صدایی با دانشجویان آزادیخواه سراسر جهان، جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در قبال مردم مظلوم غزه را محکوم کرده و از مردم غزه و فلسطین حمایت کردند.
حاجی‌زاده مقدم رئیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل در تجمع دانشگاهیان این دانشگاه با تأکید بر حمایت از مردم مظلوم غزه، رفتار انسان دوستانه دانشجویان آگاه جهان را نشانه‌ای از زنده شدن روح انسانیت برشمرد.
رئیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل بیان داشت: سکوت بیشتر و عدم اقدام عملی دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی دولت‌ها در مورد حقوق اولیه فلسطینیان و نسل کشی در غزه دیگر قابل قبول نیست اگر خود را عالم آزاده بدانیم.
وی در پایان گفت:‌ امیدواریم که ادامه جریان عدالتخواهانه ما به رهبری دانشگاهیان منجر به پایان دادن حمایت‌های دولت‌های آمریکا و اروپا از اسرائیل شود.

دانشگاه صنعتی اراک

دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه صنعتی اراک همگام با دیگر دانشگاهیان کشور و هم صدا با دانشجویان آزاداندیش جهان، جنایات رژیم غاصب صهیونیستی را با قرائت بیانیه و سر دادن شعار مرگ بر اسرائیل محکوم کردند.
در این تجمع حسینی مطلق مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و مجتبی گودرزی رئیس دانشگاه صنعتی اراک ضمن ایراد سخنرانی برای تجمع‌کنندگان، با تاکید بر حمایت از مردم مظلوم غزه، رفتار انسان دوستانه دانشجویان آگاه جهان را نشانه‌ای از زنده شدن روح انسانیت و زنده بودن نهاد دانشگاه در تحولات جهانی برشمردند.

دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی

جامعه دانشگاهی سیدجمال الدین اسدآبادی با حضور صادق خزل پور رئیس دانشگاه در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا در اعتراض به رژیم غاصب صهیونیستی در محوطه دانشگاه، تجمع کردند و سرکوب اساتید و دانشجویان توسط پلیس و دولت آمریکا را قویاً محکوم نمودند.

در ابتدای این تجمع صادق خزل پور اظهار داشت: محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس در فلسطین و غزه عزیز از مرزهای کشورهای محور مقاومت فراتر رفته و تا جهان غرب از آمریکا و انگلیس تا کانادا و فرانسه و آلمان گسترش یافته است. گسترده شدن اعتراضات و تجمعات دانشجویی در قلب آمریکا و کشورهای اروپایی شاهد این موضوع است. چنان چه ورود اساتید و دانشجویان، لرزه بر اندام دستگاه‌های حامی صهیونیسم انداخته است. ضرب و شتم و دستگیری گسترده دانشجویان و هتک حرمت استادان دانشگاه در آمریکا و حتی تهدید و اجبار رؤسای دانشگاه‌ها به برکناری و استعفا، بیانگر تنگ‌تر شدن عرصه و باختن قافیه از سوی هیئت حاکم در کشور حامی اصلی رژیم اشغالگر قدس است.

وی افزود: بدون تردید، این حجم اعتراضات در پایتخت‌های جهانی از ثمرات آرمان‌های انقلاب خمینی کبیر و اندیشه امت‌سازی و ابتکارات راهبردی ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، است. در اندیشه امامین انقلاب و مردم ولایتمدار ایران اسلامی، "خون شهید جاذبه خاک را خواهد شکست و ظلمت را خواهد درید و معبری از نور خواهد گشود." بر همین مبنا، شهادت شهدای مقابله با استکبار جهانی، شهدای طریق القدس و مدافعان حریم و حرمت، مایه رویش انسان‌هایی بیدارتر و مصمم‌تر برای نهضت و تحکیم و تقویت گفتمان الهام‌بخش مقاومت در سراسر جهان شد.

حاضران در این تجمع با سر دادن شعارهایی نظیر مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت دولت آمریکا از این جنایات را محکوم کرده و از آزاد اندیشی جامعه دانشگاهی در سراسر دنیا حمایت کردند.

مجتمع آموزش عالی لار

اساتید، کارکنان و دانشجویان مجتمع آموزش عالی لار ضمن پشتیبانی از خیزش دانشجویان آمریکایی و اروپایی در اعتراض به رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین در ساختمان آموزشی مجتمع تجمع و بیانیه‌‌‌هایی صادر کردند.

در متن این بیانیه که توسط زهرا حاجبی دانشجوی بسیجی رشته مهندسی انرژی خوانده شد آمده است:
َ أَوْرَثْنَا الْقَوْمَ الَّذینَ کانُوا یسْتَضْعَفُونَ مَشارِقَ الْأَرْضِ وَ مَغارِبَهَا الَّتی‏ بارَکْنا فیها وَ تَمَّتْ کَلِمَتُ رَبِّکَ الْحُسْنی‏ عَلی‏ بنی‌اسرائیل بِما صَبَرُوا وَ دَمَّرْنا ما کانَ یصْنَعُ فِرْعَوْنُ وَ قَوْمُهُ وَ ما کانُوا یعْرِشُونَ  * آیه 137 سوره اعراف * 
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌ هاست
 نهاد دانشگاه همواره محلی برای عدالتخواهی و آزاداندیشی در مسائل ملی و جهان بوده است، آمریکا از یک سو شعار آزادی‌خواهی می دهد؛ اما در اقدامی بی‌سابقه شاهد هجوم به محوطه و کلاس‌های درس هستیم، حضور نظامیان در دانشگاه و اخراج و دستگیری اساتید و دانشجویان در محیط آموزشی اقدامی خلاف قوانین آموزشی در جهان است. این اقدام بی‌سابقه پایانی بر ادعاهای حقوق بشری از سوی آمریکاست، این موضوع مهر تاییدی بر صحبت‌های ایران در خصوص استانداردهای دوگانه آمریکا است.
محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس در فلسطین و غزه مدتهاست که از مرزهای کشورهای محور مقاومت فراتر رفته  و انسان‌های حق‌طلب و آزادی‌خواه به میدان آمده‌اند  . امروز اعتراضات ماه‌های اخیر مردم جویای نور و بری از ظلمت در کشورهای حامی رژیم خونخوار صهیونیستی، دیگر محدود به تظاهرات مردم در خیابان‌ها نیست بلکه با شکلی منسجم‌تر، خود را در قالب شکل‌گیری و گسترده شدن اعتراضات و تجمعات دانشجویی در قلب آمریکا و کشورهای اروپایی نشان می‌دهد؛ اعتراضاتی که بی‌شک با ورود اساتید و دانشجویان، لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیسم انداخته است.
کشتار وحشیانه کودکان، زنان و مبارزان و مجاهدان در غزه و ناتوانی سازمان‌های بین‌المللی در متوقف ساختن جنایت‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی و حامیانش، موضع‌گیری‌های آزادگان دنیا را عالم‌گیر کرده و وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل را رقم زده است.
دانشگاه‌های ما، به عنوان حافظان آموزش عالی و آزاداندیشی، باید به عنوان سنگری جهت تبادل آزاد نظرات و ایده‌ها عمل کنند.  ما اساتید ، کارکنان  و دانشجویان مجتمع آموزش عالی لار، سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز دانشگاه‌ها علیه جنگ غزه، و به طور مشخص تر، اقدامات و سیاست‌های بی‌رحمانه اسرائیل را محکوم می‌کنیم.
گفتنی است این تجمع به همت بسیج دانشجویی شهید طلایی، هیئت محبان حسین (ع) و واحد فرهنگی مجتمع برگزار شد.

نظر شما