شناسهٔ خبر: 66389445 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

تحلیل نکات مخفی جدیدترین تریلر فیلم ددپول و ولورین

ادای احترام به مد مکس، جمجمه مرد مورچه‌ای و داگ پول! / Looper

صاحب‌خبر -

اولین تیزر تریلر برای فیلم Deadpool and Wolverine به بینندگان تصویری واضح از اینکه قرار است چه اتفاقاتی در فیلم سوم بیافتد، ارائه داد، اما حالا به لطف تریلری با درجه سنی بزرگسال، ما دید بهتری نسبت به فیلم داریم. در حالی که تیزر بیشتر بر روی خط داستانی TVA تمرکز داشت و حال و هوایش مناسب خانواده‌ها بود، تریلر بیشتر بر روی رابطه عشق و نفرت وید ویلسون (رایان رینولدز) و ولورین (هیو جکمن) تمرکز دارد.

در این تریلر فحش‌، مبارزه با شمشیر، جوک‌های کوتاه و صحنه‌های مبارزه فراوانی که دو قهرمان اصلی ما باهم تیم می‌شوند وجود دارند. جکمن در اَبَرلباس آبی و زرد خود فوق العاده است و به نظر می‌رسد که انگار همچنان توانسته نبض شخصیت لوگان را حفظ کند. همچنین تریلر پر از نکات پنهان شده و ایستر اگ برای بینندگان است تا دنبالشان بگردند. مکان‌های عجیب غریب، ادای احترام به Mad Max، شخصیت‌های کلاسیک کمیک بوک‌ها و دشمنان ترسناکی که از ماجراجویی‌های گذشته ایکس سر برآورده‌اند، در این تریلر حضور دارند. خلاصه بگوییم، نکات پنهان زیادی در تریلر ددپول و ولورین وجود دارد. پس همراه ویجیاتو باشید تا به موشکافی جدیدترین تریلر این اثر بپردازیم.

فهرست محتوا نمایش
1 تریلر به محل ملاقات دوباره X-Men First Class نگاهی میاندازد
2 چه نوع ولورینی تمام جهان را ناامید می‌کند؟
3 بادکنک‌های رنگ بندی شده
4 باری دیگر نام راب لایفلد نمایش داده می‌شود
5 اتومبیل مسابقه‌ای شخصی تونی استارک در تریلر حضور دارد
6 بعد از این همه مدت، TVA با وید رابطه خوبی ندارد
7 ددپول تفنگ‌های براق جدیدی دارد
8 کمئوهای فراوان شروران
9 مرد مورچه‌ای زامبی یا قربانی کاساندرا نوا؟
10 کاساندرا نوا کاملاً شبیه به کمیک است
11 مارول با جاده خشم (Fury Road) دیدار می‌کند؟
12 آیا الیوث در آن ابرها است؟
13 داگ‌پول آماده به کار می‌شود
14 ددپول و ولورین به درون پورتالی حلقه زنجیری (اسلینگ رینگ) می‌پرند

تریلر به محل ملاقات دوباره X-Men First Class نگاهی میاندازد

تریلر Deadpool Vs Wolverine تریلر Deadpool Vs Wolverine

اگر فقط یک چیز را از تریلر ددپول و ولورین متوجه شده باشیم، این است که انگار لوگان پیر، فارغ از هر خط زمانی، نمی‌تواند در آرامش چیزی بنوشد. دقیقاً وقتی که تریلر شروع می‌شود، ما می‌بینیم که ددپول آرام آرام دارد به لوگانی خسته و غمگین نزدیک می‌شود. قبل از آنکه لوگان از آن میخانه کوچک بیرون انداخته شود، سعی می‌کند که چیزی بنوشد. برداشتی که از این صحنه مرتبط با داستان می‌توان داشت، این است که انگار لوگان طرد شده است – احتمالاً این میخانه در زمین لوگان قرار دارد، جایی که راویان به ما می‌گویند او قهرمان روسیاهی است که نتوانست جهان را نجات دهد. حال شرایط هرچه که است، این ملاقات غمگین دوباره در میخانه یادآور لحظه‌ای مور مور کننده اما شادتری است که هواداران، آن را از یک دهه پیش از X-Men: First Class به خاطر دارند.

در حالی که داستان تلاش‌های چارلز اگزوایر (جیمز مک‌آوی) و اریک لنشر (مایکل فسبندر) برای عضوگیری جهش یافتگان در تیمشان را دنبال می‌کند، سفرشان آنان را به میخانه‌ای کوچک، اما نه مانند آنچه که در تریلر ددپول و ولورین دیدیم، هدایت می‌کند. مثل وید، چارلز و اریک از پشت، به شخصی نزدیک می‌شوند که مشخص می‌شود لوگان است (که در آن زمان کمئویی غیرمنتظره از هیو جکمن بود). تمام چیزی که نصیب این دو شخص می‌شود، شنیدن فحش “برین گمشین!” است و سپس برمی‌گردند و او را ترک می‌کنند. شباهات بین این دو لحظه آنقدر زیاد هستند که نادیده گرفتشان غیرممکن باشد – اگرچه، میخانه شاید یکی از سه مکانی باشد که در واقع بینانه‌ترین حالت ممکن، بتوانید لوگان بیکار را پیدا کنید.

چه نوع ولورینی تمام جهان را ناامید می‌کند؟

تریلر Deadpool Vs. Wolverine تریلر Deadpool Vs. Wolverine

استایل جهان موازی‌طور ددپول و ولورین، این قضیه را کاملاً شفاف می‌سازد که این همان لوگانی نیست که در فیلم‌های قبلی دیده‌ایم. البته که شخصیت فیلم Logan، همان کسی است که در فیلم‌های مختلف X-Men حضور دارد. بدین طریق، جهان موازی می‌تواند شما را گول بزند. به هر حال، چیزی که این تریلر به ما ثابت می‌کند، این است که این ولورین بسیار نامحبوب است. در واقع، هم صاحب میخانه و هم مستر پارادوکس (متیو مک‌فدین) مشخص می‌کنند که این جهان، لوگان را بابت دلایلی نامشخص و شکستی پرهزینه، او را طرد کرده است.

حال ما قرار است که در فیلم ببینیم قضیه از چه قرار است و با توجه به تمامی آشوب‌های موجود در تریلر، احتمالاتی وجود دارند که شاهد اقتباسی مستقیم از ولورین درون کمیک بوک‌ها نباشیم. با این وجود، با در نظر گرفتن وضعیت طرد شده‌بودنش و اینکه ددپول سریعاً درباره سنش نظر داد، ممکن است اشاره‌ای به “لوگان پیر” باشد، ورژنی از او که در آرکی به همین اسم حضور پیدا کرد – و کسی که بعد از ناامید کردن مردمانش به بدترین شکل ممکن، خودش را به تبعیدی خودخواسته فرستاد. صحبت کردن درباره اینکه لوگان پیر دقیقاً در ددپول و ولورین چه کاری انجام می‌دهد، می‌تواند اسپویلری برای فیلم باشد. اما اگر فیلم چیزی مشابه آن در ذهنش داشته باشد، پوشیدن یک لباس ابرقهرمانی آبی و زرد، آخرین نگرانی ولورین است.

بادکنک‌های رنگ بندی شده

تریلر Deadpool Vs. Wolverine تریلر Deadpool Vs. Wolverine

همه عاشق جشن تولدی با تم خاص هستند، مخصوصاً وقتی که برای تیم شدن دو ابرقهرمان که مدت‌ها انتظارش را می‌کشیدیم، زمینه چینی می‌کند. اگر با دقت به پس زمینه تصاویر جشن تولد تریلر ددپول و ولورین نگاه کنید، بالن‌های آبی، زرد و قرمزی را می‌بینید که این مهمانی را تزئین کرده‌اند، رنگ‌هایی که رنگ لباس‌های ددپول و ولورین هستند. بادکنک‌ها در دسته‌هایی کوچک جمع شده‌اند و تمامی لحظات تیم شدن‌ها (و مبارزه‌ها) دو شخصیت در جایی دیگر در تریلر و بازاریابی فیلم را بازتاب می‌کنند.

نکته‌ای کوچک که در برابر حجم عظیم دیگر اتفاقات ناچیز است، اما از سویی ایستر اگی است که فیلم با مثال‌های مشابهش پر شده است. بعد از فیلم ضعیف X-Men: Wolverine، هواداران منتظر بودند که این دو شخصیت باهمدیگر تیم شوند و حالا که دارد اتفاق می‌افتد، ارزش جشن گرفتن را دارد، مخصوصاً با بادکنک‌های رنگی که با زیرکی جایگذاری شده‌اند.

باری دیگر نام راب لایفلد نمایش داده می‌شود

تریلر Deadpool Vs. Wolverine تریلر Deadpool Vs. Wolverine

بعد از آنکه ددپول و ولورین در مسیرشان باهم دیگر یک دیدار و مبارزه اجباری داشتند، این زوج به سراغ یکی دیگر از لحظات کلاسیک ابرقهرمانانه می‌روند: قدم زدن دراماتیک. در دقیقه ۱:۲۱ تریلر، آنان در خیابانی که قبلاً روزهای بهتری را دیده، قدم می‌زنند و چشمشان را به دشمنی پنهان در تصویر دوخته‌اند. به هر حال، برای اینکه به مخاطبان یادآوری شود که دارند یک فیلم ددپول را تماشا می‌کنند، یک مغازه خراب شده پشت این زوج قرار دارد که ممکن است هواداران کتاب‌های کمیک به شدت از تابلوی بالایش استقبال کنند: “Liefeld’s Just Feet”.

این تابلو یک شوخی و ادای احترام به هنرمند کتاب‌های کمیک، راب لایفلد است، هم‌آفرین ددپول که اخیراً از این شخصیت اعلام بازنشستگی کرده تا بر روی پروژه‌های دیگر تمرکز کند. لایفلد به خاطر عدم توانایی مشخصش در کشیدن پاها، از شهرت بالایی در میان هواداران برخوردار است، و فیلم‌های ددپول قبلی نیز این موضوع را به سخره گرفته‌اند. در ددپول ۲، ددپول جوکی درباره دامینو (زازی بیتز) – یکی دیگر از شخصیت‌های خلق شده لایفلد- و قدرت‌هایش می‌سازد و می‌گوید فقط مردی که از کشیدن پا عاجز است، می‌تواند چنین شخصیتی خلق کند. از حق نگذریم، رایان رینولدز مشخص کرد که آن شوخی با لایفلد بوده، و می‌توانیم با خیال راحت حدس بزنیم که “Liefeld’s Just Feet” مهر تاییدی دیگر بر این شخص است.

اتومبیل مسابقه‌ای شخصی تونی استارک در تریلر حضور دارد

تریلر Deadpool Vs. Wolverine تریلر Deadpool Vs. Wolverine

چند تصویر در این تریلر جهانی دور افتاده و مد مکس گونه‌ای را نشانمان می‌دهند که شخصیت‌های فرنچایز ایکس من سعی دارند از آن آشوب پر تب و تابش جان سالم به در ببرند. شباهت بسیار زیادی بین این تصاویر و “خلأ” که در سریال دیزنی پلاس/مارول لوکی دیده‌ایم وجود دارد که احتمالاً اشاره به این دارد هرکسی و چیزی که در این سکانس‌ها حضور دارند، پناهندگانی از حذف شدگان خطوط زمانی توسط سازمان مغایرت‌های خطوط زمانی (TVA) هستند. اگر حقیقت داشته باشد، می‌تواند توضیحی برای حضوری کاملاً غیرمنتظره و جذاب باشد – یک اتومبیل مسابقه‌ای با آتش‌های شعله ور و سوزنده که ممکن است یا متعلق به گای فیری (آشپزی بسیار معروف) یا تونی استارک باشد.

به حدس خودمان، این ماشین متعلق به گزینه دوم است (مگر اینکه TVA شهر مزه‌ها را حذف کرده باشد). اگر شما با دقت به جلوی ماشین در دقیقه ۱:۵۴ نگاه کنید، شما می‌توانید متوجه چیزی شوید که احتمالاً تزئینی کاپوت ماشین مرد آهنی است. اینکه تونی استارک (رابرت داونی جونیور) بر روی یک ماشین فورد مدل بی محصول سال ۱۹۳۲ کار می‌کرد و از آنجایی که طراحی‌ این ماشین کاملاً مشابه همان چیزی است که در اولین فیلم مرد آهنی دیدیم، احتمال تصادفی بودن این وسیله را کم می‌کند.

اشارات انجام شده بر روی ظاهر این وسیله در تریلر تاثیرات بسیار زیادی در شناختن دقیق این مکان دارد. اگر صد در صد این مکان خلأ است، پس احتمالاً این یکی از هزاران قطعه دور انداخته شده تونی استارک در این مکان است که منتظر مانده تا توسط الیوث نابود شود.

بعد از این همه مدت، TVA با وید رابطه خوبی ندارد

تریلر Deadpool Vs. Wolverine تریلر Deadpool Vs. Wolverine

بعد از عرضه شدن تیزر اصلی، تئوری‌های در فضای مجازی می‌چرخید مبنی بر اینکه وید خودش را در محلی پوشیده از برف که اونجرز در “Avengers: Age of Ultron” حضور داشتند، پیدا کرده است. اما بعد از چند شمشیر بازی، ما حال دقیق می‌دانیم که او با چه کسی مبارزه می‌کند. در طول مبارزاتی خونین، وید را در حال قلع و قمع کردن کسانی که به نظر می‌رسند ماموران TVA هستند می‌بینیم. اما چگونه ممکن است همین سازمان در اول کار او را به ماموریتی بفرستد؟ خب، تئوری وجود دارد که وید کاری را انجام داده که از او خواستند و حالا سعی دارند کارهای نیمه تمام را راست و ریس کنند.

ممکن است مستر پارادوکس وید را به ماموریتی فرستاده باشد تا او را به قهرمان تبدیل کند، اما شاید او چیزی بیشتر از یک پادوی یک بار مصرف نباشد که TVA سعی دارد مخفیانه از شرش خلاص شود. این قضیه با توجه به اینکه ددپول قرار است یک ناهنجاری احتمالی در خط زمانی (نوا) را از بین ببرد، منطقش را پیدا می‌کند و احتمال دارد که او آخرین کسی باشد که می‌خواهند در کنار تمامی چیزهایی که مربوط به فاکس قرن بیستم می‌شود، از شرش خلاص شوند. راستی، خدای سابق حیله گری کجاست حال که بیشتر از هر زمانی به او نیاز داریم؟

ددپول تفنگ‌های براق جدیدی دارد

تریلر Deadpool Vs. Wolverine تریلر Deadpool Vs. Wolverine

ددپول یک سری اسلحه اضافه در کنار سلاح‌های حیرت انگیز خودش در ددپول ۳ دارد، و از سویی تمامی‌شان برای این فرنچایز محبوب مناسب هستند. در واقع، به نظر می‌رسد که در طول فیلم، چندین بار اسلحه‌هایش را هم ارتقا می‌دهد. در صحنه‌ای که با ولورین در میخانه رو به رو می‌شود و سعی دارد که با او تیم شود، او لوله یکی از تفنگ‌هایش را روی سر لوگان نشانه می‌گیرد. روی سر لوله، عبارت: “بخند و سپس منتظر نور بمان“، همانطور که در فیلم‌های قبلی این عبارت را دیدیم، همچنان حک شده باقی مانده اما این بار حروف آن طلایی رنگ هستند.

در ادامه، بعد از آنکه دو شخصیت بالاخره باهم تیم می‌شوند، ددپول را می‌بینیم که تفنگ‌هایی با لوله‌هایی تماماً طلایی را حمل می‌کند – متفاوت با آنچه که در صحنه‌های میخانه دیدیم که تفنگ‌ها بیشتر مشکی رنگ بودند و تنها حکاکی‌هایی طلایی رنگ داشتند. کاملاً با عقل جور در می‌آید که در سومین و هیجانی‌ترین فیلم فرنچایز (اگرچه، با توجه به گفته‌های شان لوی، کارگردان کار، این فیلم ددپول ۳ نیست) وید ویلسون به خفن‌ترین اسلحه‌های ممکن مسلح شده باشد. همچنین، تفنگ‌ها بسیار خوب به نظر می‌رسند.

کمئوهای فراوان شروران

تریلر Deadpool Vs. Wolverine تریلر Deadpool Vs. Wolverine

ما می‌دانیم که تعدادی چهره آشنا در سومین فیلم ددپول در کنار ابرقهرمان غرغروی جهش یافته هیو جکمن حضور پیدا خواهند کرد، اما به لطف نیم نگاهی که تریلر به ما داده، ما می‌توانیم تعدادی از شخصیت‌های روزهای گذشته این فرنچایز را ببینیم. در یک خط زمانی به ظاهر متفاوت، جایی که مرد مورچه‌ای (پل راد) نتوانسته موفق عمل کند و جمجمه‌ غول‌پیکرش تبدیل به محل زندگی کاساندرا نوا (اما کورین) شده است. برای اینکه نشان داده شود نوا تا چه حد ابرشرور بزرگی است، به نظر می‌رسد که او تعدادی از شروران قدیمی فرنچایز ایکس-من را در کنار خودش جمع کرده و با توجه به صحنه‌های بعدی که در تریلر پخش می‌شوند، می‌توانیم چهره‌هایشان را تشخیص دهیم.

عذرمان را پذیرا باشید از اینکه دقیقاً نمی‌توانیم بگوییم چه کسانی در بیرون این غار شگفتی مارولیزه شده حضور دارند، اما می‌توانیم انتظار حضور یک سری شخصیت خاص را داشته باشیم. از چپ به راست، به نظر می‌رسد که تاود ری پارک از X-Men را داریم، لیدی دث‌استرایک کلی هو از X2 (به ناخن‌ها دقت کنید)، عزازیل جیسون فلیمینگ از X-Men: First Class از کسانی هستند که می‌توانیم نام ببریم. اینکه چگونه یکدیگر را پیدا کرده‌اند، نامشخص است. اما یک حدس عجیب اما جالب این است که ادغام دیزنی و فاکس قرن بیستم، باعث شد که این جهش یافتگان در زمان فراموش شوند و در خط زمانی رها شده، در برهوت کنار یکدیگر قرار بگیرند.

مرد مورچه‌ای زامبی یا قربانی کاساندرا نوا؟

تریلر Deadpool Vs. Wolverine تریلر Deadpool Vs. Wolverine

در یکی از صحنه‌های جذاب (هرچند خلاصه) تریلر ددپول و ولورین، کاساندرا نوای شرور در محلی شبیه به قرارگاه آن برهوت، به جمعیتی از فراریان شبیه به فیلم مد مکس پیوسته است. از آنجایی که نوا به معنای واقعی کلمه از کلاه خود بسیار بزرگی (که مشخص می‌شود جمجمه مرد مورچه‌ای است) به عنوان پناهگاه خود استفاده کرده، می‌توانیم از اصطلاح بسیار دقیقی مانند قرارگاه برای آنجا استفاده کنیم. به نظر می‌رسد که تمامی ساختمان‌های آن بیابان از زره مرد موردچه‌ای ساخته شده، مانند دستانی بسیار بزرگ که دیوارهای آنجا را تشکیل می‌دهند. درون آن مکان، همه چیز پسا آخرالزمانی است، و این قضیه یک سوال را در ذهنمان ایجاد می‌کند: آیا مرد مورچه‌ای مرده می‌تواند نسخه‌ای زامبی از آنچه که در “What If?…” دیده‌ایم باشد یا چیزی کاملاً متفاوت است؟

در حال حاضر، آن واقعیت زامبی‌طور شده، تنها جایی است که مرگ مرد مورچه‌ای را تا به کنون شاهد بودیم (اگرچه اسکات لنگ بعداً به نوعی از مرگ باز می‌گردد). “What if?…” نیز نسخه‌ای زامبی‌طور شده از هوپ فن دایک یا وسپ (اوانجلین لیلی) که در شکل غول‌پیکرش آشوب به پا می‌کند را نیز شامل می‌شود. به خاطر اینکه جهان زامبی شده، از لحاظ مناظر آخرالزمانی، شبیه به آن چیزی است که در ددپول ۳ دیده‌ایم، می‌تواند نوعی اشاره عمدی به این موارد باشد. البته، این احتمال وجود دارد که کاساندرا نوا یکی از نسخه‌های مرد مورچه‌ای را کشته یا او در طول اتفاقاتی مرموز مرده و کاساندرا نوا به راحتی لباس غول‌پیکرش را محل نظارتش کرده است.

اردو به پا کردن کاساندرا نوا در بیرون جمجمه‌ی مرد مورچه‌ای (یا شاید تمامی اسکلتش)، می‌تواند اشاره‌ای به سری کمیک “لوگان پیر” باشد، جایی که مشخص می‌شود اسکلت مرد غول‌پیکر (Giant-Man) بنایی معروف در آبشارهای خیالی پیم (Pym Falls) در استان کنتیکت است. اینکه دیگر جاهای برهوت چه زیبایی شناختی‌های دیگری را از “لوگان پیر” بازتاب می‌کند، دیگر به عهده حدسیات بیننده است.

کاساندرا نوا کاملاً شبیه به کمیک است

تریلر Deadpool Vs. Wolverine تریلر Deadpool Vs. Wolverine

اگرچه هیو جکمن و رایان رینولدز، کاملاً به حق، در بیشتر تریلر توجهات را به سوی خودشان (به لطف شیمی جذاب بینشان در نقش‌های معروفشان) جذب می‌کنند، احتمالاً جدیدترین وجه این تریلر، تصویر واضح‌تری است که از شخصیت منفی اصلی فیلم، یعنی کاساندرا نوای اما کورین به ما می‌دهد. این تله‌پات بی‌رحم خلق شده توسط هنرمندان کمیک معروف یعنی گرنت موریسون و فرانک کوایتلی، از سال ۲۰۰۱ که برای اولین بار معرفی شده، منتظر آن است که در نسخه‌ای لایو اکشن نیز حضور پیدا کند. حال، استودیوی مارول این ایده را محقق کرده و بر اساس آنچه که در تریلر دیدیم، او بسیار بی‌نقص به نظر می‌رسد.

ظاهر خاصی که مارول برای او در ددپول و ولورین در نظر گرفته، تقریباً مشابه لباس مشهورش در کمیک‌ها است. یک ترکیب ساده از کت ترنچ و یقه دکمه‌دار شاید چیز زیادی به نظر نرسد، اما در جامعه‌ای که بیشتر افراد لباس‌هایی با اسپندکس‌های رنگ روشن همراه با آیکون‌گرافی‌های سمبلیک می‌پوشند، چیزی خاص درباره این ظاهر سرد و منفعت طلبانه که ظاهر پروفسور ایکس را بازتاب می‌کند وجود دارد، چیزی که حس وحشت بهمان می‌دهد. او یکی از خطرناک‌ترین و ترسناک‌ترین دشمنانی است که ایکس من در کمیک‌ها تا به حال با آن رو به رو شده است، به همین خاطر قابل درک است که برای شروع خود در MCU این چنین شیک و جذاب لباس پوشیده است.

در سطحی بالاتر، می‌تواند نشانه‌ای شایان توجه باشد که استودیوی مارول طراحی لباس‌های فوق العاده از کمیک‌های ایکس من را، در حالی که این شخصیت‌های محبوب را به تصویر می‌کشند، در آغوش خواهد گرفت. از ظاهر کاساندرا تا ولورین آبی و زرد، جهش یافتگان مارول هیچ وقت اینقدر جذاب به نظر نرسیده بودند.

مارول با جاده خشم (Fury Road) دیدار می‌کند؟

تریلر Deadpool Vs. Wolverine تریلر Deadpool Vs. Wolverine

یکی از بهترین لحظات تریلر که البته از لحاظ استایل مارولی ضعیف محسوب می‌شود، دقیقه ۱:۵۸ است که شخصیتی ناشناخته نوعی ارابه را در بیابان می‌راند. به نظر می‌رسد که این وسیله از سر هم شدن قطعات دور ریختنی درست شده و توسط چند موتورسیکلت که بسیار شبیه به موتورهای لیندورم-۵ هایدرا هستند، کشیده می‌شود. هیچ راهی وجود ندارد تا بفهمیم کسی که این وسیله را هدایت می‌کند چه کسی است، اما از آنجایی که کل صحنه دود ماشین و نسخه‌ای کوچک شده از دوف واریر (Doof Warrior) است، غافلگیر کننده نخواهد بود که ددپول و ولورین از فیلم اکشن پسا آخرالزمانی جورج میلر الهام گرفته باشد.

لحظات دیگری در تریلر نیز وجود دارند که نوید برهوتی مشابه را می‌دهند، از جسد باقی مانده مرد غول‌پیکر بگیرید که به سنگری زبر و زمخت تبدیل شده تا مکان مخفی ولورین که در آنجا نوشیدنی‌اش را قرقره می‌کند – حتی یک ماشین شبیه به موش هم وجود دارد که به زیبایی شناختی فیلم می‌خورد. دیدن اینکه ماشین‌ها نقشی مهم در تریلر دارند و لحظه‌ای که ددپول با هیجان از سکانس اکشن بزرگی حرف می‌زند ارابه‌ای ظاهر می‌شود، این موضوع بسیار وسوسه کننده‌ است که شاید ددپول و ولورین در لحظاتی، در آن جاده (خشم) یک سری لحظات سرگرم کننده مکس دیوانه‌طور داشته باشند.

آیا الیوث در آن ابرها است؟

تریلر Deadpool Vs. Wolverine تریلر Deadpool Vs. Wolverine

ددپول ۳ نشان داد که قرار است به صورتی خیلی جدی به TVA بپردازد، بنابراین اینکه اتفاقات فیلم با سریال لوکی همزمانی داشته باشند، منطقی است. یکی از بزرگترین اشارات به این سریال موفق دیزنی پلاس، یکی از شروران احتمالی فیلم ددپول و ولورین است: یکی از صحنه‌ها نشان می‌دهد ابری که در ابتدا عادی به نظر می‌رسیده، انگار به موجودی بنفش، پیچ پیچی و ابر مانند تبدیل شده است. در حالی که جا برای حدس و گمان‌های دیگر باز است، می‌توان مطمئن بود که آن الیوث است، سگ نگهبانی که در پایان زمان توسط کسی که باقی می‌ماند (جاناتان میجرز) قرار گذاشته شده است.

الیوث غول بسیار قدرتمندی است – خورنده زمان و مکان که نزدیک بود به طور ناگهانی به سفر خودخواسته لوکی پایان بدهد. هنوز دقیق مشخص نیست که این موجود در ددپول و ولورین چه نقشی دارد، اما قرار نیست برای قهرمانانمان خبرهای خوبی باشد. در کمیک‌ها، کاساندرا نوا همیشه به دنبال خرابی‌های بی حد و حصر و الیوث است – موجودی که می‌تواند هر چیزی که سر راهش سبز شود را ببلعد و می‌تواند در آن تعقیب و گریز، سلاح خطرناکی باشد.

داگ‌پول آماده به کار می‌شود

تریلر Deadpool Vs. Wolverine تریلر Deadpool Vs. Wolverine

در تریلری که شامل جسدهای غول آسا و پورتال‌های جادویی می‌شود، یک جورایی عجیب است که یکی از غافلگیری‌های شگفت انگیزش، حضور سگی است که شبیه به ددپول لباس پوشیده است. این پسر خوب (و شاید هم بسیار بد) می‌تواند سگی بسیار معمولی باشد که با بدشانسی کارش به کار تیم ددپول گره خورده، شاید هم او همان قهرمانی است که مارول شدیداً نیازمندش است.

در کمیک‌ها، سگ جهش یافته‌ای وجود دارد که قدرت‌هایش مشابه قدرت‌های وید بوده و با نام داگ‌پول کارش را انجام می‌دهد. بیشتر به جای آنکه صرفاً حیوان خانگی ددپول باشد، داگ‌پول نسخه‌ای از ددپول در زمینی دیگر است که در نهایت با دیگر نسخه‌ها وارد تیمی به نام نیروی ددپول می‌شود. بنابراین این تئوری مرتبط با این ایستر اگ، داگ‌پول می‌تواند معرفی تیم ددپول و ولورین را تایید – یا حداقل به آن اشاره- کند. البته این امکان نیز وجود دارد که در میان این ماجراجویی‌های بسیار شلوغ، فیلم تنها بخواهد به داگ‌پول اشاره‌ ریزی داشته باشد.

از سویی دیگر، اگر ددپول و ولورین با برگرداندن ما به سوی خلأ تمام شود، آیا این احتمال دارد که ما بعداً شاهد اسپین آفی با عنوان Pet Avengers خواهیم بود که در آن داگ‌پول و ثروگ باهم تیم می‌شوند یا خیر؟! باید منتظر ماند و دید.

ددپول و ولورین به درون پورتالی حلقه زنجیری (اسلینگ رینگ) می‌پرند

تریلر Deadpool Vs. Wolverine تریلر Deadpool Vs. Wolverine

در آخرین لحظات تریلر، ما تصویری باشکوه از ددپول و ولورین داریم که خودشان را درون چیزی پرت می‌کنند که مشخصاً پورتالی حلقه زنجیری است. درحالی که مخاطبان قدیمی مارول به خودشان زحمت نمی‌دهند که از چیستی آن پورتال سر در بیاورند، حضور آن تاثیر نامحسوس بسیار مهمی در داستانگویی فیلم خواهد داشت.

در عین اینکه ساخت این پورتال‌ها تنها از پس دکتر استرنج (بندیکت کامبربچ) و دیگر جادوگران برمی‌آید، این پورتال‌ها به کمک حلقه‌های زنجیری می‌توانند ساخته شوند. وسایل جادویی رایجی که حتی جادوگران تازه کاری مانند ند لیدز (جیکوب باتالون) درSpider-Man: No Way Home و آمریکا چاوز (زوچیل گومز) برای مدتی بسیار کم درDoctor Strange in the Multiverse of Madness از آن استفاده کرده‌اند. احتمالی که وجود دارد، این است که ددپول و ولورین در آن برهوت خلأ مانند هاج و واج در حال گشت و گذارند، یکی از این حلقه‌ها را پیدا کرده‌اند (با توجه به اینکه مبارزه جفتشان با TVA را دیده‌ایم و TVA نیز دسترسی بیشتری به رفت و آمدهای پورتالی دارد، ممکن است که ددپول تا این نقطه از فیلم در حال مبارزه در برابر این سازمان است).

یکی دیگر از احتمالات جذاب این است که دکتر استرنج – یا یکی از نسخه‌های او- در آن سوی پورتال قرار دارد و به فرار کردنشان کمک می‌کند. شاید این مورد خیلی “امداد غیبی”گونه به نظر برسد، اما آشنایی او به جهان‌های موازی این تئوری را قابل قبول می‌کند.

Looper

نظر شما