شناسهٔ خبر: 63570872 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

بهترین انیمه های عاشقانه | 40 انیمه برتر رمانتیک + IMDB

عشق، معنای زندگی / CBR

صاحب‌خبر -

سبک‌های عاشقانه و انیمه ترکیبی ابدی هستند و انیمه دوستان هیچ‌گاه با کمبود در این سبک روبرو نشده‌اند. تنوع انیمه‌های عاشقانه دلنواز در صنعت انیمه سازی ژاپن بسیار زیاد است. با دسترسی به ویژوال‌های رنگارنگ، شخصیت‌های غنی و صداگذاریِ آن‌ها، انیمه‌های عاشقانه در میزان کیفیت و محبوبیت با بهترین شونن‌های اکشن همتراز هستند. بعضی از این درام‌ها تکان‌دهنده و پر از احساس هستند که به راحتی باعث اشک ریختن بیننده خواهند شد، در حالی که تعدادی دیگر شادکننده، با نمایه‌های سبک کمدی هستند که یادآور می‌شوند عشق باید آزاد، سرخوش و لذت‌بخش باشد.

جدا از بحث کمدی و درام بودنِ انیمه‌ها، انیمه‌های عاشقانه انواع چشم‌گیری از تم‌های شخصی و ستینگ‌ را ارائه می‌کنند؛ در دبیرستان‌ها به دنبال عاشقان نوجوان می‌رویم، در اداره‌ها و محل کار عشقِ بزرگسالان را پی می‌گیریم و حتی در ستینگ‌های تاریخی و فانتزی، عشق‌های کمی عجیب‌تر را دنبال می‌کنیم. تعدادی از بهترین انیمه‌های عاشقانه درباره عشاق ابدی است، اما به همین روایت محدود نیستیم و گاهی داستان‌هایی پر از ارتباط‌های پیچیده و مثلث‌های عاشقانه می‌بینیم. به هر حال، انیمه‌های عاشقانه حضور دارند که در میان به یاد ماندنی‌ترین تجربه‌های طرفداران قرار بگیرند. نکته مهم اینست که این فهرست ترتیب حاصی نارد و همه آثار آن جزو محبوب‌های این ژانر هستند.

فهرست محتوا نمایش
1 1. Skip and Loafer
2 2. Komi Can’t Communicate
3 3. Love After World Domination
4 4. My Love Story
5 5. Snow White with Red Hair
6 6. The Pet Girl of Sakurasou
7 7. Romantic Killer
8 8. Tsuredure Children
9 9. The Recovery of an AMMO Junkie
10 10. Tomo-chan Is A Girl!
11 11. Kimi ni Todoke
12 12. Shikimori’s Not Just A Cutie
13 13. Aharen-san Is Indecipherable
14 14. Nisekoi
15 15. The Ice Guy & His Cool Female Colleague
16 16. Kokoro Connect
17 17. After The Rain
18 18. Science Fell in Love, So I Tried to Prove It
19 19. Yona of The Dawn
20 20. My Dress-Up Darling
21 21. Your Lie in April
22 22. The Angel Next Door Spoils Me Rotten
23 23. Wotakoi: Love Is Hard For Otaku
24 24. Toradora!
25 25. Love, Chunibyo and Other Delusions
26 26. Your Name
27 27. My Teen Romantic Comedy SNAFU
28 28. Ouran High School Host Club
29 29. Rascal Does Not Dream of Bunny Girl Senpai
30 30. Kamisama Kiss
31 31. Maid-Sama!
32 32. Horimiya
33 33. The Quintessential Quintuplets
34 34. Ao Haru Ride
35 35. Nana
36 36. Clannad
37 37. Given
38 38. I Want to Eat Your Pancreas
39 39. Kaguya-Sama: Love is War
40 40. Fruits Basket
41 جمع بندی

1. Skip and Loafer

عاشقانه عاشقانه
سال پخش 2023
امتیاز IMDB 7.9
تعداد قسمت 12

انیمه Skip and Loafer یک عاشقانه ساینن است که جذابیت زیادی برای طرفداران عاشقانه‌های شوجو و شونن دارد؛ چرا که شخصیت‌های آن شدیداً معصوم و دوست‌داشتنی هستند و ستینگ دبیرستانی آن نیز مزید بر علت است. شخصیت اصلی داستان یعنی میتسومی ایواکورا مانند یک رهبر ذاتی بنظر می‌رسد و قصد دارد که تبدیل به یک سیاست‌مدار در شهر توکیو بشود.

فعلاً میتسومی باید روی نمرات و درس‌هایش در کالج تمرکز کند، اما با این وجود شخصی مشغول مثل او هم جایی برای عشق و دوستی در قلبش دارد. این انیمه، یک انیمه عاشقانه خیلی خوب است، چرا که از قاعده‌های این سبک پیروی کرده و در عین حال دیالوگ‌هایی پخته ارائه می‌دهد. در انیمه Skip and Loafer قصه میتسومی و دیگران را به سوی آینده‌های نامشخص دنبال می‌کنیم.

2. Komi Can’t Communicate

عاشقانه عاشقانه
سال پخش 2022 – 2021
امتیاز IMDB 7.8
تعداد قسمت 24

این انیمه خیلی زود جای مشخصی در دل طرفداران انیمه‌های عاشقانه پیدا کرد و دلیل آن هم مشخص است: شخصیت‌های دوست داشتنی، در کنار داستانی آرام و تأثیرگذار. شخصیت اصلی داستان دختری به نام شوکو کومی است که به دلیل اضطراب اجتماعی، بسیار درونگراست و نمی‌تواند با دیگران ارتباط عمیق برقرار کند. هیتوهیتو تادانو، متوجه درونگرایی او می‌شود و به او کمک می‌کند که اجتماعی‌تر بشود؛ هدف آن‌ها این است که کومی بتواند حداقل 100 دوست پیدا کند.

چیزی که به دنبال می‌آید، داستانی عمیق و شگفت‌انگیز در سبک عاشقانه است؛ هیتوهیتو اولین کسی است که کومی را واقعاً درک کرده و دوستی آن‌ها خیلی زود تبدیل به به عشقی عمیق می‌شود. Komi Can’t Communicate  از آثار به یاد ماندنی سبک عاشقانه است.

3. Love After World Domination

عاشقانه عاشقانه
سال پخش 2022
امتیاز IMDB 7.2
تعداد قسمت 12

Love After World Domination شاید یکی از انیمه‌های نامرسوم باشد، اما مطمئناً در رده بهترین کارهای عاشقانه قرار خواهد گرفت؛ خصوصاً برای کسانی که بطور کلی طرفدار سبک درام-کمدی هستند. در اینجا داستان پسری به نام فودو آیکاوا را دنبال می‌کنیم که عاشق ویلن داستان، یعنی دختری به نام دسومی می‌شود؛ او با وجود اینکه خودش را Reaper Princess نامگذاری کرده است، اما دروناً یک انسان دوست‌داشتنی و فوق‌العاده است.

با وجود اینکه فودو و دسومی در دو سوی مقاب هستند، اما وارد عشقی واقعی شده‌اند و هر کاری می‌کنند که از این عشق در مقابل دنیایِ متخاصم و مخالف دفاع کنند.

4. My Love Story

بهترین انیمه‌های عاشقانه - ویجیاتو بهترین انیمه‌های عاشقانه - ویجیاتو
سال پخش 2015
امتیاز IMDB 7.8
تعداد قسمت 24

My Love Story  داستان یک غول به نام تاکئو گودا را دنبال می‌کند که بسیار پیرتر از سن واقعی‌اش به نظر می‌رسد. او همواره مورد اذیت دیگران قرار می‌گیرد، با این وجود قلبی مهربان و رئوف دارد و عاشق آشپزی می‌باشد. تاکئو روابط کمی با دختران داشته و ناتوانی در پیدا کردن دوست دختر بر عزت نفسش اثر گذاشته است. با این حال دوستان نزدیکش بخاطر مهربانی و شجاعتش او را تحسین می‌کنند. ماکوتو یکی از دوستان اوست که در دوست شدن با دختران شانس بالاتری داشته و تمامی کراش‌های تاکئو، ناخواسته عاشق او شده‌اند. نهایتاً زمانی که او با رینکو آشنا می‌شود، بدشانسی‌هایش به اتمام می‌رسد و شاهد یک عشق واقعی هستیم، چون رینکو، تاکئو را همانجور که هست دوست می‌دارد.

5. Snow White with Red Hair

عاشقانه عاشقانه
سال پخش 2016 – 2015
امتیاز IMDB 7.7
تعداد قسمت 25

انیمه Snow White with Red Hair، روایتگر داستان دختری به نام شیرایوکی است که توسط پرنس راجی خواسته می‌شود؛ او به این خواسته تن در نمی‌هد و بجای تبدیل شدن به یکی از بانوان پرنس، موهایش را کوتاه می‌کند و به جنگل فرار می‌کند. با این وجود، دیگر شاهزاده Clarines، یعنی زِن ویستالیا (Zen Wisalita) به دنبالش می‌رود تا او را نجات بدهد.

در ازای لطفِ شاهزاده، شیرایوکی تصمیم می‌گیرد که مهارت‌هایش در عطاری را به Clarines بیاموزد. در همین حال، زِن فقط خواسته بود نشان بدهد که لایق جایگاه شاهزادگی هست. این انیمه از ساختارهای کلاسیک شوجو پیروی می‌کند و به همین دلیل یکی از انیمه‌هایی است که باید توسط هر کسی که طرفدار سبک عاشقانه است دیده بشود.

6. The Pet Girl of Sakurasou

عاشقانه عاشقانه
سال پخش 2013 – 2012
امتیاز IMDB 7.7
تعداد قسمت 24

در این انیمه پسری به نام سوراتا کاندا، بخاطر آوردن یک گربه سرگردان به خوابگاه، از مدرسه بیرون انداخته می‌شود و سپس به خوابگاه Sakura منتقل می‌شود که در واقع جایی برای خلافکاران نوجوان است. Sorata واقعاً دوست دارد که از اینجا خارج بشود، اما خیلی زود با دیگران در خوابگاه دوست می‌شود و این نزدیکی بر تصمیم او اثر می‌گذارد.

ماهیرو شیما، دانش آموزی غیربومی است که خیلی زود توجه سوراتا را به خود جلب می‌کند. ماهیرو یک هنرمند بسیار بااستعداد است، اما در انجام کارهای روزمره و پیش‌پاافتاده خود دچار مشکل می‌باشد. پس از آشنایی با او، سوراتا خیلی زود خواستش برای خروج از خوابگاه را فراموشی می‌کند و بجایش وارد رابطه‌ای عمیق با ماهیرو می‌شود که بر اساس همکاری دو جانبه پایه‌ریزی شده است.

7. Romantic Killer

عاشقانه عاشقانه
سال پخش 2022
امتیاز IMDB 7.6
تعداد قسمت 12

انیمه Romantic Killer به تازگی در پلتفرم نت‌فلیکس قرار گرفته است و زندگی دختری به نام آنزو را دنبال می‌کند که ترجیح می‌دهد بجای عاشق شدن و رابطه داشتن با پسران، در خانه‌اش ویدیو گیم بازی کند و با گربه‌اش سرگرم بشود.

هر چند، زندگی او زمانی که یک جادوگر از یکی از بازی‌های مورد علاقه‌اش شکلی واقعی می‌گیرد و وارد زندگی‌اش می‌شود، همه چیز برای آنزو زیر و رو می‌شود؛ چرا که این جادوگر می‌خواهد او را مجبور کند که با یکی از شخصیت‌های بازی‌های مورد علاقه‌اش، دوست بشود. در ادامه، داستانِ رابطه آنزو و این شخصیتِ خوش قیافه را دنبال می‌کنیم و می‌بینیم که چگونه آنزو با این وضعیت روبرو خواهد شد..

8. Tsuredure Children

عاشقانه عاشقانه
سال پخش 2017
امتیاز IMDB 7.3
تعداد قسمت 12

Tsuredure Children، انیمه‌ای تأثیرگذار در سبک کمدی عاشقانه است که موضوع «اولین عشق» در دوران نوجوانی را بررسی می‌کند. این ایده در اینجا به شکلی نوستالژیک بیان می‌شود بطوری که مطمئناً برای افراد بزرگسال پر از دلتنگی و خاطره خواهد بود.

این انیمه‌ سبک Slice of life و عاشقانه را با چهار زوج نوجوان نشان می‌دهد و احساسات زیادی را بیدار خواهد کرد. هر قسمتِ Tsurdure Children، 12 دقیقه است که آن را تبدیل به گزینه‌ای فوق‌العاده برای اوقات بیکاری خواهد کرد. این انیمه صد در صد ارزش وقتی را که برای آن می‌گذارید خواهد داشت.

9. The Recovery of an AMMO Junkie

عاشقانه عاشقانه
سال پخش 2017
امتیاز IMDB 7.3
تعداد قسمت 11

این انیمه، ما را به دل یک عاشقانه‌ی غیر متعارف می‌برد؛ یک سوی آن شخصیت موریکو را دنبال می‌کنیم که پس از کار بسیار و دست‌مزد بسیار کم، کارش را رها می‌کند و هر روز را به بازی کردن بازی‌های MMORPG می‌پردازد. او این چنین از اضطراب‌های زندگی بزرگسالی، خود را خلاص می‌کند.

موریکو، در همین بازی‌ها با کسی به اسم هایاشی آشنا می‌شود و وارد رابطه عاشقانه می‌شوند؛ این در حالی است که هیچ‌کدام آن‌ها در دنیای واقعی دیگری را نمی‌شناسد و رابطشان کاملاً مجازی می‎باشد. در انیمه Recovery Of An MMO Junkie، می‌آموزیم که حتی افرادی که شدیداً وابسته به ویدیو گیم هستند هم هنوز می‌توانند با دنیای واقعی و ترس‌های روزمره آن روبرو بشوند.

10. Tomo-chan Is A Girl!

عاشقانه عاشقانه
سال پخش 2023
امتیاز IMDB 7.6
تعداد قسمت 13

انیمه‌ی Tomo-Chan Is a Girl، با اعتراف تومو آیزاوا به کراش دوران کودکی‌اش آغاز می‌شود. از آنجایی که تومو، رفتاری مشابه با پسران دارد (مثلاً یک مبارز کاراته است)، جان اعترفا او را به مثابه یک پیشنهاد و قدردانی از دوستی‌شان تلقی می‌کند نه پیشنهادی برای آغاز یک رابطه عاشقانه.

تام این واکنش را به خود می‌گیرد و سعی می‌کند روی جنبه زنانه خود بیشتر کار کند تا بتواند نظر جان را جلب کند، چرا که او هنوز در چشمش «یکی دیگر از بچه‌ها» است. این در حالی است که جان، تومو را بخاطر همان جنبه‌های مردانه‌اش دوست دارد و نمی‌خواهد چیزی در او تغییر کند.

11. Kimi ni Todoke

عاشقانه عاشقانه
سال پخش 2011 – 2009
امتیاز IMDB 7.8
تعداد قسمت 38

انیمه Kimi ni Todoke، داستان ورود دختری به نام ساواکو کورونوما به دبیرستان جدیدش را روایت می‌کند. او به دلیل درونگرایی ذاتی‌اش اوقات بسیار سختی را در مدرسه دنبال می‌کند؛ چرا که نمی‌تواند دوستان جدید پیدا کند و حتی از سوی دیگران بخاطر قیافه‌اش که به ساداکو در فیلم حلقه است، مسخره می‌شود.

تنها کسی که به او روی خوش نشان می‌دهد کازهایا است که ذاتاً انسانی خوش قلب به نظر می‌رسد و دیگران را به خود جذب می‌کند. ساواکو می‌خواهد مثل او باشد، اما احساس می‌کند که کازهایا این رفتار را در قبال همه دارد و مهربانی‌اش نسبت به او از روی عادت بوده است. با این حال هرچه بیشتر به دل این رابطه می‌رویم متوجه می‌شویم که ساواکو درباره احساس کازهایا نسبت به خودش اشتباه می‌کند.

12. Shikimori’s Not Just A Cutie

عاشقانه عاشقانه
سال پخش 2022
امتیاز IMDB 6.6
تعداد قسمت 12

در این انیمه نقش‌های سنتی که به شخصیت‌های زن و مرد داده می‌شدند، مقداری تغییر کرده و شخصیت اصلی داستان دختری به نام شیکیموری می‌باشد که همواره در حال نجات دادن دوست پسر دست و پا چلفتی‌اش یعنی ایزومی می‌باشد. ایزومی در عوض شیکیموری را به خاطر بامزه بودن و سلیقه‌اش تحسین می‌کند و می‌داند که هرگز به خوبی او نخواهد بود.

Shikimori’s Not Just a Cutie، همانطور که از نامش پیداست سعی دارد نشان بدهد که زنان علاوه بر زیبایی ویژگی‌های قهرمانانه نیز دارند و سعی در از بین بردن نقش‌های سنتی دارد. این انیمه‌ی عاشقانه که درون‌مایه‌های ژانر برشی از زندگی نیز دارد را می‌توان تنها در یک روز تعطیل مشاهده کرد.

13. Aharen-san Is Indecipherable

عاشقانه عاشقانه
سال پخش 2022
امتیاز IMDB 7.0
تعداد قسمت 12

انیمه Ahren-san is Indecipherable، یکی از بهترین‌ها در نشان دادن عشق مخفیانه و آرام است و سعی شده بار دراماتیک داستان در کمترین مقدار ممکن بماند. در واقع، دو شخصیت اصلی داستان عشق‌شان را نه از طریق کلمات بلکه از طریق اعمالشان نشان می‌دهند؛ بدین ترتیب، زبان عشق در این انیمه، به بازی‌هایی که می‌کنند و غذاهایی که می‌خورند تقلیل داده شده است.

تمام این‌ها باعث شده که با یک انیمه جالب و خلاقانه روبرو باشیم که در رگه‌های آن احساسات شیرین و باثبات جریان دارد. Aharen-san Is Indecipherable تنها به جوک‌های و صحنه‌های بامزه ختم نمی‌شود و بیننده را مدام با صحنه‌های فوق‌العاده زیبا، پاداش می‌دهد.

14. Nisekoi

عاشقانه عاشقانه
سال پخش 2016 – 2014
امتیاز IMDB 7.2
تعداد قسمت 36

انیمه‌ی رنگارنگِ Nisekoi ممکن است گاه قابل حدس زدن و حتی شلخته بنظر برسد، با این حال می‌تواند تجربه‌ای جالب برای کسانی که طرفدار انیمه‌های عاشقانه‌ کلاسیک با درون‌مایه‌های دبیرستانی هستند، به بار بیاورد. این انیمه با ساختاری مشابه با رومئو و ژولیت آغاز می‌شود؛ دو نفر از اعضای دو خانواده که با یکدیگر در حال مبارزه هستند، عاشق یکدیگر می‌شوند.

بنظر می‌رسد که شیتوگه و راکو، عاشق یکدیگر هستند و به ملاقات هم می‌روند، در حالی که راکو به دختر همکلاسی‌اش یعنی کوزاکی اونودرا علاقه‌مند است. و در کنار آن، دختری اسرار آمیز از ده سال پیش، ذهن او را به خود مشغول کرده که احتمالاً کلیدی برای حل معماهای راکو باشد.

15. The Ice Guy & His Cool Female Colleague

عاشقانه عاشقانه
سال پخش 2023
امتیاز IMDB 6.7
تعداد قسمت 12

انیمه The Ice Guy & His Cool Female Colleague، روایتگر داستان هیمورو است که از نوادگان ارواح برفی می‌باشد. او در تلاش برای انطباق یافتن با زندگی مدرن است. هیمورو قابلیت‌هایی منحصر به فرد دارد؛ مثلاً زمانی که مضطرب می‌شود، احساساتش بر او چیره می‌شوند و می‌تواند کولاک‌های عظیم درست کند. بالعکس، زمانی که او بر احساساتش چیره می‌شود، می‌تواند این قدرت را کنترل کند و به جایش آدم برفی و خانه‌های اسکیمویی بسازد.

هیمورو متوجه می‌شود عاشق همکارش فویوتسوکی شده است و فویوتسوکی نیز مخفیانه شیفته قدرت‌ها و عجایب هیمورو می‌باشد. این انیمه‌ی خلاقانه، داستانی جالب در ژانر عاشقانه ارائه می‌کند که طرفداران انیمه نباید آن را از دست بدهند.

16. Kokoro Connect

عاشقانه عاشقانه
سال پخش 2012
امتیاز IMDB 7.4
تعداد قسمت 17

انیمه Kokoro Connect، یکی از موضوعات کلاسیک سبک عاشقانه یعنی، مثلثِ عشقی را به نمایش می‌کشد؛ سبکی که بارها و بارها در طول تاریخ روایت داستان آزموده شده و جای پای محکمی برای خود ساخته است. این انیمه با اضافه کردن توییستی ماورا الطبیعی به این سبک، داستانی بسیار خاص بوجود آورده؛ تایچی، یوشیفومی، یوی، یوری و هیمکو شخصیت‌های اصلی داستان هستند که همگی عضو کلاب تحقیقات فرهنگی نیز می‌باشند.

همه چیز به خوبی در حال پیش‌روی است تا اینکه یک موجود اسرار آمیز با اسم Heartseed زندگی آن‌ها را زیر و رو می‌کند؛ او با قدرت ماورا الطبیعی‌اش کاری می‌کند که این پنج نفر، جسم خود را با یکی دیگر از اعضا عوض کنند. نتیجه به دست آمده این است که این افراد، بسیار بیشتر از آنچه که نیاز است از رازها و زندگی شخصی دوستان خود باخبر می‌شوند. در طول داستان Kokoro Connect با بهترین جنبه‌ها و بدترین‌ جنبه‌های زندگی هر کدام از شخصیت‌ها روبرو می‌شویم.

17. After The Rain

عاشقانه عاشقانه
سال پخش 2018
امتیاز IMDB 7.4
تعداد قسمت 12

انیمه After the Rain، عاشقانه‌ای نسبتاً متفاوت در میان انیمه‌ها می‌باشد که نه تنها درباره عشق است، بلکه به موضوعاتی نظیر بهبود یافتن نیز می‌پردازد. شخصیت اصلی داستان، دختری به نام آکیرا تاچیبانا است که پس از مصدومیت نمی‌تواند ورزش موردعلاقه‌اش را دنبال کند و در مسیر بهبودی خود وارد عشقی معصومانه و یک طرفه نسبت به رئیس خود در رستوران می‌شود.

در این انیمه رابطه آکیرا و آقای کوندو با قرارهای معصومانه و صحبت درباره زندگی روزمره پیش می‌رود. به مرور آکیرا یاد می‌گیرد که از لحظات عادی در زندگی روزمره‌اش لذت ببرد و آقای کوندو نیز تحت تأثیر این رابطه، به دنبال علاقه اصلی‌اش یعنی ادبیات می‌رود.

این انیمه‌ی زیبا و احساسی، برای طرفداران سبک عاشقانه از بایدها به حساب می‌آید.

18. Science Fell in Love, So I Tried to Prove It

عاشقانه عاشقانه
سال پخش 2022 – 2020
امتیاز IMDB 6.9
تعداد قسمت 24

در انیمه Science Fell in Love, So Tried to Prove it به سراغ موضوعی بسیار خاص در سبک رمنس می‌رویم؛ دو شخصیت اصلی دانشجویانی کم‌تجربه در دانشگاه سایتاما هستند؛ آیامه هیمورو و شینیا یوکیمورا، دو دانش‌آموز برتر رشته علوم هستند که با وجود عشقی دو طرفه، از عمق احساسات خود نامطمئن هستند. به همین دلیل با اتکا به روش‌های علمی سعی می‌کنند میزان عشق خود را اندازه گیری کنند!

موضوع عشق واقعی در اینجا به شکلی علمی بررسی می‌شود؛ شینیا و آیامه از تمامی تکنیک‌های موجود در کتاب‌های رشته خود استفاده می‌کنند تا به نتیجه‌ای قطعی درباره پتانسیل عشق برسند. جریانات عاشقانه دیگری نیز در انیمه وجود دارد، البته بدون آزمایش‌های علمی!

19.  Yona of The Dawn

عاشقانه عاشقانه
سال پخش 2015 – 2014
امتیاز IMDB 8.0
تعداد قسمت 24

این انیمه درباره شخصیتی به نام یونا است، که به یکباره زندگی خود را در شُرف فروپاشی می‌بیند؛ در قلمرویِ این پرنسس کودتایی شکل می‌گیرد و سبب از بین رفتن قدرت او و خانواده‌اش می‌شود. پس از این واقعه او همه را از دست می‌دهد به جز بادی‌گارد شخصی‌اش یعنی هاک. او به یونا کمک می‌کند تا مهارت‌های مبارزه خود را بهبود ببخشد و خیلی زود تبدیل به یک تیرانداز با استعداد می‌شود که می‌تواند از پس تعقیب‌کننده‌های خود بربیاید.

یونا از احساس واقعی هاک نسبت به خود آگاه نیست؛ او از زمانی که دوست‌های کودکی بوده‌اند، نسبت به پرنسس یونا علاقه‌مند بوده است. تفاوت انیمه Yona of the Dawn با خیلی انیمه‌های دیگر در این می‌باشد که سعی نمی‌کند شکل‌گیری رابطه این دو را پنهان کند؛ بیننده از همان ابتدا می‌تواند حدس بزند که بین یونا و هاک قرار است رابطه‌ای عاشقانه شکل بگیرد، نکته مثبت انیمه در روایت و نحوه پیشرفت این رابطه است.

20. My Dress-Up Darling

عاشقانه عاشقانه
سال پخش 2022
امتیاز IMDB 8.0
تعداد قسمت 12

انیمه My Dress-Up Darling، یکی از عناوین برجسته در زمستان 2022 بود. موضوع این انیمه پیرامون فرهنگ کازپلی جریان دارد. شخصیت اصلی داستان پسری خجالتی به نام واکانا گوجو می‌باشد که سرگرمی مورد علاقه ساختن عروسک‌های جشن هینا است، با این حال دیگران همواره او را مسخره می‌کنند و بخاطر سرگرمی‌های غیر معمولش دستش می‌اندازند.

مارتین کیتاگاوا که محبوب‌ترین دختر مدرسه به حساب می‌آید، به عادت‌های واکانا علاقه نشان می‌دهد و از او می‌خواهد که یک کازپلی از شخصیت مورد علاقه انیمه‌اش برای او بسازد. مارتین و واکانا خیلی زود با هم صمیمی می‌شوند و چیزهای زیادی درباره زندگی روزمره، عشق و کازپلی به یکدیگر می‌آموزند.

21. Your Lie in April

عاشقانه عاشقانه
سال پخش 2018 – 2014
امتیاز IMDB 8.6
تعداد قسمت 25

انیمه Your Lie in April، بهترین گزینه برای کسانی می‌باشد که می‌خواهند احساساتی عمیق در آن‌ها جریان پیدا کند. این انیمه درباره یک پیانیست اعجوبه به نام کوزِی است پس از مرگ مادرش علاقه‌اش به موسیقی را از دست می‌دهد، افسرده می‌شود و دنیا برایش رنگ می‌بازد.

کوزی با دختر نحیف ویولونیستی که مشکل کمبود خون دارد آشنا می‌شود، این دختر که کائوری نام دارد با وجود سلامت رو به زوالش نمی‌گذارد علاقه‌اش به موسیقی و زندگی کم بشود. آشنایی با او، سبب می‌شود که کوزی دوباره رو به نواختن بیاورد و با تکیه بر علاقه مشترک، وارد رابطه‌ای دل‌انگیز با کائوری می‌شود.

22. The Angel Next Door Spoils Me Rotten

عاشقانه عاشقانه
سال پخش 2023
امتیاز IMDB 7.5
تعداد قسمت 12

امانه و ماهیرو در یک ساختمان زندگی می‌کنند و به یک مدرسه می‌روند، اما تا زمانی که امانه در روزی بارانی چترش را به ماهیرو پیشنهاد می‌کند، آنها با یکدیگر آشنا نمی‌شوند. برای جبران محبت او، ماهیرو از او می‌خواهد که به خانه‌اش بیاید و برای او غذا درست کند؛ سپس رابطه این دو، پیشرفت می‌کند و به مرور عمیق می‌شود.

 انیمه The Angel Next Door Spoils Me Rotten، داستان عاشقانه شیرینی به نمایش می‌گذارد که دو غریبه، از دوستی ساده به عشقی جدایی ناپذیر می‌رسند.

23. Wotakoi: Love Is Hard For Otaku

عاشقانه عاشقانه
سال پخش 2021 – 2018
امتیاز IMDB 7.5
تعداد قسمت 14

در حالی که خیلی از رمنس‌ها در ستینگ مدرسه جریان دارند، انیمه Wotakoi: Love is Hard for Otaku، عشق در محل کار را به تصویر می‌کشد. در اینجا اشاره‌های زیادی به فرهنگ عام ژاپنی می‌شود که ممکن است برای بینندگان غیر بومی کمی غیر قابل درک باشد، اما در عین حال شخصیت‌ها را بسیار باور پذیر کرده است.

نارومی یک کارمند می‌باشد که در ایجاد تعادل بین زندگی شخصی و کاری‌اش به مشکل برخورده است. او گرایش زیادی به سرگرمی‌های اوتاکو (مانگا، انیمه و…) دارد و پنهان کردن این علاقه در محیط کار برایش دشوار است. هیروتاکا، همکار و کراشِ او در محل کار هیچ مشکلی با این قضیه ندارد و همواره درباره عادت‌هایش با او صحبت می‌کند.

انیمه Wotakoi را می‌توانید در سرویس استریم Amazon Prime مشاهده کنید.

24. Toradora!

عاشقانه عاشقانه
سال پخش 2009 – 2008
امتیاز IMDB 8.0
تعداد قسمت 25

شخصیت پردازی Tsundre (شخصیت‌هایی که در ابتدا سرسخت و نامعطف هستند اما به مرور نرم می‌شوند) پیش از انیمه Toradora!، از محبوبیت بالایی برخوردار نبودند و با این انیمه بود که این تیپ شخصیت‌ها مرسوم شدند.

تایگا آیساکا کاملاً یک Tsundre است که بر خلاف ظاهر دوست‌داشتنی و ظریفش، سرسختی زیادی از خود بروز می‌دهد. ریوجی تاکاسو که تایگا به او علاقه دارد، مردی احساساتی است که از تمیز کردن و خانه‌داری لذت می‌برد؛ این دو در ابتدا از یکدیگر متنفر هستند، اما تایگا به مرور متوجه می‌شود که او را دوست دارد. رابطه او با ریوجی، سبب رشد و تغییرات شخصیتی عمیقی در تایگا می‌شود.

25. Love, Chunibyo and Other Delusions

عاشقانه عاشقانه
سال پخش 2014 – 2012
امتیاز IMDB 7.4
تعداد قسمت 26

انیمه Love, Chunibyo and Other Delusions، شخصیت یوتا را دنبال می‌کند؛ کسی که به تازگی از حالت چونیبیو رها شده است (چونیبیو، به حالتی اطلاق می‌شود که شخص ایده‌های غیرواقعی نسبت به ذات واقعیت دارد که بیشتر شبیه به توهم هستند). یوتا با دختری به نام ریکا آشنا می‌شود که او را یاد گذشته‌اش می‌اندازد؛ چرا که ریکا در چونیبیو به سر می‌برد و نسبت به این حالت افتخار می‌کند.

ریکا دوست دارد که یوتا را قانع کند که در توهمات و دنیای ذهنی‌اش با او همراه شود؛ اما توجه یوتا به او، عمیق‌تر از این حرف‌هاست و دوست دارد چیزهای دیگری از ریکا بفهمد. این دو به مرور بهم نزدیک‌تر می‌شوند و به آشنایی بسیار عمیقی نسبت به یکدیگر می‌رسند.

26. Your Name

عاشقانه عاشقانه
سال پخش 2016
امتیاز IMDB 8.4
تعداد قسمت

انیمه Your Name، پس از انتشارش در سال 2016 خیلی زود تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین انیمه‌ها شد و یکی از زیباترین داستان‌های عاشقانه را ارائه می‌کند. میتسوشا و تاکی، به شکلی تصادفی و عجیب بدن خود را با یکدیگر عوض می‌کنند و مجبورند بجای دیگری زندگی کنند. زندگی این دو تفاوت‌های عمیقی دارد؛ مثلاً در حالی که میتسوشا دختری روستایی است، تاکی در شهر توکیو زندگی می‌کند.

با وجود اینکه Your Name، داستانی عاشقانه است اما همواره به بیننده این احساس را می‌دهد که اتفاقی تراژیک در حال رخ دادن می‌باشد. در اینجا شاهد عاشقانه‌ای در دل شرایطی بسیار عجیب و غیرمنتظره هستیم، که دو عاشق با وجود موانع بسیار زیاد، در تلاش هستند به یکدیگر برسند.

Your Name، یکی از زیباترین انیمه‌های عاشقانه‌ای است که می‌توانید بیابید.

27. My Teen Romantic Comedy SNAFU

عاشقانه عاشقانه
سال پخش 2023 – 2013
امتیاز IMDB 7.9
تعداد قسمت 41

انیمه My Teen Romantic Comedy SNAFU، پستی و بلندی‌های زیادی دارد. شخصیت اصلی، یعنی هاچیمان هیکیگایا، از خودبینی مفرط رنج می‌برد و شیفته خودش است، در عین حال از دیگران نفرت دارد. او معتقد است که هیچ لذتی در هیچ کاری نیست و جوانی‌اش را از دست داده است. معلم او برای اصلاح رفتارش، مجبورش می‌کند که در کلاب Volunteer Social عضو بشود. هدف اعضای این گروه، کمک کردن به دیگران برای رسیدن به اهدافشان می‌باشد؛ او در کنار یوکینو، سعی می‌کند که به دیگران کمک کند. هاچیمان خیلی زود هم به او و هم به دیگران نزدیک می‌شود.

28. Ouran High School Host Club

عاشقانه عاشقانه
سال پخش 2006
امتیاز IMDB 8.2
تعداد قسمت 26

انیمه‌ی Ouran High School Host Club در میان طرفداران حرفه‌ای انیمه جایگاهی ویژ دارد که بی‌دلیل نیست؛ چرا که با یکی از به یاد ماندنی‌ترین آثار سبک عاشقانه کمدی روبرو هستیم. تقریباً هر انیمه‌باز حرفه‌ای آن را دیده است و با شنیدن موسیقی ابتدایی آن خاطرات بسیاری به یاد می‌آورد.

شخصیت اصلی این انیمه دختری به نام هاروچی فوجیوکا است که یک گلدان گران‌قیمت را در مدرسه‌ می‌شکند و برای جبران خسارت آن باید به عنوان یک پسر در کلاب، میزبانی کند. با ایجاد چنین داستانی، انیمه سعی می‌کند که ساختارهای سبکی شوجو را یکی یکی به سخره بگیرد. Ouran High School Club، ابداً خودش را جدی نمی‌گیرد. اگر آن را تاکنون ندیده‌اید بهتر است هرچه زودتر به تماشای این انیمه جذاب بپردازید.

29. Rascal Does Not Dream of Bunny Girl Senpai

عاشقانه عاشقانه
سال پخش 2019 – 2018
امتیاز IMDB 8.1
تعداد قسمت 14

انیمه Rascal Does Not Dream of Bunny Girl Senpai، به نظر نرمال و عادی شروع می‌شود تا اینکه یک توییست ماورا الطبیعی تصورات بیننده را بهم می‌زند که آن را از دیگر آثار هم دوره خود متمایز می‌کند. شخصیت اصلی داستان فردی به نام ساکوتا ازوساگاوا می‌باشد که یک انسان کاملاً عادی است؛ او یک روز به شکلی تصادفی دختری به نام مای را می‌بیند. ساکوتا تنها کسی است که می‌تواند مای را ببیند. این دختر، یک بازیگر موفق است که اکنون تصمیم گرفته از فضای شغلی‌اش فاصله بگیرد.

ساکوتا پس از این واقعه، تمام تمرکزش را معطوف به این سوال می‌کند که چرا هیچکس جز او نمی‌تواند مای را ببیند. این دو خیلی زود با هم صمیمی می‌شوند و با هم به کنکاش درباره زندگی بزرگسالی می‌پردازند. این انیمه روانشناسی عمیقی درباره سندروم بزرگسالی ارائه می‌کند.

انیمه Rascal Does Not Dream of Bunny Girl Senpai در پلتفرم‌های نت‌فلیکس، Crunchyroll و Hulu در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

30. Kamisama Kiss

سال پخش 2016 – 2012
امتیاز IMDB 8.1
تعداد قسمت 31

با وجود اینکه بعضی‌ها معتقد هستند انیمه Kamisama Kiss از Inuyasha تقلید کرده است، اما وقتی که نگاهی نزدیک‌تر می‌اندازیم می‌بینیم که این گزاره حقیقت ندارد. این انیمه یک شوجوی فانتزی محشر است که هر کسی را به خنده خواهد انداخت.

داستان از این قرار است که نانامی، یک شبه از زندگی کردن در خیابان به مرتبه خدای معبد میکاجه، می‌رسد. نانامی با یک یوکای (موجودی از دنیای دیگر) که در واقع روباهی کله شق می‌باشد، آشنا می‌شود. با وجود اینکه رابطه بین انسان‌ و یوکای‌، تابو محسوب می‌شود اما این دو عاشق یکدیگر می‌شوند و به هم کمک می‌کنند که از جنبه‌های مختلفی رشد کنند. رابطه آن‌ها را می‌توان یکی از سالم‌ترین و زیباترین روابطی دانست که در دنیای انیمه به نمایش درآمده است و همین سبب می‌شود که Kamisama Kiss یکی از خاص‌ترین و بهترین عاشقانه‌هایی باشد که می‌توانید پیدا کنید.

31. Maid-Sama!

عاشقانه عاشقانه
سال پخش 2011 – 2010
امتیاز IMDB 7.9
تعداد قسمت 28

Maid-Sama!، یکی از پرطرفدارترین انیمه‌ها می‌باشد که همین الان هم تبدیل به اثری کلاسیک شده است. شخصیت اصلی داستان، دختری بسیار خاص و مستقل به نام میساکی ایوزاوا است که برای گذران زندگی روزمره در یک کافه کار می‌کند؛ از ویژگی‌های جالبش می‌توان به این اشاره کرد که او به چرندیات هیچکسی بها نمی‌دهد و می‌توان نام او را در میان برترین شخصیت‌های مونث دنیای انیمه قرار داد.

میساکی، به مرور عاشق فردی به نام تاکومی می‌شود؛ تاکومی که از مشتریان کافه است، در ابتدا به اذیت کردن او می‌پردازد، اما پس از مدتی می‌تواند اعتماد میساکی را به دست بیاورد و رابطه‌ای عمیق بینشان شکل می‌گیرد.

البته گفتنی است که انیمه Maid-Sama تمام داستان را روایت نمی‌کند و برای فهمیدن پایان واقعی آن باید به سراغ مانگا بروید.

32. Horimiya

عاشقانه عاشقانه
سال پخش 2021
امتیاز IMDB 8.1
تعداد قسمت13

انیمه Horimiya، برخلاف بسیاری از آثار دیگر در این سبک، به سراغ بازی‌های موش و گربه‌ای در ارائه داستان خود نمی‌رود و در بیان شالوده‌های خود بسیار مستقیم عمل می‌کند. در این انیمه به سراغ عشق هیوکو هوری و ایزومی میامورا در فضای دبیرستان می‌رویم و بالا و پایین‌های این رابطه را دنبال می‌کنیم.

انیمه‌ی Horimiya، علاوه بر این رابطه، شخصیت‌های فرعی را نیز به خوبی پرورش می‌دهد و روابط رمانتیک بین آن‌ها به خوبی شکل می‌گیرد. تک تک روابط در اینجا شکلی واقع‌گرایانه دارند، چرا که روایت داستان فرصت نفس کشیدن به هر کدام می‌دهد و در ارائه پیچش‌های داستانی صبور عمل می‌کند. خیلی طولی نکشید تا Horimiya خودش را به عنوان یکی از انیمه‌های برتر قرن 21 در سبک عاشقانه، جا بیندازد. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند نسخه اضافی از این سری با نام Horimiya: Piece که در تابستان امسال پخش شد را نیز مشاهده کنند.

33. The Quintessential Quintuplets

عاشقانه عاشقانه
سال پخش 2021 – 2019
امتیاز IMDB 7.7
تعداد قسمت 24

انیمه The Quintessential Quintuplets نه تنها یکی از بهترین انیمه‌ها در سبک عاشقانه به حساب می‌آید، یلکه بطور کلی در دنیای انیمه جایگاهی ویژه دارد. در این انیمه‌، مقدار فن سرویس کمترین مقدار ممکن است و تمرکز اصلیِ اثر بر روی توسعه‌ی شخصیت‌ها، امید‌ها، آرزوها و روابطِ موجود می‌باشد.

در اینجا، داستان پسر درس‌خوان و ممتاز مدرسه یعنی فوتارو اوسوگی را دنبال می‌کنیم که باید در درس‌های پنج خواهر که پنج قلوهای مشابه هستند، به آن‌ها کمک کند. در طول داستان، این خواهرها، یعنی ایشیکا، نینو، میکو، یوتسوبا و ایتسوکی چیزهای بسیاری نه تنها درباره درس بلکه درباره زندگی بطور کلی، از فوتارو می‌آموزند. آن‌ها سخت تلاش می‌کنند تا نمره‌های بهتری بگیرند، آدم‌های بهتری بشوند و عشق واقعی را در زندگی خود بیابند.

34. Ao Haru Ride

عاشقانه عاشقانه
سال پخش 2014
امتیاز IMDB 7.5
تعداد قسمت 14

این انیمه درباره‌ی مأموریت یک دختر برای پیدا کردن کراش دوران مدرسه‌اش پس از گذشت سه سال است. در Ao Haru Ride، فوتابا یوشیکا به دنبال کو تاناکا می‌گردد. با وجود اینکه چندین نفر به دنبال بدست آوردن دل فوتابا هستند، اما او سعی می‌کند تمام آن‌ها را دور نگه دارد و کو تنها کسی است که او واقعاً دوستش دارد. او به دلیل زیبایی‌اش در دوران مدرسه، مورد حسادت دیگر دختران نیز بود و در تلاش است که اینبار از به دست آوردن نتیجه قبلی بپرهیزد.

پس از اینکه کو به یکباره مدرسه را رها کرد و در کلاس‌ها پیدایش نشد، فوتابا دیگر او را ندیده است، اما تنها خاطرات خوش او از دوران مدرسه‌اش به کو ختم می‌شود. پس از اینکه فوتابا باخبر می‌شود کو بازگشته است، برای دیدنش هیجان زده می‌شود، اما در عین حال تغییرات زیادش او را شگفت‌زده می‌کند. انیمه Ao Haru Ride، تجربه‌ای شگفت‌انگیز از داستانی عاشقانه به بینندگان ارائه خواهد کرد.

35. Nana

عاشقانه عاشقانه
سال پخش 2007 – 2006
امتیاز IMDB 8.5
تعداد قسمت 50

نانا یکی از تحسین‌شده‌ترین انیمه‌های سبک جوسه از نظر منتقدان است و بی‌گمان یکی از برترین انیمه‌های عاشقانه‌ای که هم‌اکنون می‌توانید تماشا کنید. نانا کوماتسو که خانواده‌اش از طبقه‌ی کارگر هستند همه‌چیز را رها کرده و با دوستش به توکیو می‌رود. نانا اوساکی، برعکس او یک فرد بی‌قیدوبند و عشق راک است که در یک بند موسیقی هم خوانندگی می‌کند و خانه‌ی آبا و اجدادی‌اش را ول کرده تا رویای موزیسین‌شدن را دنبال کند. این دو خیلی زود با هم دوست می‌شوند. اوساکی کاراکتر مشهورتری است که بی‌دلیل هم نیست. از نظر نویسندگی یکی از بهترین شخصیت‌های زن انیمه‌ای شناخته می‌شود که برای اینکه اسم و رسمی برای خود بهم بزند بر مشکلات زیادی فائق می‌آید. او با رین هونجو، یک گیتاریست معروف هم، وارد رابطه‌ی عاشقانه می‌شود. انیمه Nana از طریق سرویس Hulu، قابل مشاهده است.

36. Clannad

عاشقانه عاشقانه
سال پخش 2008 – 2007
امتیاز IMDB 7.8
تعداد قسمت 24

Clannad در بین انیمه‌هایی که با محوریت موضوع بلوغ جوانان ساخته شده‌اند یک اثر کلاسیک است و یکی از بهترین مجموعه‌های عاشقانه حساب می‌شود. به علاوه، معروف است که بدجوری اشک بیننده‌هایش را درمی‌آورد. داستان آن درباره‌ی تومویا اوکازاکی است، جوان دبیرستانی‌ای که مادرش را از دست داده و پدرش را هم تقریبا هیچ‌وقت نمی‌بیند (چون همیشه سر کار است) و باید خودش را در چنین وضعیتی جمع‌وجور کند. تومویا مدرسه می‌رود ولی بیشتر زندگی‌اش مثل ربات است و از سر عادت‌های همیشگی جلو می‌رود. تومویا با ناگیسا (Nagisa) آشنا می‌شود، دختری که چون بیشتر روزهای سال‌ قبلی را مریض بوده دوباره دارد از اول در کلاسش شرکت می‌کند. تومویا می‌خواهد کمکش کند و بنابراین به یک محفل ادبی و نمایشنامه‌نویسی می‌پیوندند. از اینجا به بعد هر دو شوق‌شان به زندگی بیشتر می‌شود. داستان این انیمه‌ هم زندگی آنها را از سال‌های نوجوانی تا بزرگسالی و تا وقتی که با هم ازدواج می‌کنند دنبال می‌کند،‌ اما متاسفانه پایان خوشی ندارد. Clannad را می‌توانید در شبکه‌های استریم وودو و آمازون پرایم تماشا کنید.

37. Given

عاشقانه عاشقانه
سال پخش 2019
امتیاز IMDB 8.3
تعداد قسمت 11

Given یکی از واقع‌گرایانه‌ترین انیمه‌های عاشقانه‌ای است که تاکنون عرضه شده و میان انیمه-مانگاهایی که رابطه بین دو پسر را مجسم می‌کنند، یکی از سالم‌ترین و پاک‌ترین روابط را نشان می‌دهد. بنابراین برای طرفدارانی که از مشکلات معمول این ژانر خسته شده‌اند گزینه‌ی خوبی است. ریتسوکا، مافویو، آکی‌هیکو و هاروکی به‌خاطر عشق مشترکی که به موسیقی‌ها دارند در این انیمه یک باند موسیقی می‌سازند. ریتسوکا و مافویو زوج اصلی این سری هستند و رابطه‌شان بعد از اینکه چندتا از اختلافات فردی‌شان برطرف شد شکوفا می‌شود. ریتسوکلا تا قبل از آشنایی با مافویو از عشق بی‌خبر بود، و مافویو هم هنوز به‌خاطر خودکشی دوست سابقش سرگردان بود. این فیلم روی رابطه‌ی بین آکی‌هیکو و هاروکی هم که آغاز رابطه‌شان پرتلاطم‌تر بود توجه دارد. آکی‌هیکو نمی‌تواند به تعهدش چندان وفادار بماند اما می‌خواهد برای خاطر هاروکی هم که شده آدم بهتری شود. این انیمه را می‌توان از سرویس کرانچی‌رول تماشا کرد.

38. I Want to Eat Your Pancreas

عاشقانه عاشقانه
س 2018
امتیاز IMDB 8.0
تعداد قسمت

I Want to Eat Your Pancreas انیمه‌ای است جان‌گداز که اشک هر بیننده‌ای را درمی‌آورد. درباره‌ی دختری به نام ساکورا است که با وجود بیماری لاعلاج پانکراس خود، می‌خواهد این مدت باقی‌مانده را به بهترین نحو بگذارند و از آن به نحو احسن استفاده کند. یک روز، هاروکی با دفترچه خاطرات او مواجه شده و به رازهایش پی می‌برد. ساکورا هیچوقت حتی به نزدیک‌ترین دوستانش هم درباره‌ی بیماری‌‌اش نگفته بود، اما حالا یک غریبه از این موضوع خبردار شده بود. به‌خاطر این راز بهم نزدیک‌تر می‌شوند و قبل از اینکه دیر شده می‌خواهند همه‌جور سفر و ماجراجویی‌ای را با هم تجربه کنند. پایان این داستان قلب را ذوب می‌کند و هاروکی می‌فهمد قبل از اینکه زیادی دیر می‌شد باید اعتراف می‌کرد، اما از لحاظی هم امیدوارکننده است و از این می‌گوید که چگونه لحظه‌ی آخر می‌توان تصویر مثبتی از خود به جا گذاشت. این انیمه در سرویس نتفلیکس قابل تماشا است.

39. Kaguya-Sama: Love is War

عاشقانه عاشقانه
سال پخش 2023 – 2019
امتیاز IMDB 8.5
تعداد قسمت 43

طرفدارانی که دنبال انیمه‌ای می‌گردند که آنها را آنقدر بخنداند که قهقهه بزنند گزینه‌ای بهتر از Kaguya-Sama: Love Is War پیدا نمی‌کنند. این سریال انقلابی را به‌راحتی می‌توان یکی از بهترین‌های سبک عاشقانه حساب کرد که همزمان هم جدی است و هم شوخ‌طبع – هم جنگ‌های روانی مشابه دث نوت دارد و هم مسخرگی و سادگی معصومانه‌ی بهترین انیمه‌های شوجو. کاگویا و میوکی هر دو بهم تعلق خاطر دارند اما آنقدر مغرور و متکبرند که نمی‌توانند به آن اعتراف کنند. همدیگر را مجبور به تحمل بازی‌های ذهنی مسخره کرده و فکر می‌کنند اینگونه طرف مقابل بالاخره وا می‌دهد و راز دلش را فاش می‌کند. در این حین و بین هم دوستانشان عشق‌های پرآب‌وتابی تجربه می‌کنند، مثل رابطه‌ی بین  میکو آی‌نوی ایده‌آل‌گرا و یو ایشیگامی دان‌دره (همانطور که پیش‌تر توضیح داده شد Dandere کاراکتری انیمه‌ای می‌باشد که خجالتی و غیراجتماعی است). این انیمه را می‌توان در سرویس‌های کرانچی‌رول و هولو تماشا کرد.

40. Fruits Basket

عاشقانه عاشقانه
سال پخش 2021 – 2019
امتیاز IMDB 8.6
تعداد قسمت 63

Fruits Basket یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های شوجو است که گرد و غبار زمان هم کهنه‌اش نکرده و آنقدر جذابیت دارد که حتماً می‌تواند توجه آنهایی که دل‌باخته‌ی این ژانر نیستند را هم جلب کند. توهرو هوندا پروتاگونیستی دوست‌داشتنی و زیادی مهربان است ولی همین ویژگی‌اش است که قوس شخصیتی‌اش را کامل می‌کند. او بعد از مرگ مادرش در چادری بیرون از منطقه‌ی سوهما زندگی‌اش را ادامه می‌دهد. بعد از اینکه گردباد خانه‌اش را از بین برد اهالی سوهما آن را نزد خود آورده و به او خانه می‌دهند. توهرو متوجه می‌شود آنها نفرین شده هستند و درگیر مشکلات این طایفه می‌شود، اما از اینکه فرصت ملاقات با این همه آدم جالب را پیدا کرده قدردان و خرسند است. توهرو برای این طایفه منبع سلامتی می‌شود چون خیلی از آنها از طرف خانواده آزار دیده‌اند، و رابطه‌اش با کیو هم عاشقانه‌ی بی‌نقصی است. Fruits Basket انیمه‌ی امیدبخشی می‌باشد که می‌تواند احساسات هر کسی را برانگیخته کند. همه‌ی اینها باعث می‌شود Fruits Basket جایگاه بهترین انیمه‌ی عاشقانه‌ی قرن بیست و یکم را تصاحب کند.

جمع بندی

همانطور که می‌بینید لیستی بسیار طولانی از بهترین انیمه‌های سبک عاشقانه فراهم شده است و باور کنید که هنوز هم ی‌توان نام‌های بیشتری به آن افزود! در میان این انیمه‌ها، ژانر عاشقانه یکی از محبوب‌ترین سبک‌ها به حساب می‌آید و هر سال شاهد معرفی انیمه‌های زیادی در این سبک و ترکیب آن با دیگر ژانرها هستیم. امیدوارم از تماشای انیمه‌های معرفی شده لذت ببرید.

بهترین انیمه‌های سبک عاشقانه کدام‌اند؟

Fruits Basket, Kaguya-Sama: Love is War, I Want to Eat Your Pancreas, Given, Clannad

CBR

برچسب‌ها:

نظر شما