شناسهٔ خبر: 60243366 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

15 تا از بهترین فیلم های وحشتناک جنگی هالیوود

ترکیب جهنمی جنگ و وحشت

صاحب‌خبر -

به نظر می‌رسد جنگ و وحشت مانند یک تطابق کامل در جهنم ساخته شده‌اند؛ فیلم‌ های ترسناک جنگی یک زیرژانر هیجان‌انگیز و جذاب هستند که واقعاً در پس‌زمینه درگیری‌های تاریخی، فاکتور خون و خشونت را تقویت می‌کنند. اکنون ما در ویجیاتو می‌خواهیم در این مطلب به معرفی بهترین فیلم های ترسناک جنگی بپردازیم.

سبک داستان نویسی دست کم گرفته شده اما مؤثر این جنس آثار، برای دهه‌ها مخاطبان را خیره به فضای خود کرده است، و تنها بهترین آنها، مدت‌ها پس از انتشار تیتراژ پایانی، تأثیری ماندگار بر بینندگان می‌گذارد. این لیست از فیلم‌ های ترسناک جنگی ثابت می‌کند که تنها چیزی که از خود جنگ وحشتناک‌تر است، زمانی است که شما گرگینه‌ها، زامبی‌ها و دیگر هیولاهای ماوراء طبیعی را به درون این ترکیب می‌اندازید. از زامبی‌های نازی گرفته تا داستان‌های روان‌شناختی وحشتناک، ارواح شیطانی شرور و موجودات مرموز، فیلم‌های ترسناک که در طول جنگ‌ اتفاق می‌افتند، واقعاً اثر خود را در سینما به جا گذاشته‌اند.

در حالی که ادغام موضوعات جنگی با عناصر ترسناک در رمان‌ها، کمیک‌ها و رمان‌های گرافیکی رایج است، در فیلم این ژانر به جایگاهی تبدیل شده است که عمدتاً توسط تولیدات مستقل و کم‌هزینه پر می‌شود، و گاه با ژانر اسلشر ادغام می‌شود. هنگامی که فیلم ترسناک جنگی به خوبی ساخته شود، می‌تواند یک حمله به یاد ماندنی به تاریک ترین مناطق روان انسان باشد و ترس از دشمنان ما را با ترس نامحدود از تخیل خودمان ترکیب کند. پس بیایید نگاهی به برخی از بهترین فیلم های ترسناک اما این بار با عطر و طعم ژانر جنگی بیندازیم.

The Keep

The Keep The Keep

فیلم‌ های ترسناک در سراسر دهه 1980 میلادی رایج بودند و در این دوره فیلم‌های کمی با عناصر جنگی و ترسناک وجود داشت (مثلاً «Predator»)، اما «The Keep» به دلیل موسیقی متن پویا و ترکیب منحصربه‌فرد مضامین جنگ جهانی دوم متمایز است. با تکیه بر اساطیر یهودی وقتی نازی‌ها یک نیروی مخرب باستانی را از قلعه‌ای در رومانی رها می‌کنند، کشتاری که رخ می‌دهد نیازمند راه‌حل نسبتاً بعید است: مشارکت بین یک محقق یهودی و سربازان نازی در حال فرار.

این اثر سینمایی یکی از اولین فیلم‌های بلند کارگردان مایکل مان (پس از اولین فیلم او در سال 1981)، بر اساس رمانی از فرانسیس پل ویلسون، نویسنده‌ای که به‌خاطر بررسی ایده آنتاگونیسم به‌عنوان موضوعی پیچیده که شامل اجبار است، ساخته شده است. این یعنی همکاری دشمنان سنتی در برابر دشمنی مخرب‌تر و بزرگ‌تر که قادر به خشونت بی رویه است. داستان The Keep برگرفته از کهن الگوی اساطیری یهودی گولم است، شخصیتی گِلی که برای انتقام از اشتباهات گذشته (معمولاً خطاهایی که علیه قوم یهود مرتکب می‌شوند) برمی‌خیزد.

Overlord

Overlord Overlord

رفتن از سال 1983 تا 2018 می‌تواند کمی شوک فرهنگی در دنیای سینما باشد، اما حتی با گذشت 35 سال از «The Keep»، فیلم‌هایی مانند «Overlord» همچنان به ویژگی‌های پیشینیان خود پایبند هستند. فیلم «Overlord» به کارگردانی جولیوس اوری، فیلمساز استرالیایی، نمونه مناسبی از هیبریدی تقویت‌شده با ساختار مدرن فیلم‌سازی است. این یعنی وجود ترس‌های حیرت‌انگیز و بسیاری از اشتباهات بالقوه مرگبار در مسیر پایانی غرق در خون.

اما علیرغم طرح اکشن سنگین، این فیلم به ریشه‌های جنگی و ترسناک خود وفادار می‌ماند، نور را در زمان مهم پایین نگه می‌دارد و موسیقی متن محیطی خیره‌کننده‌ای را توسط جد کورزل، مردی که پشت صداهای شوم «بیگانه: پیمان» است، ارائه می‌کند. فراموش نکنید «Overlord» بخشی از یک زیر ژانر فیلم‌های زامبی نازی است که اخیراً محبوب شده است. این فیلم مفهوم خود را با زامبی‌های ابرسرباز نازی که توسط آزمایش‌های علمی و پزشکی ساخته شده‌اند، پیش می‌برد.

در نگاه ساده ممکن است یک طرح اکشن معمولی هالیوودی داشته باشد که نیروهای خیر را در برابر شر قرار می‌دهد، اما عناصر ترسناک به دلیل مفهوم وحشتناک یک تصویر نازی که در یک معمای زامبی فوق شرور پیچیده شده است بسیار به یاد ماندنی هستند. علاوه بر این، ایده دانشمندان دیوانه نازی که چنین نیروی شیطانی را ایجاد می‌کنند، از برخی جهات وحشتناک تر از محصولات دیگر آنها است.

Trench 11

Trench 11 Trench 11

نسبت بین فیلم‌های جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم به شدت ناهموار است، زیرا به نظر می‌رسد جنگ جهانی دوم بسیار بیشتر در آگاهی غرب ریشه دوانده و در فرهنگ عامه فراگیرتر شده است. اما فیلم‌هایی مانند «خندق ۱۱» به کارگردانی لئو شرمن، نویسنده و تهیه‌کننده کانادایی، نمونه‌های نادری از ترسناک جنگ جهانی اول هستند که عناصر تاریک و ترسناک کلاسیک را وارد سنگرهای اولین درگیری بزرگ بین‌المللی قرن بیستم می‌کنند. سنگرها به تنهایی به اندازه کافی وحشتناک هستند، اما رفتن زیر آنها به داخل تونل‌های پر از سربازان مرده آلوده تجربه دیگری است.

اگرچه این فیلم نیز شبیه به فیلم‌هایی مانند «Overlord» در استفاده از بدن‌های مجنون یا آسیب‌دیده سرباز به‌عنوان آنتاگونیست‌های زامبی‌مانند عمل می‌کند، اما تمرکز این فیلم روی ایده متفاوت تری است. ایده ترسناک فیلم توسط یک سلاح بیولوژیکی به‌شکل یک کرم انگلی ایجاد می‌شود که می‌تواند به داخل خاک و سپس مغز انسان نفوذ کند و باعث جنون شود. اکشن فیلم «Trench 11» در تونل‌های زیرزمینی اتفاق می‌افتد و بر جلوه‌های ترسناک تأکید می‌کند و به فیلم فضایی کلاستروفوبیک می‌دهد که می‌توان در خط مقدم جنگ انتظار داشت.

در «Trench 11» هم یک کهن الگوی صحنه و هم انبوهی از آنتاگونیست‌ها داریم که اگرچه مرده نیستند، اما از نظر رفتار و ظاهر شبیه به زامبی‌های جنگی در فیلم‌های دیگر هستند. این عناصر در کنار هم، الگویی آشنا را ارائه می‌کنند، اما حس بی‌نظیری از وحشت مشابه یک کابوس را نیز در خود دارند. تاریکی زیر سنگرها، همراه با شانس ناراحت کننده چند سرباز در برابر انبوهی از دشمنان دیوانه، یک احساس کلی از دست دادن، اضطراب و سرگردانی ایجاد می‌کند، دقیقا همان چیزی است که شما از یک فیلم ترسناک و به خصوص از یک فیلم ترسناک جنگی می‌خواهید.

R Point

R Point R Point

جنگ ویتنام یک لحظه تاریک در تاریخ جهان و یک درگیری بسیار پیچیده بود که شباهت‌های سیاسی و فرهنگی زیادی با جنگ کره پیش از آن داشت. بنابراین، ویتنام به عنوان فضایی برای یک فیلم جنگی و ترسناک، فضایی تاریک و پرتنش را ارائه می‌کند که از همان ابتدا احساس وحشت را برمی‌انگیزد. فیلم «نقطه R» به کارگردانی فیلمساز کره‌ای کنگ سو چانگ، نمونه‌ای از این دست است که به عنوان یک فیلم مأموریتی در سال آخر درگیری آغاز می‌شود.

برخلاف نمونه‌های هیجان‌انگیز و اکشن که در بالا ذکر شد، «نقطه R» سرعت آرام‌تری دارد که به‌طور متناوب با وقایع ترسناک و پیش‌نمایش نشانه‌گذاری می‌شود. همانطور که طرح توسعه می‌یابد، رویدادهای ترسناک به نقطه کانونی ماموریت تبدیل می‌شوند و بقا تنها هدف می‌شود. از نظر سبکی، «آر پوینت» با همتایان اکشن خود در هالیوود بسیار متفاوت است، اما همچنان در بسیاری از ویژگی‌های فیلم ترسناک سنتی که فوراً برای مخاطبان غربی قابل تشخیص است، مشترک است.

Brotherhood of the Wolf

Brotherhood of the Wolf Brotherhood of the Wolf

«برادری گرگ» به کارگردانی کریستوفر گانز، که در میان صحنه‌های ترسناک جنگی نادر است، در دوران انقلاب فرانسه رخ می‌دهد، دوره‌ای از آشفتگی بزرگ، خشونت هولناک و ناآرامی‌های اجتماعی طولانی‌مدت. جالب است بدانید حملات جانوران به تصویر کشیده شده در فیلم بر اساس افسانه جانور انسان خوار Gévaudan است، مجموعه‌ای از مرگ‌های وحشتناک که افسانه ادعا می‌کند توسط یک گرگ بزرگ ایجاد شده است، اگرچه اسناد تاریخی پیرامون حقیقت آن بی نتیجه هستند.

این افسانه به تنهایی بیش از اندازه یک ایده برای یک فیلم ترسناک خوب فراهم می‌کند، اما زمینه اضافی انقلاب خونین و بسیاری از جوامع مخفی آن که علیه یکدیگر توطئه می‌کنند، «برادری گرگ» را به ترکیبی بسیار منحصر به فرد تبدیل می‌کند، به خصوص وقتی که سکانس‌های اکشن را در نظر بگیریم. هنرهای رزمی و دوئل که فیلم را از نظر بصری هیجان انگیز و همچنین ترسناک می‌کند.

خارج از صحنه‌های ترسناک، این اثر سینمایی ظاهر یک درام تاریخی جنایی دارد که به ایجاد حس رمز و راز در مورد قتل‌ها کمک می‌کند. یکی از دلایلی که این کنتراست بسیار خوب عمل می‌کند، استفاده فیلمبردار از تغییر فوکوس ظریف و نقاط برجسته در تنظیم نماهای مختلف است. این فیلم پر از مه کوهستانی، حیاط‌های خاص با معماری جالب و وسعت بزرگ دشت و بیابان است.

Pan’s Labyrinth

Pan’s Labyrinth Pan’s Labyrinth

فیلم فوق‌العاده زیبای گی رمو دل تورو «هزارتوی پن» یکی از معتبرترین فیلم‌ های ترسناک فانتزی در تاریخ سینماست. داستان این فیلم در دوران جنگ داخلی اسپانیا تحت حکومت دیکتاتور فاشیست فرانسیسکو فرانکو اتفاق می‌افتد، و داستان اوفلیا ده ساله و زندگی فانتزی غنی او را در خانه ناپدری جدیدش، کاپیتان ویدال از ارتش فرانکو، دنبال می‌کند. چیزی که بسیاری از مردم در مورد این فیلم دوست دارند، همراه با استفاده بی‌نظیر آن از تصاویر CGI با بالاترین کیفیت، تلاقی آن با مضامین ترسناک، فانتزی و جنگی است که به همان اندازه باورپذیر و خارق‌العاده است.

روایت «هزارتوی پن» در دو بعد داستان سرایی همزمان رخ می‌دهد: یکی در خانواده‌ای در اسپانیای دارای تنش و دیگری در افسانه‌های فراطبیعی ماجراهای افسانه‌ای یک دختر جوان. هر دو وحشتناک هستند، اما هر دو پتانسیل این را دارند که در پایان بهتر ظاهر شوند. متأسفانه، کسانی که تاریخ را می‌دانند، خبر دارند که فاشیسم برای سال‌های آینده بر آزادی غلبه کرده است، اما فیلم پوششی نقره‌ای در قالب امید، امکان و قدرت تخیل ارائه می‌دهد. ما هرگز نمی‌دانیم که آیا عناصر فانتزی «هزارتوی پن» واقعی هستند یا در ذهن قهرمان داستان، اما در پایان داستان دیگر اهمیتی ندارد.

به‌عنوان یک فیلم ترسناک در یک فضای جنگی، به نظر می‌رسد «هزارتوی پن» همه چیز را درست انجام می‌دهد، از لحن دراماتیک تاریک تا ترکیب طبیعت‌گرایانه جادوی CGI با تصاویر روستایی. همه چیز روی پرده، چه خشونت جنگی، چه موجودات خارق‌العاده یا یک صحنه ساده اتاق خواب، به نظر می‌رسد که بخشی از دنیای ماست، شیوه‌ای از بیان که با سبک رئالیستی جادویی آمریکای لاتین منطبق است، و فانتزی را با واقعیت در هم می‌آمیزد. به طور کلی، واقع گرایی در وحشت به نمادی جذاب‌تر تبدیل می‌شود، زیرا وحشت‌ها بیشتر در واقعیت ریشه دارند.

و در هزارتوی پن چیزهای خارق‌العاده واقعیت را منعکس می‌کنند و وحشت هر دو جهان معادل هستند. کاپیتان ویدال (شرور فیلم) مانند هر چیزی که در ماجراهای فانتزی اوفلیا دیده می‌شود، یک هیولا است، و با توجه به اینکه چقدر این تصاویر در فیلم‌های ترسناک-فانتزی نمادین شده اند، خودش چیزهای زیادی می‌گوید. این فیلمی است که مصداق ترسناک است و در عین حال نشان می‌دهد که یک صحنه جنگ برای داستانی که از چشم‌انداز ترس‌های ما چه واقعی و چه خیالی می‌گذرد، چقدر مهم است.

Jacob’s Ladder

Jacob’s Ladder Jacob’s Ladder

در حالی که «نردبان جیکوب» در طول جنگ ویتنام اتفاق نمی‌افتد، اما محور داستان آن بر وقایعی است که در طول جنگ رخ داده‌اند، که از طریق فلاش‌بک‌هایی که به‌طور دوره‌ای در طول داستان اتفاق می‌افتند، شاهد آن هستیم. در واقع، کل فرضیه فیلم شامل فلاش بک‌ها، کابوس‌ها و توهماتی است که پزشکان از آن می‌ترسند؛ یعنی چیزی فراتر از علائم استرس پس از سانحه!

در این فیلم کهنه سربازان جنگ ویتنام از همان واحد سواره نظام دور هم جمع می‌شوند تا در مورد تجربیات خود صحبت کنند، همه آنها وحشت زده هستند و قسمت‌های جهنمی را تجربه کرده‌اند که سلامت عقل آنها را تهدید می‌کند، در حالی که قهرمان داستان، جیکوب سینگر (با بازی تیم رابینز)، تصمیم می‌گیرد تا حقیقت را در مورد آنچه تأثیر می‌گذارد کشف کند. آنچه در ادامه می‌آید برخی از ترسناک‌ترین سکانس‌های تاریخ سینما است که کلیشه «جنگ جهنم است» را با اهمیت تحت اللفظی نگران‌کننده‌ای تداعی می‌کند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فیلم‌های جنگی ترسناک، اهمیت محیط به‌عنوان زمینه‌ای برای عناصر ترسناک بعدی است. و فیلمی مانند نردبان جیکوب این ویژگی را حتی بدون وقوع جنگ در زمان واقعی نشان می‌دهد. با فلاش‌بک‌ها و خاطرات تکان‌دهنده‌ای مثل جیکوب، موضوع جنگ نه تنها در داستان محوری است، بلکه بخشی از پیام گسترده‌تر پیامدهای بلندمدت و اغلب غیرضروری درگیری‌های بین‌المللی است.

Dead Birds

Dead Birds Dead Birds

فیلم‌های ترسناک وسترن ممکن است کمی رایج‌تر از ترکیب‌های کاملاً ترسناک جنگی باشند، اما یک فیلم ترسناک وسترن با فضای جنگ داخلی آمریکا، به‌ویژه نادر است. تعداد کمی فیلم مشابه وجود دارند، اما هیچ کدام به زیبایی یا شیک بودن «پرندگان مرده» نیستند. در فیلم‌های ترسناک، به‌ویژه در پروژه‌های ترسناک کم‌هزینه، تصویرسازی و فیلم‌برداری و ظاهر و احساس کلی تصویر بسیار مهم است. در حالی که «پرندگان مرده» ممکن است ارزش تولید برخی از فیلم‌های دیگر این فهرست را نداشته باشد، با تصاویر ترسناک، سرعت‌ بالا و نماهای پرتعلیق و دوربین تاثیرگذار آن را جبران می‌کند.

از آنجایی که روایت‌های ترسناک جنگی با فضایی خشونت‌آمیز یا حداقل بالقوه خشونت‌آمیز آغاز می‌شوند، عناصر ترسناک زمانی بیشترین تأثیر را دارند که به‌عنوان امتداد آن خشونت عمل کنند و داستان را به شرایط خارق‌العاده‌تری منتقل کنند. این دقیقاً همان چیزی است که «پرندگان مرده» انجام می‌دهد، و این چیزی است که فیلم را به عنوان یک ترکیب ترسناک موفق می‌کند. اینها دستاوردهای قابل توجهی برای هر فیلمی است، به ویژه برای فیلمی با بودجه تخمینی کمتر از 2 میلیون دلار.

Dead Snow

Dead Snow Dead Snow

طنز را می‌توان در جنگ مانند هر محیط دیگری یافت، و زیرژانر خشن اسلشر از آن زمینه به شیوه‌هایی استفاده می‌کند که هم تمسخرآمیز و هم بدبینانه است، خشونت را مسخره می‌کند و افراط‌های وحشتناک کمدی تاریک را جشن می‌گیرد. اگر قرار باشد یک کمدی تاریک باشد، پس از همه، موضوعات کمی تیره تر از جنگ وجود دارد. در فیلم نروژی «برف مرده»، وحشت جنگی و طنز سیاه با تأکید بسیار نفرت انگیزی بر قتل عام ترکیب شده است.

«برف مرده» مظهر کنایه و افسارگسیختگی سینمای پست مدرن است که کلیشه‌های بدیهی نازی و زامبی را در یک کهن الگوی شرورانه ترکیب می‌کند که صرفاً به خاطر کشتن (برای کشتن و همچنین کشته شدن) وجود دارد. این درهم آمیختگی یک دشمن بیشتر مضحک (یا مسخره‌آمیز) است تا شوم، و رویکرد بیش از حد فیلم تقریباً در نیمه دوم به تقلید از ژانر خود تبدیل می‌شود که نازی-زامبی را به یک کاریکاتور تقلیل می‌دهد.

داستان این فیلم در طول جنگ اتفاق نمی‌افتد، اما هیولاهای آن به وضوح از بقایای دوره جنگ جهانی دوم هستند. حتی اگر آنها بیشتر شبیه یک پارودی باشند تا یک نازی واقعی دوران جنگ، جدا کردن یک شخصیت نازی از جنایات ناسیونال سوسیالیست‌ها دشوار است، و این شاید بخشی از جذابیت زامبی نازی باشد.

Frankenstein’s Army

Frankenstein’s Army Frankenstein’s Army

یک فیلم منحصر به فرد ترسناک مبتنی بر سبک تصاویر یافت شده؛ «ارتش فرانکشتاین» ممکن است درباره هیولای فرانکنشتاین نباشد، اما این ایده را تا حد غیرطبیعی‌اش یعنی اجساد ماشینی تقویت شده در حال اجرا می‌برد. «ارتش فرانکشتاین» که برای یک فیلم ترکیبی مناسب است، تصویری از هر زشتی قابل تصور از ترکیب جسد ماشینی برای اهداف جنگی، از جمله اره، مته، سلاح گرم و تیغه است که همگی با ظرافت یک دانشمند نازی دیوانه با علاقه بیشتر به هنر دست خود روانه آشوب می‌شوند.

با تقلید از فیلم‌های یافت شده، «ارتش فرانکشتاین» یک چشم انداز واحد را بسیار شبیه به یک بازی ویدیویی اول شخص و با نتایج متفاوت دارد. لذت واقعی این فیلم، بار دیگر، درباره هیولاها است. نازی‌های فیلم ادغام وحشتناکی از مرگ و وحشت هستند که به یک دلیل خاص کنار هم قرار گرفته‌اند: قصابی دشمنانشان. مانند بسیاری از فیلم‌های ترسناک جنگی، «ارتش فرانکشتاین» با جنگ شروع می‌شود و به ترسناک ختم می‌شود، اما بخش گریم و جلوه‌های آن واقعاً در طراحی ماشین‌های زامبی-اتوماتیک عجیب و غریب و متنوعی که در فینال نمایش داده می‌شوند، افراط کردند.

«ارتش فرانکشتاین» به عنوان نمایش نمادین هیبرید جنگ و ترسناک عمل می‌کند، یک ژانر ترکیبی که حقیقت و وحشت را در یک بسته سینمایی به ما می‌دهد، و به ما یادآوری می‌کند که هر چقدر هم که هیولاها وحشتناک باشند، آنها مانند جنگ، وحشت‌هایی هستند که خودمان ساخته‌ایم.

Come and See

Come and See Come and See

این فیلم اگرچه آشکارا یک فیلم ترسناک نیست، در عین حال بازهم یک فیلم ترسناک آشکار است. اما چرا؟ چون این فیلم مربوط به پسری است که به نیروهای شوروی می‌پیوندد تا با نازی‌ها بجنگد و این فیلم و دوربینش او را در حالی که وحشت‌های درون جنگ را مشاهده می‌کند، از نزدیک‌ترین حالت ممکن دنبال می‌کند. این اثر سینمایی نه تنها یک فیلم جنگی شگفت انگیز است، بلکه به راحتی یکی از تاریک ترین و تلخ ترین فیلم‌های تمام دوران است. اکثر فیلم‌های ترسناک حتی به سطح بی‌رحمی نمایش داده شده در اینجا نمی‌رسند و هر طرفدار ژانر دیدن این کلاسیک را مدیون خودش است.

Men Behind the Sun

Men Behind the Sun Men Behind the Sun

این فیلم اعمال زشتی را که توسط واحد 731 ژاپنی بر روی شهروندان چینی و اسیران جنگی در طول جنگ جهانی دوم انجام شد را به نمایش می‌گذارد. این یکی از وحشیانه ترین و ناراحت کننده ترین فیلم‌هایی است که تا به حال ساخته شده است، و این واقعیت که بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است، آن را شدیدتر و وحشتناک‌تر می‌کند. این فیلم به دور از خط مقدم است، اما هنوز هم در جنگ ریشه دوانده است، و به طور دقیق آنچه را که در زمان جنگ پشت درهای بسته رخ می‌دهد، حتی از اجساد انباشته شده در میدان نبرد نیز بدتر نشان می‌دهد.

The Objective

The Objective The Objective

یک تیم نیروهای ویژه زمانی که در یک منطقه متخاصم اسیر یک شیطان باستانی سرگردان می‌شوند، ناگهان خود را در یک منطقه ترسناک و چالش برانگیز از افغانستان می‌بینند. این اثر کوچک واقعاً برای من غافلگیرکننده بود زیرا به نوعی شبیه یک بی‌مووی به نظر می‌رسید اما در نهایت فیلم جنگی/ترسناک حاضر در لیست من بود که در طول یک جنگ صحرا اتفاق افتاد. محیط برای نیروهای فراطبیعی که با آنها مواجه می‌شوند به خوبی کار می‌کند و تمام جنبه‌های فیلم به خوبی مدیریت می‌شوند.

Deathwatch

Deathwatch Deathwatch

گروهی از سربازان در طول جنگ جهانی اول در پشت خطوط دشمن گیر افتاده‌اند و به دنبال فرار از طریق شبکه‌ای از سنگرهای آلمانی هستند تا کشف کنند که چیزی که آنها را تعقیب می‌کند انسان است یا هیولای آدم‌خوار. این اثر نیز فیلم دیگری است که در جنگ جهانی اول اتفاق می‌افتد و چیزی استثنایی یا غیر کلیشه‌ای نیست. اما از بازیگران گرفته تا آهنگسازی و خط داستانی کلی، این داستان به ویژه جنگ و وحشت را به خوبی و به طور مساوی با هم ترکیب می‌کند. این اثر سینمایی را حتما ببینید.

Dog Soldiers

Dog Soldiers Dog Soldiers

گرگینه‌ها در مقابل سربازان بریتانیایی… چه کسی برنده می‌شود؟! Dog Soldiers فیلمی محصول سال 2002 است که به گروهی از سربازان بریتانیایی در یک تمرین آموزشی در اسکاتلند می‌پردازد. این یک تلنگر سریع است که به سرعت از سربازانی که از شکست در یک مسابقه فوتبال رنجیده‌اند به مبارزه با دشمن دیگری که قبلاً راه آنها را از طریق یک واحد SAS به شدت مسلح کرده است، می‌رسد. با کمال تعجب، دشمن یک دسته کوچک از گرگینه‌ها است که قهرمانان فیلم را در مکانی میان اسکاتلند شکار و تعقیب می‌کنند و در نهایت تا جایی که در یک خانه روستایی پنهان شده‌اند، به شکار آن‌ها می‌پردازند.

«سربازان سگی» یک فیلم اکشن ترسناک است. این یک فیلم سینمایی سریع است که با عشق فراوان ساخته شده. جلوه‌های عملی و خشونت فوق‌العاده و سرگرم‌کننده هستند. تیم بازیگری بسیار محکم است و این یکی از معدود فیلم‌های ترسناک جنگی یا نظامی است که در آن جنگی وجود ندارد، اما مردان درگیر نبرد هستند.

Predator

Predator Predator

اگر بخواهم Predator را در این لیست بگنجانم، شاید کسی ناراحت شود. این یک فیلم ترسناک سنتی نیست، اما ممکن است نظامی ترین فیلم ترسناک موجود باشد. بگذار توضیح بدهم؛ فیلم با یک تیم از سربازان مسلح به عضله شروع می‌شود که به آمریکای مرکزی نفوذ می‌کنند و برخی از افراد بد حمایت شده توسط روسیه را می‌کشند. آنها فوراً در این کار موفق می‌شوند، اما سپس با دشمنی روبرو می‌شوند که نمی توانند به سادگی او را بکشند.

شکارچی شروع به تعقیب آنها در جنگل می‌کند. تمام ماهیچه‌ها، مهارت‌ها و اسلحه‌های آنها در برابر این تهدید کاملاً بی فایده است. صرف نظر از کاری که انجام می‌دهند و تمام تجربیاتشان، به سختی می‌توانند به این بیگانه فضایی آسیب بزنند. به همین دلیل است که این یک فیلم ترسناک جنگی است! تمام مهارت‌هایی که آنها دارند، همه سلاح‌ها و همه آموزش‌ها مطلقاً هیچ معنایی ندارند. تنها این ترس یک سرباز است که در اینجا به طور کامل به نمایش گذاشته شده تا یک موجود باهوش را به زانو درآورد.

Mohawk

Mohawk Mohawk

موهاک که در طول جنگ ۱۸۱۲ بین ایالات متحده آمریکا و امپراتوری بریتانیا می‌گذرد، با توجه به محدودیت‌های بودجه کارگردان تد گیگان، یک ویژگی چشمگیر است. این فیلم درباره یک زن موهاک و دو معشوقه‌اش، یکی از اعضای قبیله و دیگری یک سرباز بریتانیایی است که از سربازان آمریکایی که قبایل بومی آمریکا را در منطقه خود سلاخی می‌کنند، انتقام می‌گیرند. پیام‌های سیاسی-اجتماعی موهاک بدون قربانی کردن ترس‌های موجود در لحن پر از تنیش و دلهره آن، طرح فیلم را قوی‌تر می‌کند.

Izo

Izo Izo

تاکاشی میکه، یکی از افراطی ترین و پرکارترین کارگردانان فیلم‌های ترسناک ژاپنی، مسئول تولید فیلم ایزو وحشتناک است. بر اساس داستان یک سامورایی واقعی قرن نوزدهمی به نام ایزو اوکادا، فیلم ترسناک جنگی میکه، روح این جنگجوی کینه توز را به توکیوی امروزی منتقل می‌کند. در شهر بزرگ، روح ایزو از ناامیدی نسبت به کارهایی که هموطنان معاصرش با ژاپن انجام داده‌اند، تحریک می‌شود. ایزو پر از سکانس‌های توهم‌زا و نمونه‌های دیوانه‌کننده وحشت بدن، برداشتی دشوار (اما قانع‌کننده) از زندگی پس از مرگ است.

Shadow in the Cloud

Shadow in the Cloud Shadow in the Cloud

در اواسط جنگ جهانی دوم، یک خلبان زن با یک هواپیمای شبه‌نظامی بریتانیایی با بسته‌ای مخفی وارد می‌شود. خدمه چاره‌ای جز اجازه دادن به او ندارند، اما شک آنها در مورد هویت زن و آنچه ممکن است بسته محرمانه حاوی آن باشد بیشتر و بیشتر می‌شود. اما این تنها مشکل آنها نیست، زیرا سایه‌ای در ابرها آنها را به این فکر می‌رساند که ممکن است در معرض حمله هواپیماهای ژاپنی یا چیزی شوم تر قرار بگیرند.

بهترین قسمت فیلم زمانی است که بر اجرای کلوئه گریس مورتز تمرکز می‌کند و رازهای پیرامون قهرمان داستان و موجودی هیولایی را که در هوا با آن روبرو می‌شوند. فضای کوچک و استفاده خوب از دوربین، حس ترس کلاستروفوبیا را نشان می‌دهد، به ویژه زمانی که موجود هیولایی شروع به حملات خود می‌کند. در نتیجه سایه‌ای در ابر یک بی‌مووی هیولایی با چاشنی جنگ جهانی است.

Firebase

Firebase Firebase

آخرین پیشنهاد ما در لیست یک فیلم کوتاه از نیل بلومکمپ، کارگردان منطقه 9 و چاپی است؛ در طول جنگ ویتنام، هر دو طرف جنگ مجبور می‌شوند با دشمنی روبرو شوند که هرگز انتظارش را نداشتند، خدایی قدیمی با قدرت زنده کردن مردگان. چنین فیلم کوتاه موثری من را ناراحت می‌کند که چرا نسخه بلندش هنوز به نتیجه نرسیده است (چرا که بارها خبر تولید فیلم بلند آن به گوش رسیده).

اما این فیلم هنوز هم بسیار عالی است، علیرغم اینکه پایان بسیار بازی دارد. فیلم Firebase مجموعه‌ای از خشونت و غم است که تمام جنبه‌های یک فیلم کاملاً شگفت انگیز ترسناک جنگی را در خود دارد. سبک بلومکمپ دوباره بر اساس ژانر فیلم مستند است. این فیلم آرشیو (عکسبرداری شده برای فیلم) را نشان می‌دهد که به شما امکان می‌دهد جنگ را از نزدیک تجربه کنید و به عنوان یک راهنمای تقریبی عمل می‌کند.

نتیجه‌گیری

جنگ به خودی خود موضوعی وحشتناک برای یک فیلم است. مقداری وحشت روانی یا پریشانی فراطبیعی را به این ترکیب اضافه کنید و نتیجه یک کاوش سینمایی فلج کننده در مورد مبارزه و خصومت است. بهترین فیلم های وحشتناک جنگی درباره جنگ در واقع استعاره‌هایی از تأثیر این نوع درگیری‌های بزرگ بر مردم هستند.

پیامدهای جنگ برای نسل‌ها احساس می‌شود و آثار فراموش نشدنی بر تاریخ، فرهنگ و هنر بر جای می‌گذارد. در حالی که برخی از فیلم‌ های جنگی ترسناک بر اساس حوادث واقعی ساخته شده‌اند، برخی دیگر با قصه‌گویی آزاد به بررسی نحوه برخورد بشریت در میدان جنگ و پس از پایان درگیری می‌پردازند. ما نیز در این لیست سعی در معرفی این آثار با چنین رویکردی داشتیم.

آیا شما یک فیلم ترسناک جنگی مورد علاقه خود دارید؟ اگر چنین است، در زیر با ما به اشتراک بگذارید؛ چرا که من دوست دارم چیز جدیدی را در این گونه خاص تماشا کنم!

بهترین فیلم های ترسناک جنگی چه آثار هستند؟

فیلم هایی همچون The Keep ، Overlord و R point و Dead Snow و غارتگر بهترین فیلم های ترسناک جنگی سینما هستند.

آیا فیلم غارتگر ترسناک است؟

این یک فیلم ترسناک سنتی نیست، اما ممکن است نظامی ترین فیلم ترسناک موجود باشد. فیلم داستان تعقیب و گریزی وحشتناک از کماندوهای آمریکایی در برابر یک نیروی ماورالطبیعه است که شروع به کشتن یک به یک آنها در یک جزیره متروکه می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما