شناسهٔ خبر: 66335791 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است.

صاحب‌خبر -

تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار آقای وهاب میزانی، سرپرست اداره‌ کل راه و شهرسازی استان قزوین اظهار کرد: مسکن، تسهیل امر مسکن و مخصوصاً مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است، هر کجا ما مردم را کنار بگذاریم همان جایی است که کار ما لنگ می‌شود.

وی ادامه داد: در ساخت خانه‌ها ملاحظه سلیقه، فرهنگ و خواسته ی مردم را داشته باشید و مشارکت مردم را بالا ببرید، این‌ها موفقیت و برکت را با خود به همراه دارند.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: رعایت حال زمین‌های حاصلخیز نیز بسیار حائز اهمیت است، زمین‌های حاصلخیز چیزی نیست که ما آن‌ها را از دست بدهیم و بعد راحت بتوانیم آن‌ها را پیدا کنیم، ما می‌توانیم از زمین‌های درجه 3 و زمین‌هایی که به درد کشاورزی و کشت و کار نمی‌خورند برای مسکن استفاده کنیم، گاهی ممکن است این زمین درجه 3 برای ساخت مسکن درجه یک باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی تصریح کرد: رهبر حکیم انقلاب در سفری که به استان قزوین داشتند فرمودند نسبت به زمین‌های حاصلخیز قزوین بیطرف نباشید، یعنی برای آن‌ها اهمیت ویژه قائل باشید.

وی بیان کرد: مسجد، مدرسه، فضای بهداشتی و درمانی، پارک و فضای ورزشی نیز جزو ضروریات زندگی امروز مردم است و باید در این شهرک‌ها لحاظ شود.  

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: بخشی از حوزه جوانی جمعیت مربوط به بهداشت و درمان، بخشی مربوط به مسکن و اشتغال می‌شود، همه وقتی دست به دست هم دادیم می‌توانیم بگوییم حرفی برای گفتن در این حوزه داریم.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی گفت: هر کس در حوزه کاری خودش کارش را درست انجام ‌دهد نزد خدا مأجور است، زندگی‌اش برکت دارد.

وی بیان کرد: کیفیت ساخت‌وساز راه و مسکن حائز اهمیت است، برخی جاده‌ها را می‌بینیم که هنوز عمر چندانی از ساخت آن‌ها نگذشته و از بین رفته‌اند، باید اسم چنین پیمانکاری را تابلو کنیم و ابتدای این جاده نصب کنیم تا مردم در جریان باشند چه کسی سرمایه آن‌ها را حرام کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: در باب سلامت اداری و نیروی انسانی دقت کنید، اینکه کارشناس ما دقیق کارشناسی می‌کند یا ناظر ما نظارتش را درست اعمال می‌کند یا خیر. 

نظر شما