شناسهٔ خبر: 66064387 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

باغداران، نهال گواهی شده بخرند

باغداران ارومیه به هنگام خرید نهال، گواهی بهداشت گیاهی را از نهال کاران و توزیع کنندگان درخواست کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، به منظور بررسی وضعیت نهال ها و پایش عوامل خسارت‌ زای آن در نهالستان‌ها، مسئولین حفظ نباتات و باغبانی جهاد کشاورزی ارومیه از تعدادی نهالستان‌ها و مراکز توزیع نهال شهرستان بازدید کردند.

زهدی مسئول حفظ نباتات ارومیه هدف از این بازدید را بررسی نصب لیبل‌های سال جاری بر روی نهال‌ها، نحوه ضدعفونی قبل از فروش نهال‌ها و بررسی وضعیت نظارت کلینیک‌های گیاهپزشکی بر عوامل بیماری‌زا ی گیاهی عنوان کرد.

 وی افزود: یکی از راه های گسترش عوامل خسارت‌های گیاهی جابجایی هرگونه اندام تکثیر شونده گیاهان آلوده است و باغدارانی که بدون اطلاع از سلامتی نهال اقدام به خرید کنند، ناخواسته باعث گسترش آفات و بیماری‌های گیاهی بخصوص قرنطینه‌ای می شوند، لذا خریداران بایستی در هنگام تهیه نهال، گواهی بهداشتی گیاهی را از تولیدکننده و توزیع کننده درخواست نماید تا از سلامت آن اطمینان یابند.

همچنین در این بازدید ضمن بررسی وضعیت سلامت نهال ها، کنترل قیمت و نحوه توزیع به همراه مسئول باغبانی، توصیه‌های فنی در خصوص هرس و ضدعفونی ریشه‌ها پس از خروج از خاک و مبارزه با عوامل خسارتزا ارائه شد.

نظر شما