شناسهٔ خبر: 66028361 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

دریاچه ارومیه دوباره جان گرفت / افزایش ۷ سانتیمتری تراز دریاچه

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه گفت: تراز فعلی دریاچه ارومیه به یک هزار و ۲۷۰ متر و۳۵ سانتی متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد افزایش هفت سانتی‌متری آن هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدصادق معتمدیان شنبه شب در حاشیه بازدید از سد کانی سیب پیرانشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این تراز نسبت به آغاز سال آبی جاری (اول مهر ۱۴۰۲) ۵۳ سانتی‌متر بیشتر است.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت دریاچه ارومیه بعد از بارش‌های اخیر

وی اضافه کرد: وسعت دریاچه ارومیه در حال حاضر یک هزار و ۴۷۵ کیلومتر مربع برآورد می‌شود که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، ۳۱۱ کیلومتر مربع افزایش دارد.

وی ادامه داد: دریاچه ارومیه در حال حاضر یک میلیارد و ۸۳۰ میلیون مترمکعب آب دارد که بیش از ۲۰۰ میلیون مترمکعب بیشتر از زمان مشابه سال گذشته است.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه اظهار کرد: با بارش‌های اخیر و رهاسازی‌های انجام شده از سدها، وضعیت دریاچه ارومیه رو به بهبود است.

معتمدیان به آغاز رهاسازی آب از سدهای استان از آذرماه سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲۲۰ مترمکعب در ثانیه ورودی آب به دریاچه ارومیه است.

وی افزود: روزانه حدود ۲۰ میلیون مترمکعب آب به سمت دریاچه رهاسازی می‌شود که امیدواریم با افزایش بارش‌ها، دبی ورودی به دریاچه بیشتر نیز شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما