شناسهٔ خبر: 66997548 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۱۴ خرداد / چالوس و آزادراه تهران-شمال یک‌طرفه است

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _دوشنبه چهاردهم خرداد_ اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا امروز _دوشنبه چهاردهم خرداد_ به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

تردد وسایل نقلیه از محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) تا اطلاع بعدی ممنوع است.

تردد وسایل نقلیه از آزادراه تهران - شمال مسیر (جنوب به شمال) تا اطلاع بعدی ممنوع است.

ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) محدوده‌های بیلقان، پورکان، آتشگاه و حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه و حدفاصل ولی آباد تا هزارچم

ترافیک نیمه سنگین در محور قدیم تهران - بومهن و آزادراه تهران - پردیس محدوده‌های ابتدای آزادراه و جاجرود

ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (جنوب به شمال) محدوده‌های آبعلی و امامزاده هاشم و حدفاصل پلور تا بایجان و محدوده سه راهی چلاو

ترافیک سنگین در محور فیروزکوه مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل رودهن تا گیلاوند و محدوده امین آباد

ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - رشت محدوده‌های شیرین سو و پارک جنگلی سراوان

محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورها

ترافیک سنگین در آزادراه کرج - قزوین حدفاصل ساسانی تا گلدشت و محدوده‌های ینگی امام و شهرک آزادگان و حدفاصل زیاران تا محمدیه

ترافیک سنگین در آزادراه قم - تهران مسیر (رفت و برگشت) محدوده بهشت زهرا و آزادراه قم - تهران محدوده وهن آباد

محورهای مسدود

*محور مسدود شریانی:

۱- محور خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود است و تردد از محور جایگزین خرم آباد - کوهدشت و آزادراه خرم آباد - پل زال انجام می‌شود.

محورهای مسدود غیرشریانی:

۱- هشتگرد - طالقان

۲- کمربندی جدید خرانق - یزد

۳- اسپکه - بمپور

۴- یزد - دربید

۵- رباط پشت بادام - بیاضه

محدودیت‌های تردد

محدودیت ترافیکی:

۱۴ خرداد

ساعت ۰۸:۰۰

استان مازندران

محور چالوس (شمال به جنوب)

محدودیت تردد وسایل نقلیه در مسیر شمال به جنوب (محور فوق) اجرا شد.

محدودیت ترافیکی:

۱۴ خرداد

ساعت ۰۵:۲۰

استان تهران

آزادراه تهران - شمال (جنوب به شمال)

محدودیت تردد وسایل

نقلیه در مسیر جنوب به شمال (آزادراه فوق) اجرا شد.

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: دوشنبه در ارتفاعات واقع در نوار شمالی کشور، در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده انتظار می‌رود، در نوار شرقی وزش باد تداوم خواهد داشت و در سایر مناطق کشور جوی پایدار مستقر خواهد بود.

وی افزود: سه‌شنبه با گذر امواج تراز میانی جو در مناطقی از شمال غرب، دامنه‌های شرقی زاگرس واقع در غرب کشور و در استان قم و شمال اصفهان، ابرناکی، وزش باد، گاهی رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود و در شمال استان‌های تهران، البرز و قزوین و در دامنه‌های شمالی البرز واقع در مازندران و شرق گیلان نیز افزایش ابر و رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر این مناطق در ارتفاعات یزد و کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان، به ویژه ساعات بعدازظهر، افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: جمعه به تدریج ابرناکی و بارش در شمال غرب و سواحل شمالی کاهش می‌یابد و در شرق زنجان، همدان، مرکزی، بعضی مناطق اصفهان، یزد، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان، وزش باد و رگبار پراکنده رخ می‌دهد؛ همچنین از سه‌شنبه تا پنجشنبه در شمال شرق، شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک رخ می‌دهد.

وی گفت: وضعیت کنونی هوای اهواز به عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف همراه با وزش باد شدید و غبار آلود با بیشینه دمای ۴۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود که بیشینه دمای این منطقه طی پنج روز آینده بین ۴۶ و ۴۷ درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: وضعیت کنونی آسمان تهران، صاف در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با احتمال وزش باد شدید با بیشینه ۳۳و کمینه ۱۹ درجه سانتی‌گراد است که طی روزهای آینده نیز این کلان‌شهر دمای هوای ۳۳، ۳۴ و ۳۵ درجه سانتی‌گراد را تجربه خواهد کرد.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری، از بعدازظهر وزش باد، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک با بیشینه ۳۵ و کمینه ۱۸ درجه سانتی‌گراد است و روز سه‌شنبه، صاف از بعدازظهر افزایش ابر و گاهی باد و گرد و خاک با بیشینه ۳۵ و کمینه ۱۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما