شناسهٔ خبر: 66981372 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۱۳ خرداد / ترافیک سنگین در محورها

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _یکشنبه سیزدهم خرداد_ اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا امروز _یکشنبه سیزدهم خرداد_ به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه

ترافیک سنگین در آزادراه تهران - شمال محدوده انتهای تونل البرز

تردد روان در محورهای هراز، فیروزکوه و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت)

محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورها

ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج - تهران حدفاصل پل فردیس تا پل کلاک

ترافیک سنگین در آزادراه کرج - قزوین محدوده مهرویلا

ترافیک سنگین در محور شهریار - تهران در برخی مقاطع

محورهای مسدود

محورهای مسدود غیرشریانی:

۱- هشتگرد - طالقان

۲- کمربندی جدید خرانق - یزد

۳- اسپکه - بمپور

۴- یزد - دربید

۵- رباط پشت بادام - بیاضه

محور دارای انسداد فصلی:

۱- پونل - خلخال

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بعضی نقاط آذربایجان شرقی، اردبیل، دامنه و ارتفاعات گیلان و مازندران، گلستان، خراسان شمالی و دوشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد.

وی افزود: سه‌شنبه در بعضی نقاط آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، مرکزی، قم، شمال، اصفهان، دامنه و ارتفاعات مازندران، شمال سمنان و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران، خراسان رضوی و چهارشنبه علاوه‌بر مناطق ذکر شده در بعضی نقاط آذربایجان شرقی و جنوب سیستان و بلوچستان، به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در بعضی نقاط گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: پنجشنبه در بعضی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، همدان، مرکزی، اصفهان، یزد، البرز، تهران، شرق گیلان، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و جنوب سیستان و بلوچستان، رگبار، رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

ضیائیان ادامه داد: در پنج روز آینده در شمال شرق، نوار شرقی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، جنوب غرب و در مناطقی از مرکز کشور، وزش باد شدید و در بعضی مناطق احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا وجود دارد و از امروز تا سه‌شنبه، دریای خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

وی گفت: وضعیت کنونی هوای اهواز، صاف تا کمی ابری، همراه با غبار صبحگاهی، در بعدازظهر وزش باد و احتمال گردوخاک با بیشینه دمای ۴۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود که بیشینه دمای این منطقه تا پنجشنبه به ۴۷ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: وضعیت کنونی آسمان تهران، صاف، کمی ابری همراه با وزش باد شدید و گاهی گردوخاک با بیشینه ۳۵ و کمینه ۲۱ درجه سانتی‌گراد است که به ترتیب طی روزهای آینده این کلان‌شهر دمای هوای ۳۲، ۳۱، ۳۳ و ۳۴ درجه سانتی‌گراد را تجربه خواهد کرد.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری، از بعدازظهر وزش باد و گردوخاک با بیشینه ۳۸ و کمینه ۲۲ درجه سانتی‌گراد است و روز دوشنبه، صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد، گاهی باد و گردوخاک با بیشینه ۳۶ و کمینه ۲۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما