شناسهٔ خبر: 66995289 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آخرین وضعیت هوای استان‌های کشور تا پایان هفته / افزایش ابر و رگبار پراکنده در نوار شمالی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، آخرین وضعیت هوای استان‌های کشور تا پایان هفته را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: دوشنبه در ارتفاعات واقع در نوار شمالی کشور، در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده انتظار می‌رود، در نوار شرقی وزش باد تداوم خواهد داشت و در سایر مناطق کشور جوی پایدار مستقر خواهد بود.

وی افزود: سه‌شنبه با گذر امواج تراز میانی جو در مناطقی از شمال غرب، دامنه‌های شرقی زاگرس واقع در غرب کشور و در استان قم و شمال اصفهان، ابرناکی، وزش باد، گاهی رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود و در شمال استان‌های تهران، البرز و قزوین و در دامنه‌های شمالی البرز واقع در مازندران و شرق گیلان نیز افزایش ابر و رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر این مناطق در ارتفاعات یزد و کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان، به ویژه ساعات بعدازظهر، افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: جمعه به تدریج ابرناکی و بارش در شمال غرب و سواحل شمالی کاهش می‌یابد و در شرق زنجان، همدان، مرکزی، بعضی مناطق اصفهان، یزد، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان، وزش باد و رگبار پراکنده رخ می‌دهد؛ همچنین از سه‌شنبه تا پنجشنبه در شمال شرق، شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک رخ می‌دهد.

وی گفت: وضعیت کنونی هوای اهواز به عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف همراه با وزش باد شدید و غبار آلود با بیشینه دمای ۴۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود که بیشینه دمای این منطقه طی پنج روز آینده بین ۴۶ و ۴۷ درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: وضعیت کنونی آسمان تهران، صاف در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با احتمال وزش باد شدید با بیشینه ۳۳و کمینه ۱۹ درجه سانتی‌گراد است که طی روزهای آینده نیز این کلان‌شهر دمای هوای ۳۳، ۳۴ و ۳۵ درجه سانتی‌گراد را تجربه خواهد کرد.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری، از بعدازظهر وزش باد، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک با بیشینه ۳۵ و کمینه ۱۸ درجه سانتی‌گراد است و روز سه‌شنبه، صاف از بعدازظهر افزایش ابر و گاهی باد و گرد و خاک با بیشینه ۳۵ و کمینه ۱۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما