شناسهٔ خبر: 66997521 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سلام نو | لینک خبر

رگبار شدید در این استان‌ها

روز جمعه (۱۸ خردادماه) به‌تدریج ابرناکی و بارش در شمال غرب و سواحل شمالی کاهش می‌یابد و در شرق زنجان، همدان، مرکزی، برخی مناطق اصفهان، یزد، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان وزش باد و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

صاحب‌خبر -

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها همچنین وزش باد شدید و گاهی خیزش گرد و خاک در شرق کشورخبرداد.

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، صادق ضیاییان افزود: دوشنبه ( ۱۴ خردادماه) در ارتفاعات واقع در نوار شمالی کشور در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده انتظار می‌رود. در نوار شرقی وزش باد تدوام خواهد داشت و در سایرمناطق کشور جوی پایدار مستقر است.

وی با بیان اینکه سه شنبه (۱۵ خرداد) با گذر امواج میانی جو در مناطقی از شمال غرب، دامنه‌های شرقی زاگرس واقع در غرب کشور و در استان‌های قم و شمال اصفهان ابرناکی، وزش باد، گاهی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود، گفت: در شمال استان‌های تهران، البرز و قزوین و در دامنه‌های شمالی البرز واقع در مازندران و شرق گیلان نیز افزایش ابر، رگبار و رعدو برق رخ می‌دهد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: چهارشنبه و پنجشنبه (۱۶ و ۱۷ خردادماه) نیز علاوه بر این مناطق در ارتفاعات یزد و کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان به‌ویژه در ساعات بعداز ظهر  افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد وبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: روز جمعه (۱۸ خردادماه) به‌تدریج ابرناکی و بارش در شمال غرب و سواحل شمالی کاهش می‌یابد و در شرق زنجان، همدان، مرکزی، برخی مناطق اصفهان، یزد، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان وزش باد و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: از سه شنبه تا پنجشنبه در شمال شرق، شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی وزش باد شدید گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۵ خردادماه) کمی ابری، در برخی ساعات افزایش ابر و در برخی ساعات احتمال وزش باد با کمینه ۲۰ و بیشینه ۳۳ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه (۱۶ خردادماه) قسمتی ابری، از بعداز ظهر نیمه‌ابری تا ابری، گاهی وزش باد شدید و رگبار باران با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی  فردا و پس فردا اهواز با دمای ۴۷ و ۴۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۵ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

نظر شما