شناسهٔ خبر: 65985903 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره مندی ۱۰۴ هزار زائر نوروزی سبزوار از طرح آرامش بهاری بقاع متبرکه

۱۰۴ هزار زائر نوروزی سبزوار از طرح آرامش بهاری بقاع متبرکه بهره‌مند شدند.

صاحب‌خبر -

بهره مندی ۱۰۴ هزار زائر نوروزی سبزوار از طرح آرامش بهاری بقاع متبرکه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی،رییس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: ۱۰۴ هزار و ۵۰ زائر نوروزی از طرح آرامش بهاری امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان در بازه زمانی ۲۸ اسفند پارسال تا ۱۴ فروردین امسال بهره‌مند شدند.

حجت الاسلام هادی حسین آبادی افزود: طرح آرامش بهاری با هدف خدمت‌رسانی به زائران و مسافران نوروزی و نیز ضیافت الهی در ۱۵ بقعه متبرکه غرب استان خراسان رضوی اجرا شد.

وی گفت: بقاع متبرکه این شهرستان در مسیر جاده تهران - مشهد و گذرگاه زائران بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) مکان مناسبی برای زیارت، اسکان و استراحت مسافران مشهدالرضا (ع) است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: اجرای برنامه‌های مذهبی، فرهنگی، مسابقات فرهنگی، پاسخ به پرسش‌های شرعی، برپایی خیمه‌های معرفت، غرفه‌های عفاف و حجاب و کودک برخی از برنامه‌های ارائه شده در طرح آرامش بهاری بقاع متبرکه بوده است.

حجت الاسلام حسین آبادی افزود: همچنین اجرای طرح‌های مختلف قرآنی و مراسم جزءخوانی و محافل انس با قرآن کریم، اطعام و برپایی سفره‌های افطاری ساده از محل نیات موقوفات و مشارکت خیران و نیز برپایی مراسم شب‌های قدر از دیگر برنامه‌ها در سطح بقاع متبرکه در قالب طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی بود.

وی گفت: همچنین ترویج فرهنگ وقف و فرهنگ زیارت، ترویج معارف اسلامی و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در کنار ارائه خدمات به زائران از اهداف طرح آرامش بهاری است.

نظر شما