شناسهٔ خبر: 65984234 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حضور ۵۰۰ هزار زائر در اماکن مذهبی ایلام

خبرگزاری صدا و سیما

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام از حضور ۵۰۰ هزار زائر در ایام تعطیلات نوروزی امسال در اماکن مذهبی استان خبر داد.

صاحب‌خبر -
                                                  حضور ۵۰۰ هزار زائر در اماکن مذهبی ایلام
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حجت الاسلام مرتضی عزیزی با اشاره به اینکه خوشبختانه امسال مسافران نوروزی استقبال بی نظیری از بقاع متبرکه و حرم مطهر امامزادگان استان داشته اند اظهار داشت: امامزاده علی صالح (ع) به عنوان شاخص‌ترین بقعه متبرکه و قطب فرهنگی این استان، بیشترین آمار حضور زائر و گردشگر نوروزی را به خود اختصاص داده است.
 
وی ادامه داد: ۱۵۰هزار نفر در زائر سرا‌ها و ۲۵هزار نفر در کمپ‌های موقت در جوار زیارتگاه‌های استان در تعطیلات نوروزی امسال اسکان داشته اند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام اضافه کرد: با اجرای طرح آرامش بهاری و ویژه برنامه‌های دینی و مذهبی در ایام تعطیلات نوروزی در بقاع و امامزادگان این استان، زمینه حضور پررنگ و بی نظیر میهمانان و مسافران نوروزی به این اماکن متبرکه فراهم شده است.
 
وی بیان کرد: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و آرامش زائران در جوار امامزادگان، اجرای طرح آرامش بهاری فرصت مناسبی است تا اولویت اصلی سفر مسافران نوروزی، زیارت بقاع و امامزادگان قرار گیرد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان، برگزاری افطاری ساده، مراسم لیالی قدر و برپایی خیمه‌های معرفت در جوار بقاع و امامزادگان این استان را از دیگر برنامه‌های طرح مذکور عنوان کرد.
 
عزیزی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه، توزیع محصولات فرهنگی، غرفه مشاوره و پاسخ گویی به مسائل شرعی، غرفه کودکان و نوجوان در این خیمه‌ها اجرا شده است.
 
استان ایلام یک هزار مکان مذهبی شامل مسجد، حسینیه، تکیه و زیارتگاه دارد.

نظر شما