شناسهٔ خبر: 68527628 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

واکنش امام جمعه کرج به کلنگ‌زنی مسکن ۲۵ متری در البرز

 نماینده ولی فقیه در البرز گفت: چند وقت قبل کلنگی را زدند در همین منطقه البرز جهت مسکن کوچک. به نظرم می‌رسد باید دقت بیشتری شود و تجدیدنظری باید صورت بگیرد. خیلی روشن است که صدمات و لطمات جبران‌ناپذیری به فرهنگ اسلامی و به بافت اجتماعی خواهد زد .

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین،‌ آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۶ شهریور کرج گفت: امروز باید در مقابل مسائل فراوان داخلی و خارجی هم بصیر بود و هم صبور. در برابر دشمنانی که قصدشان هدم و نابودی و ریشه‌کن کردن اسلام و شیعه است باید استطاعت خود را بالا ببریم و صبوری کنیم. صبر مردم غزه را ببینید. از ۴۰ هزار نفر شهید گذشت اما همچنان بعد از ۱۱ ماه ایستاده‌اند و دشمن خود را بیچاره کرده‌اند.

وی افزود: صهیونیست‌های بیچاره ولو دائماً جنگ را گسترش می‌دهند و این روزها کرانه باختری را وحشیانه تخریب می‌کنند و دنیای انسان‌نما هم تماشا می‌کند، اگر امروز جنگ را کنار هم بگذارد در هر دو صورت بازنده است. حرکت اعتراضی که در داخله سرزمین‌های اشغالی به وجود آمده و فروپاشی درونی صهیونیست‌ها را جلو انداخته و امنیت داخلی آنان را به خطر افتاده، نتیجه صبر و مقاومت جبهه مقاومت است و به گفته خودشان فروپاشی از درون محقق شده و ان‌شاءالله نتیجه نهائی بسیار نزدیک است.

امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: خودشان می‌گویند سرطانی که اسرائیل داشته دیگر راهی برای درمانش نیست و این بیماری با سامانه گنبد آهنین یا دیوارهای حائل یا بمب‌های هسته‌ای نیز درمان نمی‌شود. از طرف دیگر چون صهیونیست‌ها فشل بودن جامعه جهانی و نهادهای بین‌المللی را درباره خود می‌بینند هر نوبت جنایت جدیدی مرتکب می‌شوند. متأسفانه تا سازمان ملل و مجامع بین‌المللیِ از این‌ دست، وامدار صهیونیست‌ها هستند و مثل گوینده خبر، دائم جنایات اتفاق افتاده را گزارش می‌کنند و تأسف می‌خورند و اقدام جدی ندارند و عملاً نشان می‌دهند که ذلیل سیاست‌های آمریکا و بعض قدرت‌ها هستند، کاری پیش نخواهد رفت؛ و ما از خدای‌ تعالی می‌خواهیم دل اهل ایمان زودتر شاد شود و تا آن روز شعار ما مرگ بر اسرائیل است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز بیان کرد: یکی از روزهای تاریخ‌ساز دوره معاصر ۱۷ شهریور سال ۵۷ بود؛ معروف به جمعه سیاه که حضرت امام از آن تعبیر به ایام‌الله کردند. فرمودند: از ایام خدایی بود که یک ملت، زن و مردش، جوان و غیر جوانش، بایستند و خون بدهند برای احقاق حق، این‌ روز خدا است. ۱۷ شهریور «مِنْ ایام الله» است، باید متذکر باشید. باید یادآوری کنید این «ایّام الله» را. چنانچه کردید، از یاد نباید برود این «ایّام الله» را. برای این‌که این ایام‌اند که آدم سازند.

وی افزود: ابعاد جنایاتی که شاه و مزدورانش علیه مردم انجام دادند کامل تبیین نشده و غیر از مستند ۵۰ دقیقه‌ای جمعه سیاه که در سینماهای اروپا و آمریکا هم پخش شد، دستگاه‌های مربوطه کار فاخر و اثرگذاری تولید نکرده‌اند؛ اما سلطنت‌طلبان و خط تطهیر پهلوی با فریب‌کاری بااینکه قطعه ۱۷ بهشت‌زهرا سلام‌الله‌علیها، مدفن بدن مطهر شهدای آن روز است، تلاش می‌کنند القاء کنند اصلاً کشتاری در آن روز نبوده است.

آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: مقدمات فرار شاه را همین روزها فراهم کرد. حوادث همین روز انسجام ارتش را به هم ریخت و در مقابل مردم ناتوان کرد. از آسمان و زمین بر روی مردم تیراندازی کردند و خیابانی که امروز به آن پیروزی می‌گویند آن روز پر از جسدهای بی‌جان شد. ۱۵۶ روز بعد از ۱۷ شهریور حکومت پلید شاهنشاهی با همت مردم و رهبری حضرت امام ساقط شد.

وی افزود: به فضل الهی از آن روز الهی تا امروز باوجود سختی‌ها و مشکلات فراوانی که مستکبرین فراهم کرده‌اند در اراده محکم مردم انقلابی ایران خللی وارد نشده بلکه در دفاع از انقلاب و آرمان‌های آن مصمم‌تر شده‌اند. نشانه آن این است که هنوز دشمنان انقلاب به اشکال مختلف مشغول توطئه و شیطنت هستند و مردم هم برای حفظ دستاوردهای انقلابشان در صحنه حضور دارند و از استقلال خود دفاع می‌کنند و حتی از شعارهای انقلاب که ‌مهم‌ترین ‌آن ‌استکبارستیزی ‌و لعن ‌بر شیطان ‌بزرگ ‌آمریکاست دست نکشیده‌اند.

نماینده ولی فقیه در البرز گفت: ۱۹ شهریور وفات شخصیت انقلابی و بصیر این خطه، مجاهد مخلص آیت‌الله سید محمود طالقانی رحمه الله علیه است. درباره ایشان من از کلام حضرت آقا وام می‌گیرم که فرمود: «آقای طالقانی اهل فکر نو، بر محور دین و با تمرکز بیشتر بر روی قرآن و نهج ‏البلاغه بود». بعد اضافه می‌کنند: «لکن همه‏ی ابعاد شخصیت آقای طالقانی بُعد روشنفکری دینی نیست. یک بُعد مهم بُعد مبارزه است». یا فرمودند: «واضح بود که آدمی اهل درد بود و می‌‏خواست مبارزه کند. لذا تبعات مبارزه را هم قبول کرد،‏ زندان افتاد… واقعاً مؤمن بود. آن‏وقت همین ایشان، در مقابل امام تواضع می‌‏کردند. من تواضع ایشان را در مقابل امام دیدم، هم در غیاب امام، هم در حضور امام.»

وی افزود: درسی که ما از ایشان و همین‌طور از آیت‌الله مدنی دومین شهید محراب می‌گیریم که هم برای روحانیت و هم برای مردم الگوست ولایت‌پذیری و اخلاص در انجام وظائف، ندیدن خود و خدمت متواضعانه برای مردم است. شهید مدنی هم عالم بود و هم عامل، شخصیت خودساخته با قوت روح، عقیل، بصیر، دشمن‌شناس و سریع‌الانتقال، شجاع و صریح‌اللهجه بود. یکی از کسانی که در نجف با اینکه این کار سختی بوده که اعلام کنند امام مرجعیت دارد و یا اعلم است، ایشان بود. حضور ایشان و کنترل قصه فتنه خلق مسلمان در تبریز ولو با به خطر انداختن جان از برجستگی‌های زندگی ایشان است. خدای تعالی هر دو بزرگوار را و شهدا ۱۷ شهریور و دیگر شهدا گران‌قدر انقلاب و اسلام را بهره‌مند از نعم بیکران و حشر با رسول خدا و اهل‌بیت بگرداند.

وی در بخش پایانی خطبه‌های امروز به کلنگ زنی مسکن ۲۵ متری در ماهدشت هم اشاره و اعلام کرد: چند وقت قبل کلنگی را زدند در همین منطقه البرز جهت مسکن کوچک. به نظرم می‌رسد باید دقت بیشتری شود و تجدیدنظری باید صورت بگیرد. خیلی روشن است که صدمات و لطمات جبران‌ناپذیری به فرهنگ اسلامی و به بافت اجتماعی خواهد زد و حتی مشکلات اقتصادی به وجود می‌آورد این قصه که بخواهند خانه‌های ۲۵ متری و ۳۰ متری بسازند با آن جهاتی که می‌خواهد در آن رعایت شود.

وی افزود: فقط اشاره کردم و اگر لازم شد در آینده توضیح بیشتری خواهم داد. قطعاً لازمه این کار، کارشناسی دقیق و همه‌جانبه است. رئیس‌جمهور محترم دائم به بحث کارشناسی تأکید می‌کنند؛ توصیه می‌کنیم که در این کار مجدداً تجدیدنظر شود و کارشناسی دقیقی شود. واقعاً فرهنگ جامعه و دین جامعه و مسائل مختلف اجتماعی را این کار برهم خواهد زد.

امام جمعه کرج در پایان درباره لایحه شورای شهر کرج برای سفر به چین هم گفت: نکته راجع به سفر چین بعضی از آقایان هم بماند برای بعد.

نظر شما