شناسهٔ خبر: 65582331 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تجهیز آزمایشگاه مرجع حوزه بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

آزمایشگاه مرجع حوزه بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوارتجهیز شد.

صاحب‌خبر -

تجهیز آزمایشگاه مرجع حوزه بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضویآزمایشگاه مرجع حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به مساحت ۵۰۰ متر مربع، با مدرن‌ترین تجهیزات آزمایشگاهی در مرکز جامع خدمات سلامت جعفرآباد تجهیزو بهره‌برداری شد.

 معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در این آزمایشگاه  خدمات هماتولوژی، سرولوژی، میکروبیولوژی، هورمون شناسی، بیوشیمی، انگل شناسی و نمونه گیری و همچنین آزمایشات قبل از ازدواج، مادران باردار، مولکولی، بیوشیمیایی، ازمایش‌های بدو استخدام انجام می شود.

وی افزود: این آزمایشگاه، مجهز به آخرین تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی است که با پیگیری‌های ریاست دانشگاه و معاونت بهداشتی در طی سه مرحله، از محل وام بانک جهانی (طرح ICRP۲) تامین و به مرحله بهره برداری رسیده است.

احمدی نسب به برخی تجهیزات این آزمایشگاه اشاره کرد و گفت: دستگاه اتوانالایزر mindray bs-۴۳۰ کاملا خودکار با قابلیت خوانش ۴۲۰ تست در ساعت با کاربرد انجام تمامی تست‌های بیوشیمی از جمله دستگاه‌هایی مهمی است که در این آزمایشگاه نصب و بکارگیری شده است.

وی افزود: همچنین از دیگر تجهیزات می‌توان به دستگاه سل کانتر bc-۶۲۰۰ شرکت mindray با قابلیت خوانش ۱۱۰ نمونه در ساعت و قابلیت خوانش خون تام و سایر مایعات بدن شامل مایع صفاقی، مایع جنبی، مایع CSF , مایع سینوویال اشاره کرد.

احمدی نسب گفت: دستگاه الایزا پروسسور با کاربرد انجام تمام آزمایشات هورمونی که به صورت تمام اتوماتیک بوده و تمامی مراحل آماده سازی نمونه از جمله (رقیق سازی نمونه، انتقال ریجنت، انتقال نمونه، انکوباسیون، شستشو و انتقال پلیت)، سنجش فتومتریک و اندازه گیری نهایی پارامتر مورد نظر را با کارایی بالا و بصورت تمام خودکار انجام می‌دهد.

نظر شما