شناسهٔ خبر: 65975933 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدال قهرمان ورزشی بر گردن پدر قهرمان بی ادعای وطن:

شهدا قهرمانان میدان ایثار و ایستادگی هستند

خبرگزاری صدا و سیما

مراد فولادی، قهرمان تکوندای ایلامی در مراسمی و با حضور جمعی از مردم و مسئولان استانی، مدال طلای کشوری خود را به پدر شهید یاسین حیدری اهداء کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مدال‌هایی که شهدا بر گردن تک، تک مردم ایران انداخته اند؛ نشان غیرت و ایمان دارد و حالا قهرمانان میدان ورزش مدال هایشان را بر گردن خانواده‌های شهدا می‌اندازند تا بگویند رسم وفاداری و سپاسگزاری را خوب می‌دانند. 
شهید یاسین حیدری در سال ۱۳۵۹ برای گذراندن خدمت وظیفه سربازی به سپاه رفت.
وی از آن جایی که جبهه را دانشگاهی عظیم می‌دید و در آن درس‌ها آموخته بود بعد از اتمام خدمت نظام وظیفه در پی عشقی که به اسلام و قرآن داشت؛ باز هم به جمع سپاهیان اسلام پیوست.
او با قلبی آرام به استقبال شهادت رفت و با باوری راسخ و عزمی استوار در ارتفاعات شاخ شمیران مردانه جنگید تا کوه‌ها را شاهد عزم سترگ خود کند و بدین سان در آخرین لحظه حیاتش در حالی که پیکر مطهرش غرق خون بود رو به همسنگرانش کرد و عاشقانه گفت: «من به جز خونم، چیزی نداشتم که تقدیم انقلاب کنم.»
شهید یاسین حیدری در تاریخ ۱۳۶۶/۱۲/۲۳ در ارتفاعات شاخ شمیران، دعوت حق را لبیک گفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد و با اهداء خون خود، برگ زرینی به تاریخ رشادت‌ها و دلاورمردی‌های این سرزمین افزود.

<div id="video-display-embed-code_10966465"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4196925/10966465?width=600&height=350"></script></div>

 

نظر شما