شناسهٔ خبر: 65892911 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیش‌بینی افزایش سرعت باد و بارش پراکنده باران برای بوشهر

هواشناسی بوشهر ضمن پیش‌بینی افزایش قابل توجه سرعت باد و تلاطم دریا برای امروز و فردا، افزایش ابر و بارش پراکنده باران را برای اوایل هفته آینده در برخی نقاط استان پیش‌بینی کرد.

صاحب‌خبر -

پیش‌بینی بارش پراکنده باران در استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، معاون پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به بررسی نقشه‌های هواشناسی، امروز و فردا با افزایش وزش بادهای شمالی، سواحل استان به‌ویژه سواحل مرکزی و جنوبی مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود و بر همین اساس هشدار دریایی سطح نارنجی صادر شده است.

زهرا راستگو افزود: در این مدت سرعت وزش باد در برخی ساعت‌ها در سواحل مرکزی و جنوبی به بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا به بیش از ۲ متر افزایش پیدا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد قایق های تفریحی و کوچک و شنا کردن در سواحل به‌طور جد خودداری شود.

معاون پیش‌بینی هواشناسی بوشهر اضافه کرد: روز‌های شنبه و یک‌شنبه هفته آینده با عبور موجی کوتاه و کم‌دامنه از جو استان، ضمن افزایش پوشش ابر، احتمال بارش پراکنده و خفیف باران در برخی نقاط دور از انتظار نیست.

راستگو گفت: جهت وزش باد تا ظهر فردا شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۸ گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و بر روی دریا در ساعت‌هایی ۱۶ تا ۴۶ گاهی تا بیش از ۵۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی ارتفاع موج دریا را در همین مدت در سواحل شمالی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر و در سواحل مرکزی و جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۴۰ سانتیمتر پیش‌بینی کرد.

معاون پیش‌بینی هواشناسی بوشهر گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۰۷ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۱۰:۳۵، جزر دوم ساعت ۱۷:۳۱ و مد دوم دریا ساعت ۲۳:۱۸ دقیقه خواهد بود.

 

<div id="video-display-embed-code_10949663"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4192436/10949663?width=620&height=350"></script></div>

نظر شما