شناسهٔ خبر: 65867407 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خلیج فارس تا پایان هفته مواج و متلاطم است

هواشناسی بوشهر با اشاره به وزش باد‌های به‌ نسبت شدید و شدید شمالی بر روی دریا، پیش‌بینی کرد خلیج‌فارس تا پایان هفته مواج و متلاطم است.

صاحب‌خبر -

خلیج فارس تا پایان هفته مواج و متلاطم است

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، معاون پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، با خروج سامانه بارشی از استان و شمالی شدن جریانات جوی، تا پایان هفته جوی به‌نسبت پایدار بر استان حاکم است و غبار محلی و در برخی ساعت‌ها وزش باد از پدیده‌های مورد انتظار در این مدت است.

زهرا راستگو افزود: با تداوم وزش باد‌های شمالی روی دریا، سواحل و فراساحل استان تا پایان هفته به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

وی جهت وزش باد را شمال غربی با سرعت ۱۲ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت و از فردا در سواحل شمالی ۱۰ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی کرد.

معاون هواشناسی بوشهر اضافه کرد: ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۱۲۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۱۰ سانتیمتر و فردا در سواحل شمالی ۶۰ تا ۱۲۰ و در سواحل مرکزی تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

راستگو گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۴۵ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۹:۴۵، جزر دوم ساعت ۱۶:۲۰ و مد دوم ساعت ۲۲:۱۰ دقیقه خواهد بود.

نظر شما