شناسهٔ خبر: 65841423 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ممنوع شدن شنا و دریاگردی در سواحل استان بوشهر

مدیرکل بحران استانداری بوشهر با اشاره به به اعلام وضعیت نارنجی از سوی هواشناسی و پیش‌بینی وزش باد شدید، گفت: شنا و دریاگردی در سواحل استان تا ۸ فروردین ممنوع است.

صاحب‌خبر -

ممنوع شدن شنا و دریاگردی در سواحل استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، کوروش دهقان بیان کرد: با فعالیت سامانه بارشی در استان بوشهر و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر وزش باد شدید و تلاطم دریا و اعلام سطح هشدار نارنجی، بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران برای حفظ ایمنی مسافران، از امروز تا ۸ فروردین شنا، دریاگردی و دیگر تفریح‌های دریایی در سواحل استان بوشهر ممنوع است.

وی با بیان اینکه سازمان هواشناسی سرعت وزش باد در استان بوشهر به ویژه بر روی دریا را تا ۷۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی کرده است، افزود: در این شرایط ارتفاع موج دریا در خلیج فارس تا ۳ متر افزایش می‌یابد که برای فعالیت‌های دریایی به‌ویژه شنا و تردد قایق‌های تفریحی بسیار خطرناک است.

مدیرکل بحران استانداری بوشهر ادامه داد: بر این استان تمام تفریح‌های دریایی در مدت ذکر شده از جمله قایق‌سواری، شنا و استفاده از جت اسکی در طول ساحل استان بوشهر ممنوع بوده و دریابست اعلام می‌شود.

وی همچنین گفت: با توجه به بارش باران در استان بوشهر امکانات لازم برای جلوگیری از هر گونه حادثه پیش‌بینی شده و در این راستا سالن‌های ورزشی، مساجد، حسینیه‌ها و مدارس برای اسکان مسافران و گردشگران اختصاص یافته است.

دهقان از آماده‌باش ستاد بحران استان بوشهر و دستگاه‌های اجرایی عضو این ستاد خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه تا کنون مشکل و حادثه خاصی در استان بوشهر ثبت و گزارش نشده است و همه دستگاه‌های امدادی در حال خدمات‌رسانی هستند.

 

<div id="video-display-embed-code_10937338"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4189412/10937338?width=620&height=350"></script></div>

نظر شما