شناسهٔ خبر: 65867654 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تداوم فعالیت ایمن در مراکز مجاز گردشگری دریایی استان بوشهر

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با ارائه توصیه‌هایی در راستای گردشگری دریایی ایمن، خواستار استفاده نکردن گردشگران نوروزی از قایق‌های غیرمجاز شد.

صاحب‌خبر -

تداوم فعالیت ایمن در مراکز مجاز گردشگری دریایی استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمد شکیبی‌نسب در بازدید از پایانه مسافربری شهید حقگو گفت: در شهر بوشهر اکنون ۴۰ قایق گردشگری مجاز با عنوان تاکسی دریایی در ایستگاه شهرداری (روبروی ساختمان شورای شهر) فعالیت دارند.

وی افزود: این قایق‌ها علاوه بر داشتن مجوز بازرسی فنی و ایمنی، دارای نشان شهرداری بوشهر، تجهیزات ایمنی مناسب مانند جلیقه و حلقه نجات و جعبه کمک‌های اولیه بوده و به‌صورت مستمر تحت نظارت بازرسان قرار دارند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با تاکید بر ضرورت هوشیاری گردشگران برای قرار نگرفتن در دام افرادسودجو، ادامه داد: گردشگران برای استفاده از خدمات دریایی، از قایق‌های بدون مجوز و مکان‌های غیرمجاز اجتناب کنند.

وی اظهار کرد: قایق‌های غیر مجاز فاقد پوشش بیمه‌ای بوده و استفاده از آنها عواقب ناگواری در پی داشته و حتی می‌تواند منجر به پیگیری قضایی شود.

شکیبی‌نسب تاکید کرد: گردشگران به طور حتم باید در قایق جلیقه نجات بر تن داشته و در صورت اقدام مالکان به سوار کردن افرادی بیش از ظرفیت قایق، مخاطرات آن را متذکر شوند.

وی تصریح کرد: رعایت تمام نکات ایمنی در زمینه گردشگری دریایی و همکاری با مسئولان، بدون شک سفری خاطره انگیز و دور از هر حادثه را رقم می‌زند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: دریانوردان و به‌ویژه گردشگران در صورت وقوع هرگونه حادثه باید فوری با سامانه تلفنی ۱۵۵۰ مرکز هماهنگی نجات دریایی تماس بگیرند.

وی عنوان کرد: برای ایام نوروز تا کنون مجوز فعالیت ۱۲ موتورلنج سنتی و ۱۳۷ قایق تفریحی برای فعالیت در طرح گردشگری دریایی بنادر استان بوشهر صادر شده است.

نظر شما