شناسهٔ خبر: 65881019 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فعالیت ۱۴۹ شناور سنتی و تفریحی در ساحل بوشهر در ایام نوروز

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: مجوز فعالیت ۱۴۹ موتور لنج سنتی و قایق تفریحی در ساحل بندر بوشهر صادر شده و در ایام نوروز فعال هستند.

صاحب‌خبر -

فعالیت ۱۴۹ شناور سنتی و تفریحی در ساحل بوشهر در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمدهادی رستمیان در بازدید از سواحل استان بوشهر بیان کرد: تامین امنیت گردشگران به‌ویژه در سواحل جزو ماموریت‌های مسئولان است و در همین راستان ساماندهی قایق‌ها و شناور‌های گردشکری و تامین امنیت مردم و گردشگران در تور‌های دریایی مورد توجه و تاکید قرار دارد.

وی اضافه کرد: برای تفریح ایمن مسافران در ایام نوروز، مجوز فعالیت ۱۲ موتور لنج سنتی و ۱۳۷ قایق تفریحی برای فعالیت در طرح گردشگری دریایی صادر شده است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: همچنین در تعطیلات نوروزی ۴۰ قایق گردشگری مجاز با عنوان تاکسی دریایی در ایستگاه شهرداری بوشهر فعال هستند که مورد استقبال مسافران قرار گرفته است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز با اشاره به اجرای طرح‌های گردشگری دریایی در سواحل استان، اظهار کرد: در این راستا برای ایمنی بیشتر گردشگران، اسکله‌های تفریحی در سواحل تقویت شده است.

وی تداوم فعالیت ایمن در مراکز مجاز گردشگری دریایی استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: برای ارائه خدمات امداد دریایی در خلیج‌فارس سامانه تلفنی ۱۵۵۰ به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی شرایط اضطرار دریایی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به فعالیت ۴۰ قایق گردشگری مجاز با عنوان تاکسی دریایی، اضافه کرد: این قایق‌های تفریحی علاوه بر داشتن تأییدیه بازرسی فنی و ایمنی دارای نشان شهرداری، دارای تجهیزات ایمنی مناسب مانند جلیقه و حلقه نجات و جعبه کمک‌های اولیه هستند و به‌صورت مستمر تحت نظارت بازرسان بنادر استان بوشهر قرار دارند.

وی با تأکید بر ضرورت هوشیاری گردشگران برای قرار نگرفتن در دام افراد سودجو، گفت: گردشگران برای دریافت خدمات دریایی از استفاده از قایق‌های بدون مجوز در مکان‌های غیرمجاز اجتناب کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان این‌که قایق‌های غیرمجاز پوشش بیمه‌ای ندارند، تاکید کرد: استفاده از این قایق‌ها عواقب ناگواری در پی دارد و حتی می‌تواند منجر به پیگیری قضایی شود.

نظر شما