شناسهٔ خبر: 65758813 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صدور ۱۵۰ هزار میلیارد ریال پروانه بهره برداری صنعتی در زنجان

استاندار زنجان گفت: امسال ۱۵۰ هزار میلیارد ریال پروانه بهره برداری صنعتی در این استان صادر شده و در این زمینه زنجان جزو استان‌های برتر کشور است.

صاحب‌خبر -

صدور ۱۵۰ هزار میلیارد ریال پروانه بهره برداری صنعتی در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ افشارچی به رویداد‌های مهم استان طی امسال اشاره کرد و گفت: هدفگذاری جذب سرمایه گذاری‌های جدید در استان زنجان تا پایان دولت سیزدهم بدون احتساب پروژه پتروشیمی ۴۵۰ میلیارد ریال و با احتساب این پروژه ۶۰۰ هزار میلیارد ریال است.


وی ادامه داد: استان زنجان در نیمه نخست امسال با ۶۰ میلیون دلار رتبه اول را در جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور به خود اختصاص داد.


استاندار زنجان گفت: در حوزه معدن نیز حرکت بزرگی در استان شروع شده که از جمله آن می‌توان به سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد ریالی در حوزه اکتشاف و سرمایه گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی در حوزه استخراج اشاره کرد.


افشارچی به موضوع کاهش حدود پنج درصدی صادرات استان اشاره کرد و افزود: این مسأله بیشتر به وضع عوارض بر صادرات یک عنصر فلزی از استان مربوط می‌شد که با حل آن، شاهد رشد صادرات استان خواهیم بود.


وی گفت: امسال ۱۱ کشور مقصد به مقصد‌های صادراتی استان و بیش از ۳۰ محصول جدید نیز به کالا‌های صادراتی استان اضافه شده است.


استاندار زنجان به تعیین تکلیف پسماند روی اشاره کرد و افزود: اولین چک فروش این پسماند هفته گذشته در استان وصول شد و از سال آینده نیز قدم‌های بیشتری در راستای ارزش افزایی پسماند روی بر می‌داریم.


افشارچی به اقدمات انجام شده برای کاهش تورم در استان اشاره کرد و افزود: زنجان در سال جاری جزو ۶ استان با نرخ تورم پایین نسبت به سایر استان‌های کشور بود.


وی سفر رییس جمهور و برگزاری انتخابات را از مهمترین رویداد‌های امسال استان برشمرد و گفت: این ۲ رویداد مهم با همراهی خوب دستگاه‌های اجرایی به نحو مناسبی برگزار شد.


استاندار زنجان از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا با حضور در بین مردم شنونده مشکلات و مسائل آنان باشند.

نظر شما