شناسهٔ خبر: 65759506 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاندا رزنجان:

زنجان، در سالجاری جزو ۶ استان با نرخ پایین تورم کشور بود

استاندا رزنجان: استاندار زنجان، با اشاره به اقدمات انجام شده برای کاهش تورم در استان، گفت: زنجان در سال جاری جزو ۶ استان با نرخ تورم پایین نسبت به سایر استان های کشور بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محسن افشارچی، امروز در آخرین جسله شورای اداری استان در سالجاری، اظهار کرد: هدفگذاری جذب سرمایه گذاری های جدید در استان تا پایان دولت سیزدهم بدون احتساب پروژه پتروشیمی ۴۵۰ میلیارد ریال و با احتساب این پروژه ۶۰۰ هزار میلیارد ریال است.

به گفته  استاندار زنجان، استان زنجان در نیمه نخست امسال با ۶۰ میلیون دلار رتبه اول را در جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور به خود اختصاص داد.

افشارچی، با اشاره به اینکه در حوزه معدن نیز حرکت بزرگی در استان شروع شده است، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد ریالی در حوزه اکتشاف و سرمایه گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی در حوزه استخراج نمونه ای از آن است.

استاندار زنجان، تاکید کرد: کاهش حدود پنج درصدی صادرات استان به وضع عوارض بر صادرات یک عنصر فلزی از استان مربوط می شد که با حل آن، شاهد رشد صادرات استان خواهیم بود.

به گفته افشارچی، امسال ۱۱ کشور مقصد به مقصدهای صادراتی استان و بیش از ۳۰ محصول جدید نیز به کالاهای صادراتی استان اضافه شده است.

استاندار زنجان به تعیین تکلیف پسماند روی اشاره کرد و گفت: اولین چک فروش این پسماند هفته گذشته در استان وصول شد و از سال آینده نیز قدم های بیشتری در راستای ارزش افزایی پسماند روی بر می داریم.

افشارچی، در بخش دیگری از سخنان خود به اقدمات انجام شده برای کاهش تورم در استان اشاره کرد و افزود: زنجان در سال جاری جزو ۶ استان با نرخ تورم پایین نسبت به سایر استان های کشور بود.

استاندار زنجان، در پایان سخنان خود، سفر رییس جمهور و برگزاری انتخابات را از مهمترین رویدادهای امسال استان برشمرد و گفت: این ۲ رویداد مهم با همراهی خوب دستگاه های اجرایی به نحو مناسبی برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما