شناسهٔ خبر: 65755640 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار زنجان خبر داد

رتبه نخست زنجان در جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور

استاندار زنجان گفت: استان زنجان در نیمه نخست سال‌ جاری با ۶۰ میلیون دلار رتبه اول را در جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور به خود اختصاص داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، محسن افشارچی امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم اسفند_ در جلسه در شورای اداری استان با اشاره به رویدادهای مهم استان در سال جاری اظهار کرد: هدف‌گذاری جذب سرمایه گذاری‌های جدید در استان تا پایان دولت سیزدهم بدون احتساب پروژه پتروشیمی ۴۵۰ میلیارد ریال و با احتساب این پروژه ۶۰۰ هزار میلیارد ریال است.

وی افزود: استان زنجان در نیمه نخست سال‌جاری با ۶۰ میلیون دلار رتبه اول را در جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور به خود اختصاص داد.

افشارچی اظهار داشت: در حوزه معدن نیز حرکت بزرگی در استان شروع شد که می‌توان به سرمایه‌گذاری چهار هزار میلیارد ریالی در حوزه اکتشاف و سرمایه‌گذاری دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی در حوزه استخراج اشاره کرد.

استاندار زنجان با اشاره به موضوع کاهش حدود پنج درصدی صادرات استان گفت: این مسئله بیشتر به وضع عوارض بر صادرات یک عنصر فلزی از استان مربوط می‌شد که با حل آن، شاهد رشد صادرات استان خواهیم بود.

افشارچی گفت: سال جاری، ۱۱ کشور مقصد به مقصدهای صادراتی استان و بیش از ۳۰ محصول جدید نیز به کالاهای صادراتی استان اضافه شده است.

استاندار زنجان با اشاره به تعیین تکلیف پسماند روی گفت: اولین چک فروش این پسماند هفته گذشته در استان وصول شد و از سال آینده نیز قدم‌های بیشتری در راستای ارزش‌افزایی پسماند روی برمی‌داریم.

افشارچی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده برای کاهش تورم در استان افزود: زنجان سال جاری جزو شش استان با نرخ تورم پایین نسبت به سایر استان‌های کشور بود.

استاندار زنجان، سفر رئیس‌جمهور و برگزاری انتخابات را از مهم‌ترین رویدادهای سال جاری استان برشمرد و گفت: این دو رویداد مهم با همراهی خوب دستگاه‌های اجرایی به نحو مناسبی برگزار شد.

نظر شما